3958
Sök

Byta programmvaran från LTT till FTT Saab 9-3!?

27 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Okejokej! Börjar hajja litegranna nu:)
Vad menar du med interface? Modell på bilen eller vad hehe? smile

27 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Tänkte bara påminna om att jag är en total nybörjare inom ämnet, vilket är lite jobbigt!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
3 maj 2012
har man gjort allt detta så är det lätt, Nått knapptryck senare så har du vilket steg du vill å kan dona å hålla på wink Stänga ner soppan å öka laddet till max, skjuta kolvarna till månen å veven i jorden etc.. Ja du bestämmer själv

Audis in Scandinavia Crew

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
3 maj 2012
Här tar du ner programmet till datorn: http://trionic.mobixs.eu/
Dokumentationen: http://trionic.mobixs.eu/Trionic%205.pdf
Programering/Urläsning av programvara: http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=707

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
3 maj 2012
Fixa alla saker så ska du få pilla i min box med wink Har inte fått fingrarna ur röven än att köpa allt då flytt står på schemat! Men snart så jävlar ska ja handla hem allt smile Knega lite svart tongue

513 Inlägg
3 maj 2012
Glöm inte att flytta med mw från fulltryckaren då den måste vara med.

27 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
NIKKELICIOUS: Hoppas inte du menar att man måste håll på och ställa in alla parametrar själv på programet, det låter oerhört svårt att få till bra isf! Jag hade helst vilja ha ett program som liknar en känd firmas, "med bara ett knapptryck". är inte ute efter någon sprängladdning i motorn, utan mer ett program som ger en god effektökning, men samtidigt inte skjuter upp förbrukningen så länge man kör lugnt! -Dvs, som en välkänd trimfirmas program. Men är detta helt omöjligt att uppnå?
Angående detdär du sa att extraknäck, ja, det finns nog en heldel sådana inom området! wink Och lödare etc antar jag redan finns hemma så..! wink

Melin82: Den är plockad!

1 062 Inlägg
3 maj 2012
Dhaggeh skrev:
Okejokej! Börjar hajja litegranna nu:)
Vad menar du med interface? Modell på bilen eller vad hehe? smile

Interface används för att kunna komunicera mellan tex en PC och något annat. I detta fall en Saab ECU modell trionic smile

Finns vad jag vet tre olika. nån BDM grej, en annan CAN buss från Lawicell och så en Combiadapter som en killa från Baltikum har konstruerat.
Jag använder den senare och den fungerar riktigt bra!
Kostar väl 1000kr med frakt om jag inte mins helt fel.

Med den kan man både köra realtid, automatmappa VE (huvudbränslematrisen) och göra allt annat inkl BDM programera som man behöver göra om man har bytt till helt nya minnen.
Den kör via USB och är enklare att använda tror jag.

M.V.H.

27 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Okej! Tack för hjälpen! Blir till att försöka samla alla kunskaper jag nu fått av er och leta reda på mer!
Hälsningar Dick

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
3 maj 2012
Lycka till smile

1 036 Inlägg
3 maj 2012
jag gifte in min box steg 3 från nordic på Saab i falkenberg och då kostade de 150kr smile

27 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Bara 150? yikes och då försvann alltså startspärren?

1 036 Inlägg
4 maj 2012
Ja men startspärren försvinner inte, din box tror ju att den sitter i en annan bil, boxen gifts in me din bils system och startspärren fungerar som vanligt sen igen  smile

27 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Jaha gött! Ska kika på det där, tackar!smile

Sök