Audi_powah skrev:vilka jävla grisar Poliserna är... "vi sätter honom i räcket annars", och vid krashen så säger de även "Underbart"... Förstår inte hur ni kan sitta och försvara deras handligar? Även efter direkt-order ifrån chefen att avbryta jakten och endast förfölja med helikopter så fortsätter de ändå?? Kör som galningar, och inte nog med det, uta blåljus eller sirener. Och bilket sammanträffande att inget band fanns i helikopptern som skulle ha spelat in allt...
Även som speciallisten säger att det finns specefika regler om polisernas utryckning och förföljelse, Men deras ego gick rakt emot alla regler och backas nu upp utav resten av kåren..som vanligt.
Kalla Fakta satte de på platts ikväll, och föraren fick sig en omgång, han kunde inte svara ärligt på en enda fråga..Vilken människa.
Hoppas verkligen på att mamman och överklagaren sätter de på platts och får sin rätt igenom.
Föddes du med "alla poliser är idioter och svin"-inställningen eller är det något du kirrat under åren själv?
Nästa fråga här blir; såg du ens programmet? Mer vinklat inslag tror jag inte KF haft...någonsin, totalt lågvattenmärke. Speciellt om man har i åtanke att det för "ett tag sedan" (rätt längesen dock) hade ett program om att polisen minsann inte gör ett knyst åt alla "galningar på motorcykel som leker med medtrafikanternas liv" (där man då. bl.a. visade upp GR som en av de värsta förarna på vägarna). Kappan efter vinden...
Audi_powah skrev:evilaudio skrev:asså jag fattar inte problemet.. killen hade inget körtkort för MC, ingen regskylt å körde åt helvete för fort...
sluta klaga, de en idiot mindre ute på vägarna.
Men ojj, vilket brott. . . Tänk lite, det är fan ett människo-liv du pratar om.
Sätt dig i mammans sitts. Låt säga att du har en dotter? Hon brinner för att köra fort och köra MC, detta händer henne och hon avlider. Skulle hon fortfarande vara en idiot för dig?
- Jag tror nog allt att du bara gömmer dig bakom din "kalla" fasad, långt där bakom finns det en mjukis, Precis som på oss alla andra.
Det är alldeles riktigt inget "superbrott" att köra utan kk, utan plåtar osv. Det säger däremot att han inte hade något på vägen att göra från början. Plåtarna plockades nog inte bort för att han skulle "ut och köra lite lugnt och stilla och följa hastigheter samt trafikregler". Eller det tror du på fullaste allvar?
Sätt dig in i någon annans sits; vilken vettig mamma tycker att det är ok att hennes son ligger och flänger runt på vägarna i +200 utan körkort med sin flickvän där bak? JAG har varken hört eller läst en gnutta antydan från henne att hennes son skulle ha någon del i det hela. Och det är just det som är, hon säger inte "min son skulle inte ha..." utan hon säger "Ja det är BARA polisens fel".
SpliFF3n skrev:Håller med! denna jävla fitt polis vi har asså,,,? -Radio säger, han har ramlat nu -Bilen säger , Underbart... vilkat jävla muppar,,, skott pengar på dom asså!
Utan att orka titta igenom videon igen, säger dom "han har ramlat och är död"? Eller säger dom bara "han har ramlat"? Säger dom det sistnämnda så är "underbart" inte en vidare konstig formulering.
Att kalla polisen för svin osv för att de, utan vetskap om att han ramlat i +200 knyck (han skulle lika väl kunna ha ramlat i 70, så vitt polisen vet), tycker att "det var skönt att han kasade" (för att jakten är över, för att dom ansåg att han förtjänade en -liten- vurpa eller vad som) är bara genomkorkat. Du kan inte utgå från att dom absolut visste att han kört ihjäl sig, det är bara trångsynt.
Det råder väl ingen tvekan om att man tycker att polisen kanske, och jag säger kanske, kunde agerat lite annorlunda. Jag personligen vet inte vad, om ens något, jag tycker dom skulle gjort annorlunda.
Att lägga HELA skulden på polisen, är i mitt tycke inget annat än fullkomligt idiotiskt. Och personligen, som åkare, tycker jag det är skönt att en av alla idioter inte är på vägen längre (notera dock; jag sa -INTE- att jag tyckte det var skönt att någon dött, bara att det är skönt att slippa honom/henne på vägen).
Fortsatt, att lägga hela skulden på polisen, är enligt mig att säga; allt polisen gör är fel, polisen är svin och så vidare. Vilket folk som fick sin moppe med dragen plugg på, har som inställning till polisen.
Det gnälls för att polisen inte gör det, dom gör inte si och inte så. När polisen sedan gör något, så gnälls det trots allt från en del iaf.
Samtidigt menar folk på att polisen bara är av ondo, alla poliser, oavsett vad. Bra, då gnäller du inte heller nästa gång någon gör inbrott och snor din bilstereo, misshandlar din flickvän påväg hem eller liknande (ja, jag vet, trafikpolisen pysslar inte med det, eller ja, det är inte deras huvudsyssla iaf).
Min fundering är; polisen var inte i närheten (mer än med helikoptern) när killen brakade in i bommen. Så ni få som anser att det BARA är polisens fel, hur tänker ni då egentligen? Varför faller, möjligen grundat i ert allmänna polishat, det PERSONLIGA ANSVARET bort i just detta fall?
Eller är ni också kappvändare? Om han hade kört ihjäl sin flickvän, utan någon polisinblandning, hade ni då suttit och sagt "jävla as, dom har inget på vägen att göra" eller "varför plockar inte polisen dessa galningar"? Det räknar jag inte med något ärligt svar på alls dock.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
0
0
0
0