3414
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
24 april 2012
Bebben skrev:
stoltosmart skrev:
Bebben skrev:
Mycket man stör sig på, men det som sticker ut är:

1) folk som saktar ner på motorvägen inför en avfart.
2) folk som fullständigt skiter i att använda blinkers.
3) fjortisar som tycker det är coolt med dimljus. Måste kännas så häftigt att sitta i bilen och veta att två smålampor lyser i fronten... Speciellt på senare Volvos, deras LED-lampor bländar som satan. Misstro mig inte, jag har också dimljus, men de är faktiskt bara använda i dimma och ihärdigt snöfall.

Att sakta ner på motorvägen innan avfart gör jag alltid o med blinkers på självklart, och det bara för att slippa bromsa som en idiot på avfarten sen mycket bekvämare att motorbromsa och ser inga problem med det.

Inte ens när det ligger bilar bakom som också måste sakta ner även om de inte ska ta den avfarten? Avfarten är ju där för att användas som bromssträcka.

Där måste man även ta hänsyn till väglaget. Avfarten kan vara täckt med snö och is, och i det fallet kan det vara befogat att reducera farten en smula innan man viker av. Dock ska man naturligtvis ge tecken innan inbromsningen så bakomvarande fordon inte överraskas.

Här i Sundsvall (och säkerligen även i fler städer) har vi dessutom ett antal avfarter där sträckorna är alldeles för korta, och som dessutom följs av onödigt skarpa kurvor där man knappt kan hålla 40 km/h under vinterhalvåret.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

* Studerande *
563 Inlägg
24 april 2012
Tycker "Lastbilschaufförer" är/håller sig "bäst" på vägen. Har aldrig upplevt/känt att de skapar eller ställer till på vägarna.

Men angående "parkerings-folk".. Någon som upplevt att om man exempelvis ställer bilen en helg (Söndag förmiddag, klockan 10 - 11) utanför Willys parkering & då parkeringen i stort sett "gapar" tomt, men så när man handlar klart och kommer ut på parkeringen så ser man att någon jävel parkerat sitt fordon PRECIS intill/bakom eller framför ens fordon?

Man ba WTF?! hmm

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 april 2012
Volvo544special65 skrev:
Opelmadness skrev:
trippelturbo skrev:

Bar att du ej pixlat regnret wink Häng ut fanskapen..

Exakt därför.. Bilden är även mailad till Polisen och div. tidningar.

Fast hjälper det så mycket, i den där vinkeln är det ju svårt att se om där finns handikapptillstånd eller ej...

Bara att kolla regnumret, vem som äger den och om han har tillstånd..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

171 Inlägg
24 april 2012
* jag som lastbilschafför hatar när folk inte blinkar ur rondeller !
skulle dom bara använda blinkers så skulle jag slippa att accelerera ifrån 0 igen.
händer flera gånger om dagen och man blir ju inte direkt mindre trött på det.
*alla idioter som ställer sig på lastzon borde få en käftsmäll, vad är det dom inte förstår ? kan man inte bara parkera på parkeringen som är typ 50 m bort.....
*Alla idioter som ska köra om lastbilen för att det är en lastbil..... man ligger i 70-80 på en 70 väg med massa möten och ändå så ska idioterna köra om.

tycker att man som körkortstagare borde få åka med en yrkeschafför i någon dag för att se riskerna och problemen ifrån en annan vinkel, jag påstår absolut inte att lastbilschafförer kör bättre, finns båda delar där vill jag påstå men att se saker ur en annan syn och lära sig visa respekt för ALLA fordon i trafiken är aldrig fel.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
24 april 2012
Anderholm skrev:
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:

haha underbart! smile dit med drägget! jävla respektlöst att parkera så mad är man så rädd om bilen får man ju lämna den hemma.

Har blockerat flera andra med bilen om dom stått så. En kvinna kom och såg hur nära jag stod och undrade lite surt hur hon skulle ta sig ut.
Du får väl vänta tills jag är klar sa jag. Och jag har ditt regnummer om du kör på och smiter...

Hon satt tyst som ett ljus när jag kom ut fem minuter senare. Men det är MÅNGA som inte ens bryr sig om att flytta sig.
En ung tjej i en PT-cruiser t.ex.. Hade haft körkortet i tre månader och var bombsäker på att hon fick stå på handikapp så länge hon satt i med motorn igång.. Det är det som bekant inte. Hon totalvägrade flytta bilen. Inte när bilen framför, som inte heller hade tillstånd gett sig iväg körde lilla damen fram för att lämna plats.
Icke! Jag fick ut och förbi och backa in framför. DÅ åker hon. madmad

likadant med idioter som ställer sig på familjeparkeringar med svar jag vill ha utrymme så jag inte får repor.
jag fick spelet på en sån jävla bmwidiot så jag tog en sten drog den längs med bilfan och sa grattis då har du vunnit en nyrepad bil din satans tattare han har fan inte ens anmält och med tanke på att jag åkte sunkvolvo med diesel som rök så sket jag i vad han gjorde han stod som förstenad hotade med sina kusiner och´backade ut rivstartade och drog iväg.
ge dej fan inte in i leken om du inte tål resultatet vafan tror folk inte att man ballar ur?

För det första så är det en jävla skillnad mellan handikappsparkering och familjeparkering, för det andra: Är det så jävla smart att sitta och skryta om att du har begått skadegörelse på en bil? Och dessutom av en sån skitsak att du inte fick den parkeringen du ville ha? Om du hade ungarna med dig och ville ha utrymme, ställ dig längre bort ifrån utgången så är det till 99% inget problem, vart man än parkerar

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

6 649 Inlägg
24 april 2012
Anderholm skrev:
likadant med idioter som ställer sig på familjeparkeringar med svar jag vill ha utrymme så jag inte får repor.
jag fick spelet på en sån jävla bmwidiot så jag tog en sten drog den längs med bilfan och sa grattis då har du vunnit en nyrepad bil din satans tattare han har fan inte ens anmält och med tanke på att jag åkte sunkvolvo med diesel som rök så sket jag i vad han gjorde han stod som förstenad hotade med sina kusiner och´backade ut rivstartade och drog iväg.
ge dej fan inte in i leken om du inte tål resultatet vafan tror folk inte att man ballar ur?

Ja jag undrar vem som har mest problem.

De/Dem

Hamster
817 Inlägg
24 april 2012
n1k391 skrev:
*alla idioter som ställer sig på lastzon borde få en käftsmäll, vad är det dom inte förstår ? kan man inte bara parkera på parkeringen som är typ 50 m bort.....

tycker att man som körkortstagare borde få åka med en yrkeschafför i någon dag för att se riskerna och problemen ifrån en annan vinkel, jag påstår absolut inte att lastbilschafförer kör bättre, finns båda delar där vill jag påstå men att se saker ur en annan syn och lära sig visa respekt för ALLA fordon i trafiken är aldrig fel.

Det där med lastzon är rätt intressant. Råkade ut för det ett antal gånger när ajg körde bilpaket för några år sedan.
Lagom kul att ha över 110 sändningar och komma fram till lastzonen. Där står en idiot och lastar in sin Ica kasse och vägrar flytta på sig. (Bilen var avstängd).
Har hänt på Algatan i Trelleborg ett par ggr också. Folk som parkerar i lastzonen på lunchen.
Vet inte hur många gånger jag har dubbelparkerat med budbilen där. Det roliga var när en av bilägarna kom ut från kebabstället och var asförbannad för att jag dubbelparkerat.
Samtdigt kommer lapplisan, hon hälsar och vi pratar lite. Bilägaren ser nöjt på och troligen tänker: haha nu får han böter den jävlen.
Lapplisan tar fram sitt block och börjar skriva, går fram och sätter lappen... på den bilen som står i lastzonen!
Hon säger till mig: ha en trevlig dag och går vidare. big_smile

Frilansare
27 Inlägg
24 april 2012
MCMLXXXII skrev:
Alla dessa som inte visar tecken/blinkar och markerar/visar vart dom ska!
Dem som ligger några meter bakom (när man själv håller t.ex. 70 km/t på 70-sträcka) och "hetsar", man har god lust att ställa sig på bromsen. Men då åker man ju själv på diverse böter och hejsan..

Edit; Folk som inte bländar av/släcker helljuset, måste vara långt till denna spaken från ratten tongue

Kan inte annat än att hålla med! Dock är dem som inte ger tecken på vart dem ska värst!

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die." - Husky

7 432 Inlägg
24 april 2012
Anderholm skrev:
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:

haha underbart! smile dit med drägget! jävla respektlöst att parkera så mad är man så rädd om bilen får man ju lämna den hemma.

Har blockerat flera andra med bilen om dom stått så. En kvinna kom och såg hur nära jag stod och undrade lite surt hur hon skulle ta sig ut.
Du får väl vänta tills jag är klar sa jag. Och jag har ditt regnummer om du kör på och smiter...

Hon satt tyst som ett ljus när jag kom ut fem minuter senare. Men det är MÅNGA som inte ens bryr sig om att flytta sig.
En ung tjej i en PT-cruiser t.ex.. Hade haft körkortet i tre månader och var bombsäker på att hon fick stå på handikapp så länge hon satt i med motorn igång.. Det är det som bekant inte. Hon totalvägrade flytta bilen. Inte när bilen framför, som inte heller hade tillstånd gett sig iväg körde lilla damen fram för att lämna plats.

nja,, det hade jag anmält om jag vore han,,

jag har tjafsat med en som skällde på mig för jag stod på jobbets gräsmatta en gång,, å i det fallet störde jag ingen, å gräsmattan var sönderbränd å karln ljög wink han påstod att bilen stått där hela natten,, då bidde jag LITE kinkig wink

7 432 Inlägg
24 april 2012
Opelmadness skrev:
Volvo544special65 skrev:
Opelmadness skrev:

Exakt därför.. Bilden är även mailad till Polisen och div. tidningar.

Fast hjälper det så mycket, i den där vinkeln är det ju svårt att se om där finns handikapptillstånd eller ej...

Bara att kolla regnumret, vem som äger den och om han har tillstånd..

kan ju vara en anhörig som har tillstånd,, min mamma har det å vi använder ju min bil wink
har aldrig missbrukat det,, för det är lågt

Motormontör
437 Inlägg
24 april 2012
Folk som inte kan hålla avståndet, folk som inte kan köra minst den hastighet som skyltarna råder när det är bra väglag, folk som tror att de är så jävla häftiga med sina rostiga Volvo 740, och de värsta sortens folk...de som SMSar och kör samtidigt borde det vara skottpengar på!!!!

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

5 198 Inlägg
24 april 2012
Folk som är rädd att hålla laglig hastighet vid fartkamerorna... dvs de som ligger lagligt men ändå måste sänka till 10km/H under.

Ungdoms Räser
425 Inlägg
24 april 2012
Min flickvän.

Då jag inte kollar "dödavinkeln" i en vänstersväng alt. högersväng med refug. "TÄNK OM DET KOM EN BIL DÅ HADE DET BLIVIT EN KROCK!!!"

En idiot från NLL (Hemtjänst) ligger i 30 inne i stan(50 sträcka) och bromsar vid ett trafikljus då vi har grönt. Då tutar jag för att visa att de kan köra. "HELVETE JOHAN DU SKÄMMER UT MIIIIIIIIG"

Sedan svänger de vänster i 5km/h, jag ska köra om. "HELVETE VAD HÅLLER DU PÅ MED TÄNK OM DU KROCKAT!!"

Finns inget värre i trafiken än min flickvän.

big_smile

918 Inlägg
24 april 2012
Isaksson5 skrev:
Min flickvän.

Då jag inte kollar "dödavinkeln" i en vänstersväng alt. högersväng med refug. "TÄNK OM DET KOM EN BIL DÅ HADE DET BLIVIT EN KROCK!!!"

En idiot från NLL (Hemtjänst) ligger i 30 inne i stan(50 sträcka) och bromsar vid ett trafikljus då vi har grönt. Då tutar jag för att visa att de kan köra. "HELVETE JOHAN DU SKÄMMER UT MIIIIIIIIG"

Sedan svänger de vänster i 5km/h, jag ska köra om. "HELVETE VAD HÅLLER DU PÅ MED TÄNK OM DU KROCKAT!!"

big_smile

Hahaha tycker synd om dig smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 april 2012
Opelmadness skrev:
jonnielahti skrev:
Aerocombi skrev:

Du skulle fällt in din högra backspegel o parkerat 5 mm ifrån honom så kanske han inte blivit så nöjd tongue

Fyfan vilket folk ...
Handikapps parkeringar är no-no. Är man rädd om bilen så gör man som jag, ställer bilen längst bort på parkeringen där inga andra står.
Men ibland så ska det självklart stå en bil precis brevid en även om man står inträngd i ett hörn 1km ifrån ingången till butiken neutral

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
24 april 2012
WoozyDozz skrev:
Isaksson5 skrev:
Min flickvän.

big_smile

du skulle inte precis njutta av bilsemester till spanien eller grekland med henne då!big_smile

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 april 2012
gps18 skrev:
WoozyDozz skrev:
Isaksson5 skrev:
Min flickvän.

big_smile

du skulle inte precis njutta av bilsemester till spanien eller grekland med henne då!big_smile

Kan inte en gagball fungera när ni ska ut och åka? wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Ungdoms Räser
425 Inlägg
24 april 2012
Thunderbird88 skrev:
gps18 skrev:
WoozyDozz skrev:

Haha bilsemester vore ju värre än självmord tongue

Haha får ta silvertejp på munnen ^^

Annars får hon sitta i skuffen

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
24 april 2012
Isaksson5 skrev:
Thunderbird88 skrev:
gps18 skrev:

Haha bilsemester vore ju värre än självmord tongue

Haha får ta silvertejp på munnen ^^

Annars får hon sitta i skuffen

hahaha!lollol
verkligen det!
jag skulle inte orka!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
24 april 2012
Hemtjänstbilar som dubbelparkerar på trånga gator för att springa in "snabbt" till en klient...

Vet inte hur många ggr jag svängt i en dold kurva och möts av en VW Golf Plus med helljus på MIN sida!!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Sök