2902
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
Opelmadness skrev:
trippelturbo skrev:
Opelmadness skrev:

En till som försöker hjälpa truckers här... smile

Är ju inte bara att tvärstanna ett många ton tungt ekipage.

MVH T.

Du, jag lovar dig, hade många gånger fått tvärnita som om jag körde en liten jävla Micra på 900kg. Ibland undrar jag verkligen om han/hon ser mig :S. 24 jävla meter som ska korsa!!!

I vintras kunde jag INTE stanna vid rött, tänkte, stannar jag, får jag garanterad ringa efter bärgare, kommer annars ej upp! Låg på tutan o körde..

Förstår dig.. Älskar stora, feta fordon och särskilt lastbilar..
Har alltid velat bli lastbilschaffis, men p.g.a min sjukdom så får jag inte köra yrkestrafik. sad
Får ta lastbilskort men inte köra yrkestrafik! Får även ta pilotlicens men får bara flyga privat.. roll Sverige i ett nötskal.

Förstår i vilket sits du är, känner folk i samma sits. pga sjukdomen..

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
ckp91 skrev:
Opelmadness skrev:
Folk som parkerar på handikapplatser utan tillstånd och med totalt usla ursäkter... mad Finns säkert några här inne som gör likadant, men ge fan i det! Snälla!
Är själv handikappad och har mer än en gång fått vänta på P-plats när jag ska och handla.

Nu sist kom denna vid Biltema i Karlstad och ställde sig helt utan att bry sig och vid min fråga varför han ställde sig där så kommer idiotsvaret nummer ett: Är rädd att få bucklor på bilen...

Försökte förklara för honom att det var helt åt helvete, men jag fick bara ett hånleende tillbaks. Arg var bara förnamnet.. Undrar om han skrattar åt folk i rullstol också...

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … c587f7.jpg

Håller med dig, det är då ta mig fan inte rättvist att dessa jävlar ska få göra vad dem vill.

Tydligen är det så att bara man har en tysk dyrgrip så får man göra som man vill.
Kan förklaras med att dom har pengar o ej bryr sig om böter.. men sund jävla förnuft!!!

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
Aerocombi skrev:
Opelmadness skrev:
trippelturbo skrev:

Bar att du ej pixlat regnret wink Häng ut fanskapen..

Exakt därför.. Bilden är även mailad till Polisen och div. tidningar.

Du skulle fällt in din högra backspegel o parkerat 5 mm ifrån honom så kanske han inte blivit så nöjd tongue

Hahaha, det skulle jag vilja se tongue

Fart missbrukare

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 april 2012
trippelturbo skrev:
Aerocombi skrev:
Opelmadness skrev:

Du skulle fällt in din högra backspegel o parkerat 5 mm ifrån honom så kanske han inte blivit så nöjd tongue

Hahaha, det skulle jag vilja se tongue

Det hade jag gjort om inte morsan varit med.... Hon var lika förbannad som mig btw.

Har han råd med bilen och böterna han skulle kunna fått, (minst 1000 spänn) hade han nog haft råd att lämna in sin lilla vw sport för en buckla.

Fortsätter han med den attityden så har han nog snart minst en repa och/eller buckla av andra trafikanter. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 197 Inlägg
23 april 2012
jonnielahti skrev:
Aerocombi skrev:
Opelmadness skrev:

haha underbart! smile dit med drägget! jävla respektlöst att parkera så mad är man så rädd om bilen får man ju lämna den hemma.

Har blockerat flera andra med bilen om dom stått så. En kvinna kom och såg hur nära jag stod och undrade lite surt hur hon skulle ta sig ut.
Du får väl vänta tills jag är klar sa jag. Och jag har ditt regnummer om du kör på och smiter...

Hon satt tyst som ett ljus när jag kom ut fem minuter senare. Men det är MÅNGA som inte ens bryr sig om att flytta sig.
En ung tjej i en PT-cruiser t.ex.. Hade haft körkortet i tre månader och var bombsäker på att hon fick stå på handikapp så länge hon satt i med motorn igång.. Det är det som bekant inte. Hon totalvägrade flytta bilen. Inte när bilen framför, som inte heller hade tillstånd gett sig iväg körde lilla damen fram för att lämna plats.
Icke! Jag fick ut och förbi och backa in framför. DÅ åker hon. madmad

-Sir Jackie Stewart

Opelmadness skrev:
Folk som parkerar på handikapplatser utan tillstånd och med totalt usla ursäkter... mad Finns säkert några här inne som gör likadant, men ge fan i det! Snälla!
Är själv handikappad och har mer än en gång fått vänta på P-plats när jag ska och handla.

Nu sist kom denna vid Biltema i Karlstad och ställde sig helt utan att bry sig och vid min fråga varför han ställde sig där så kommer idiotsvaret nummer ett: Är rädd att få bucklor på bilen...

Försökte förklara för honom att det var helt åt helvete, men jag fick bara ett hånleende tillbaks. Arg var bara förnamnet.. Undrar om han skrattar åt folk i rullstol också...

Frågan är vad en Porsche-kille gör på biltema? yikes

Respektlöst att parkera på handikapp-P hur som helst ...

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:
Aerocombi skrev:

haha underbart! smile dit med drägget! jävla respektlöst att parkera så mad är man så rädd om bilen får man ju lämna den hemma.

Har blockerat flera andra med bilen om dom stått så. En kvinna kom och såg hur nära jag stod och undrade lite surt hur hon skulle ta sig ut.
Du får väl vänta tills jag är klar sa jag. Och jag har ditt regnummer om du kör på och smiter...

Hon satt tyst som ett ljus när jag kom ut fem minuter senare. Men det är MÅNGA som inte ens bryr sig om att flytta sig.
En ung tjej i en PT-cruiser t.ex.. Hade haft körkortet i tre månader och var bombsäker på att hon fick stå på handikapp så länge hon satt i med motorn igång.. Det är det som bekant inte. Hon totalvägrade flytta bilen. Inte när bilen framför, som inte heller hade tillstånd gett sig iväg körde lilla damen fram för att lämna plats.

Missförstå mig INTE, menar absolut inte att se ner på funktionshindrade! MEN, hur i h-e kan man ens stå o tjata o skrika på en annan billist som vissa gör. Speciellt när dom ser att dom är handikappade. Ryggradslösa jävlar, dom kan ej sova gott om nätterna hmm

Fart missbrukare

613 Inlägg
23 april 2012
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:
Aerocombi skrev:

likadant med idioter som ställer sig på familjeparkeringar med svar jag vill ha utrymme så jag inte får repor.
jag fick spelet på en sån jävla bmwidiot så jag tog en sten drog den längs med bilfan och sa grattis då har du vunnit en nyrepad bil din satans tattare han har fan inte ens anmält och med tanke på att jag åkte sunkvolvo med diesel som rök så sket jag i vad han gjorde han stod som förstenad hotade med sina kusiner och´backade ut rivstartade och drog iväg.
ge dej fan inte in i leken om du inte tål resultatet vafan tror folk inte att man ballar ur?

8 197 Inlägg
23 april 2012
RightFront skrev:
Opelmadness skrev:

Tofflade säkert för tjejen och köpte nåt till toaletten.. lol
Bar inte på nåt vad jag kunde se.

-Sir Jackie Stewart

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
RightFront skrev:
Opelmadness skrev:

Haha, jo, småskämmigt ändå big_smile

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
Nån som slagit upp regnret? Bor han i Karlstad?

Bara nyfiken..

Fart missbrukare

8 197 Inlägg
23 april 2012
trippelturbo skrev:
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:

Missförstå mig INTE, menar absolut inte att se ner på funktionshindrade! MEN, hur i h-e kan man ens stå o tjata o skrika på en annan billist som vissa gör. Speciellt när dom ser att dom är handikappade. Ryggradslösa jävlar, dom kan ej sova gott om nätterna hmm

Det är lugnt, förstår hur du menar.
Nej det förstår inte jag heller.. Mitt handikapp syns ju inte från utsidan, det är lungorna som är åt skogen, och obotligt...  hmm
Så t.ex när jag sitter i bilen och det kommer nån med en van eller liknande och börjar krångla sig ut med rullstol får jag nästan dåligt samvete. Har börjat ge med sig nu efter 13 år av sjukdom.

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
23 april 2012
trippelturbo skrev:
Nån som slagit upp regnret? Bor han i Karlstad?

Bara nyfiken..

YES! Han bor i Karlstad, var det första jag kollade upp efter jag tog bilden. roll

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
23 april 2012
Anderholm skrev:
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:

likadant med idioter som ställer sig på familjeparkeringar med svar jag vill ha utrymme så jag inte får repor.
jag fick spelet på en sån jävla bmwidiot så jag tog en sten drog den längs med bilfan och sa grattis då har du vunnit en nyrepad bil din satans tattare han har fan inte ens anmält och med tanke på att jag åkte sunkvolvo med diesel som rök så sket jag i vad han gjorde han stod som förstenad hotade med sina kusiner och´backade ut rivstartade och drog iväg.
ge dej fan inte in i leken om du inte tål resultatet vafan tror folk inte att man ballar ur?

lollollol
ÅÅH! Hade betalat för att se det! cool

-Sir Jackie Stewart

Avstängd
10 388 Inlägg
23 april 2012
trippelturbo skrev:
it_mutt skrev:
trippelturbo skrev:
Den som snackar massa skit om lastbilchaufförer har INGENANING om hur mkt skit vi får ta dagligen pga massa idioter till bilister!!!

Håll förfan åtminstone 80 på en 80väg o bromsa inte ner ti 50 så fort vägen lutar 3 millimeter!! Blir så jävla arg på sånt folk.

Oftast är det dock gubben eller tanten som inte kört bil sen -95!

Saken är, att, och detta är MIN erfarenhet, håller du 80km/h på 80-väg, så kan du ge dig faen på att du har bakomvarande lastbil så nära att man kan börja fundera på vad han möjligen glömt i ditt bagage

Rquired skrev:
Samma andel "skit" som en vanlig bilist får ta emot, kanske till och med mindre eftersom de flesta av ren självbevarelsedrift har en annan respekt för ett fordon som väger sextio gånger så mycket som deras eget eller mer än vad dom har för ett fordon som är lika tungt eller lättare än deras eget fordon.

Framför allt har lastbilschafförer valt ett yrke som går ut på att vistas i trafiken, har dom inte tålamodet till det borde dom kanske valt ett annat yrke; Förslagsvis Florist, det borde vara ett yrke utan allt för många irritationsmoment?

Men att släppa trafikvettet samt låta egoism och "Störst går först, krockar vi så tar personbilen mest skada"-filosofin ta över har ingen rätt att göra, men så gör en stor andel yrkeschafförer trots allt. Därmed inte sagt att personbilsförare uppför sig, men dom har inte heller en arbetsuppgift som går ut på att framföra mycket tunga fordon.

Vet inte RIKTIGT om jag personligen håller med. Anser faktiskt att yrkeschaffisar (kanske framför allt lastbilschaffisar) visar mig mer "allmän" respekt på vägen, än vad bilförare gör. Ovan nämnda är nog det enda jag har "problem" med ex.vis lastbilschaffisar.

Det är möjligt det finns yrkesförare som anser "störst går först", enligt min mening är de främst färre och där med bättre, än alla bilister som anser "jag ska först, bara för att"

it_mutt: kan upplysa dig om en sak..

Väldig många lastbilschaufförer lever under ständig stress, tider o passa o massa annat skit, däribland jag! Känner en stor skara chaufförer o 8 av 10 håller 90km/h med släp, även då faktiskt lagen säger att det är 80 med släp (90 med singelbil). Personligen håller 80, älskar mitt jobb o är väldig försiktig. Börjar med en bot på nån tusing, slutar med återkallning!

För många handlar det även om att hinna med eventuella båtar osvosv, så därför är många såna som du säger. Själv märkt de i personbilen o även när jag kör tradaren så kör många om!

Är FULLT medveten om det, men jag vill inte ha en fullastad tradare i r*ven för det. Det var då i ren relation till att vi andra "för fan" iaf ska hålla hastigheten.

Som sagt, är fullt medveten om att det finns anledningar till det, men saken är, att jag skiter faktiskt i vad anledningen är, jag VILL INTE ha en fullastad tradare 1½m bakom mig. Det -är- något som stör mig otroligt. Och det är, trots allt, vad tråden handlar om.

Tilläggas ska också, att det finns de som ligger och pressar, och, när det inte ger något resultat, släpper efter. De har jag inte heller något problem med, utan de som envisas med att ligga kvar 1½m ifrån trots att det inte får mig att köra fortare.

Och det är som sagt det enda jag har att beklaga mig över när det gäller lastbilschaffisar, i övrigt, och DE FLESTA (det är inte alla som ligger 1½m bakom), tycker jag åter igen visar mer respekt i trafiken mot övriga trafikanter, än vad ex.vis bilister gör mot varandra.

Så för min del avslutar jag lastbilschaffisbiten med att säga; i mitt tycke är säkerligen 95% förbannat vettiga, hjälpsamma och "respekterande" i trafiken, tyvärr är det de övriga 5% som jag stör mig på (mest bara för att poängtera att jag inte anser=lastbilschaffisar=as i trafiken....om det nu skulle verkat så)

- - Edit - -

Knepiga parkeringar...ja, sen har vi (om det inte påpekats) de som dubbelparkerar, två rutor, just för att slippa repor. Såg något roligt på Väla i somras dock, två...vad ska vi säga..."mc-killar från relativt välkänt gäng" löste det genom att ställa sig så nära det bara gick, på vars en sida om bilen, och satt lugnt o stilla kvar på hojarna när ägaren kom.

Dom sa inte ett ord...slutade med att han fick krypa in i bilen bakifrån. Tveksam till om han gör om det wink
Senast redigerat av it_mutt (23 april 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

613 Inlägg
23 april 2012
Opelmadness skrev:
Anderholm skrev:
Opelmadness skrev:

sambon såg det grabben likaså och farmor var med också jävla idioter som parkerar som tattare då ska de fan ha betalt för det också sådana människor skapar hat om något ^^
lollollol
ÅÅH! Hade betalat för att se det! cool

Trucker
2 710 Inlägg
23 april 2012
it_mutt skrev:
trippelturbo skrev:
it_mutt skrev:
trippelturbo skrev:
Den som snackar massa skit om lastbilchaufförer har INGENANING om hur mkt skit vi får ta dagligen pga massa idioter till bilister!!!

Håll förfan åtminstone 80 på en 80väg o bromsa inte ner ti 50 så fort vägen lutar 3 millimeter!! Blir så jävla arg på sånt folk.

Oftast är det dock gubben eller tanten som inte kört bil sen -95!

Saken är, att, och detta är MIN erfarenhet, håller du 80km/h på 80-väg, så kan du ge dig faen på att du har bakomvarande lastbil så nära att man kan börja fundera på vad han möjligen glömt i ditt bagage

Vet inte RIKTIGT om jag personligen håller med. Anser faktiskt att yrkeschaffisar (kanske framför allt lastbilschaffisar) visar mig mer "allmän" respekt på vägen, än vad bilförare gör. Ovan nämnda är nog det enda jag har "problem" med ex.vis lastbilschaffisar.

Det är möjligt det finns yrkesförare som anser "störst går först", enligt min mening är de främst färre och där med bättre, än alla bilister som anser "jag ska först, bara för att"

it_mutt: kan upplysa dig om en sak..

Väldig många lastbilschaufförer lever under ständig stress, tider o passa o massa annat skit, däribland jag! Känner en stor skara chaufförer o 8 av 10 håller 90km/h med släp, även då faktiskt lagen säger att det är 80 med släp (90 med singelbil). Personligen håller 80, älskar mitt jobb o är väldig försiktig. Börjar med en bot på nån tusing, slutar med återkallning!

För många handlar det även om att hinna med eventuella båtar osvosv, så därför är många såna som du säger. Själv märkt de i personbilen o även när jag kör tradaren så kör många om!

Är FULLT medveten om det, men jag vill inte ha en fullastad tradare i r*ven för det. Det var då i ren relation till att vi andra "för fan" iaf ska hålla hastigheten.

Som sagt, är fullt medveten om att det finns anledningar till det, men saken är, att jag skiter faktiskt i vad anledningen är, jag VILL INTE ha en fullastad tradare 1½m bakom mig. Det -är- något som stör mig otroligt. Och det är, trots allt, vad tråden handlar om.

Tilläggas ska också, att det finns de som ligger och pressar, och, när det inte ger något resultat, släpper efter. De har jag inte heller något problem med, utan de som envisas med att ligga kvar 1½m ifrån trots att det inte får mig att köra fortare.

Och det är som sagt det enda jag har att beklaga mig över när det gäller lastbilschaffisar, i övrigt, och DE FLESTA (det är inte alla som ligger 1½m bakom), tycker jag åter igen visar mer respekt i trafiken mot övriga trafikanter, än vad ex.vis bilister gör mot varandra.

Så för min del avslutar jag lastbilschaffisbiten med att säga; i mitt tycke är säkerligen 95% förbannat vettiga, hjälpsamma och "respekterande" i trafiken, tyvärr är det de övriga 5% som jag stör mig på (mest bara för att poängtera att jag inte anser=lastbilschaffisar=as i trafiken....om det nu skulle verkat så)

- - Edit - -

Knepiga parkeringar...ja, sen har vi (om det inte påpekats) de som dubbelparkerar, två rutor, just för att slippa repor. Såg något roligt på Väla i somras dock, två...vad ska vi säga..."mc-killar från relativt välkänt gäng" löste det genom att ställa sig så nära det bara gick, på vars en sida om bilen, och satt lugnt o stilla kvar på hojarna när ägaren kom.

Dom sa inte ett ord...slutade med att han fick krypa in i bilen bakifrån. Tveksam till om han gör om det wink

Som lastbilschaufför håller jag med dig ti punkt o pricka! Har faktiskt inget o tillägga på chaufförsbiten smile

Hade fan BETALAT för o se det där med mc-grabbarna big_smile.
Åkte faktiskt bakom en bil i somras på Essingen, han hade dekal "supported by --(förkortning)". Tänkte ta bild, sen tänkte jag, stannar han o ber mig kliva av så tar de ej så lång tid innan lastbilen står i lågor tongue

Fart missbrukare

5 111 Inlägg
24 april 2012
Opelmadness skrev:
trippelturbo skrev:
Opelmadness skrev:

Bar att du ej pixlat regnret wink Häng ut fanskapen..

Fast hjälper det så mycket, i den där vinkeln är det ju svårt att se om där finns handikapptillstånd eller ej...

http://www.hsb.se/polopoly_fs/1.225063.1325176048!/image/3895094892.jpg_gen/derivatives/maxwidth180/3895094892.jpg

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
24 april 2012
stoltosmart skrev:
Bebben skrev:
Mycket man stör sig på, men det som sticker ut är:

1) folk som saktar ner på motorvägen inför en avfart.
2) folk som fullständigt skiter i att använda blinkers.
3) fjortisar som tycker det är coolt med dimljus. Måste kännas så häftigt att sitta i bilen och veta att två smålampor lyser i fronten... Speciellt på senare Volvos, deras LED-lampor bländar som satan. Misstro mig inte, jag har också dimljus, men de är faktiskt bara använda i dimma och ihärdigt snöfall.

Att sakta ner på motorvägen innan avfart gör jag alltid o med blinkers på självklart, och det bara för att slippa bromsa som en idiot på avfarten sen mycket bekvämare att motorbromsa och ser inga problem med det.

Inte ens när det ligger bilar bakom som också måste sakta ner även om de inte ska ta den avfarten? Avfarten är ju där för att användas som bromssträcka.

Sök