2568
Sök

HU för 2000kr

108 Inlägg
16 maj 2012
Så länge autohifi finns kvar fungerar ju allting.
Skulle dom gå i konkurs så försvinner alla garantier, kvar är tillverkarens garanti. MEN, jag vet ingen SVENSK importör som tar sig an gråimporterade produkter, det blir att jaga något kontor ute i Europa med de kostnader för frakt som kan tillkomma.
När ONOFF gick i konkurs kunde alla garantiärenden skötas direkt via generalagenten eller via andra kedjor som jagade goodwill då ONOFF enbart köpte via svenska generalagenter (till skillnad mot El Giganten).

Detta är en helt personlig reflektion, jag försöker inte misskreditera någon på något sätt, presenterar bara fakta.

Peter smile
Senast redigerat av wolw (16 maj 2012)

3 466 Inlägg
17 maj 2012
_JA_ skrev:
M_icke_ skrev:
_JA_ skrev:

Lägger också min röst för BT92. Men köp för fasen inte av autohifi... Mer oseriös snubbe får man leta efter. Många polare som köpt av honom och det bara strular. Sen köper han tydligen inte av svenska distrubutörerna så garanti kan du fet glömma. Köpa en BT92 av en seriös handlare är mitt tipps typ Db-akuten, CDR, BRL eller så.

Garantier gäller inte handhavandefel nej, det gäller samma från ALLA återförsäljare. I övrigt så har han samma garantier som alla andra, är där ett fel som har funnits sedan tillverkningen eller som är uppenbart att det ej tillkommit pga handhavandefel så täcker garantin lika bra som vilken helst annan.

Anledningen till att han importerar själv är då han vill kunna hålla ner priserna på produkterna.

Kan tillägga att han är delägare i µ-Dimension, Hollywood samt Europa grossit med Europa agenturerna RE Audio, Powerbass, Kinetik, Hollywood & µ-Dimension.
Det är alltså ingen oseriös lirare vi snackar om som du försöker få det att verka.

Märkligt nog är det alltid "kompisar" som har varit med om allting, sällan man själv har en dålig erfarenhet att dela med sig av. Sen är det märkligt nog alltid så att när man själv pajar något så är det grejernas fel, när garantin sen inte gäller så är det återförsäljarens fel.

Delägare i Kinetik!! Ja just det.. Låter som 2000- talets MDS Patric! Snart äger han väll fabriker till höger och vänster med!! Vad jag hört av andra som haft strul med denna Calle då det hette Carbonize eller nått sånt så har han tydligen närinsförbud..Därför han inte ens står som ägare av sitt företag.. Jag skulle iaf aldrig köpa av honom...Alla måste väll få rätt till att dela med sig av det man vet så att ingen av oss intresserade kunder går på någon luring!

Nope, han är inte delägare i kinetic. Läs om, läs rätt.

För övrigt är det svårt att stå som ägare i ett aktiebolag..

Resten kan jag inte svara på då jag inte vet något om detta men du får gärna specificera vad för strul de har varit. Har du några mail eller liknande som kan bekräfta detta?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
17 maj 2012
12VoltSverige skrev:
M_icke_ skrev:
valstadkillen skrev:

så står det på deras hemsida:
Garantin gäller ej högtalare där talspolen bränts (överbelastad).
Garantin gäller ej mot fel installation av produkter.
Garantin gäller ej transport- eller resekostnader.

så dina polare har väl gjort något fel?

En sak som jag med reagerade på var att alla "seriösa handare" har en och samma importör..

Som autohifi.se svarade i denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/13-kon … ndlat-dar/

"Jag ser en likhet i deras inlägg med det mail vi har fått från Alpines importör i Sverige och eftersom de anspelar och refererar till Alpine så bör det sannolikt vara samma personer eller personer knutna till detta bolag?
Vi kan ha förståelse att de misstycker att vi säljer Alpine huvudenheter när vi inte köper in dem igenom denna leverantör. Idag är det fritt att handla från vem som helst inom Europa och vi har idag valt att göra våra inköp av en större leverantör i Europa för att garantera oss att vi skall ha en säker leverans och support.
Det denna leverantören kan göra är att be vår leverantör att sluta sälja till oss!
Eftersom de förstår att detta inte kommer att hända så får man känslan av att de försöker att smutskasta vårt bolag igenom trådar som denna?"

Om detta nu skulle vara en antydan att vi skulle ha skrivit någon kommentar för att misskreditera er butik, så stämmer inte detta.

Vi finns här på forumet, vi finns på Facebook, zatzy och bilstereoforum, plus att vår verksamhet har tydliga rutiner för sådana händelser.

Mitt (vårt) syfte med att engagera oss på ovan nämnda forum är att hjälpa slutkonsumenter, inte smutskasta andra aktörer i vår egen bransch. Jag (vi) försöker svara sakligt på frågor som rör VÅRA produkter (och andra ställen där saklig hjälp kan ges), och vi har inget som helst behov av att stöta oss med någon (smutskastning, pajkastning och skitsnack finns det så många andra som sköter med bravur).

Hur det ligger till med detta vet jag inte. Jag använde mest denna texten då jag tycker att den förklarar hur det kan ligga till. I detta fallet så gäller det ju Kenwood, som vad jag vet inte ni importerar.

Däremot känns en annan person som riktar väldiga mängder kritik lite misstänkt anonym samtidigt som han verkar veta väldigt mycket om varifrån Autohifi köper sina produkter, någon som knappast vem som helst vet(om man inte råkar importera dessa grejerna själv)

Tycker de e spännande att trots att han verkar veta väldigt mycke avråder han inte sina "många vänner" att handla.

108 Inlägg
17 maj 2012
Har ni problem med att delningsfiltret nollställs på Kenwood KDC-BT92SD efter att man pratat i telefon via BT så finns det en uppdatering (problemet ligger i v3.0). Tycker den verkar lite snabbare efter uppdatering också.
http://www.kenwood.com/cs/ce/receiver/f … p_eng.html

Peter smile
Senast redigerat av wolw (17 maj 2012)

180 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Skulle bara säga att jag köpte en Kenwood KDC-BT92SD för en månad sen. Det blev grymt mycket bättre ljud, så nu märkte jag hur mycket HU verkligen gör:)

Det ända som jag ogillar är att jag varje gång måste ställa in ALLA inställningar igen. Såsom ljudboost, klockan på den osv.. Hittar inget om det i manualen heller. Någon som vet?smile

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2012
Du har väl inte så att där är konstant spänning till den isf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

180 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Du har väl inte så att där är konstant spänning till den isf.

Nae det är sant!

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2012
Vet att på Audi iaf så är det vanligt att man får byta plats på RÖD och GUL i isokablaget (sitter oftast med kabel"skor") för att stereon ska behålla minnet. Säkerligen inte bara på Audi det är så dock

3 466 Inlägg
20 juni 2012
Som sagt, skifta RÖD och GUL kabel i kablaget. Är färdigt för att göra detta enkelt på kablaget till stereon.

Detta måste göras även på VW tongue

180 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Vet att på Audi iaf så är det vanligt att man får byta plats på RÖD och GUL i isokablaget (sitter oftast med kabel"skor") för att stereon ska behålla minnet. Säkerligen inte bara på Audi det är så dock

Jo, grejen är den att jag har redan skiftat på röd och gul kabel^^

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2012
O du testade innan du gjorde det också? wink

Börja med att mäta upp så att där är konstant spänning på en av kablarna där

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
20 juni 2012
skifta tillbaka och prova då smile det är faktiskt olika på olika stereoenheter också

180 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
O du testade innan du gjorde det också? wink

Börja med att mäta upp så att där är konstant spänning på en av kablarna där

Nej det gjorde jag faktiskt inte^^
Det ska jag göra:)

180 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Alex-s skrev:
skifta tillbaka och prova då smile det är faktiskt olika på olika stereoenheter också

Han det inte hända något om det är felkopplat då? Eller är det bara den konstanta spänningen som blir skillnaden?

493 Inlägg
20 juni 2012
Är inte gul konstant spänning och röd typ tändningen? Har för mig att jag fimpade den röda helt från kablaget, och kopplade ihop den röda änden från stereon med den gula! Alltså konstant spänning på både gul och röd in i stereon. Minnet i min bt92a fungerade inte heller när jag gjorde som dig smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

180 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Pontaaa skrev:
Är inte gul konstant spänning och röd typ tändningen? Har för mig att jag fimpade den röda helt från kablaget, och kopplade ihop den röda änden från stereon med den gula! Alltså konstant spänning på både gul och röd in i stereon. Minnet i min bt92a fungerade inte heller när jag gjorde som dig smile

Så du tog alltså bort den röda kabeln helt, och satt dit den gula på rödas plats?;o

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juni 2012
Personligen så anser jag; gör rätt.

Skulle där nu inte vara konstantspänning fram av någon anledning, ptja, då löser man det så det blir som det ska.

Men, det är min personliga åsikt

3 466 Inlägg
21 juni 2012
Pontaaa skrev:

Öhh okej. Varför?

Antar att de e saaben de handlar om och om jag minns rätt så får man byta gul och röd på dessa för att minnet ska funka men annars är det bara plug n play.

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
21 juni 2012
Rickykling skrev:
Jag har bara en till fråga!
Vilken av dessa är bäst egentligen? Och vad är den största skillnaden?

KIV-700
http://www.kenwood.eu/products/car/rece … d/KIV-700/

KDC-BT92SD
http://www.kenwood.eu/products/car/rece … DC-BT92SD/

KIV-700 är väl mer " Mediamaskin ", Bara USB,AUX . Men förövrigt har du ju tidskomp o allt sånt skojj i den med smile Men i ditt fall känns Bt92:an som ett mer självklart val smile

Mvh

493 Inlägg
21 juni 2012
M_icke_ skrev:
Pontaaa skrev:

Öhh okej. Varför?

Antar att de e saaben de handlar om och om jag minns rätt så får man byta gul och röd på dessa för att minnet ska funka men annars är det bara plug n play.

Japp bägge saabarna jag har gjorde jag likadant i... Kan ju självklart minnas fel så det är lika bra jag tittar efter sen... Men jag minns iaf att jag inte fick minnet att fungera först i 9-5an när jag bara skiftade...

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

Sök