3739
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Hamster
817 Inlägg
3 maj 2012
Alla som vintertid är så jävla lata att dom varken rensar bort snö från bilen och dessutom bara gör en liten tittglugg i isen på framrutan så att dom kan se lite ut..

Blinkers funktionen var nog extra utrustning på MÅNGA bilar som sålts.

Leg. nöt
460 Inlägg
3 maj 2012
Nybergrobin skrev:
Baxtr skrev:
Kommit på en ytterligare sak, överkonsumtion av varningsblinkers, då menar jag folk som ex en polare som "hälsar" genom att blinka ett x antal ggr med varningblinkersen, precis vid möte eller när mötande passerat.
Jag förstår mig inte på såna, ser inte mötande bil när man "flashar" helljus eller vinkar för att hälsa lär dom knappast titta i backspegeln heller, det är ju inte de varningsblinkersen är till för! mad

Du har aldrig kört bil i turkiet då? xD  Där kör fan alla med varningsblinkers på och tutan går varm smile

Inte kört bil där men jag har varit där tongue

SAAB

679 Inlägg
3 maj 2012
Xuri skrev:
idioter med felinställad xenonkonverteringsatser... + i kanten på alla dom som ska ha de i dimljusen också...

tror fan idioterna haft de i sina blinkers också om de gått å å köpa...

Vad är det för fel med att ha xenon i dimljuset?

2 405 Inlägg
3 maj 2012
Constantine skrev:
Xuri skrev:
idioter med felinställad xenonkonverteringsatser... + i kanten på alla dom som ska ha de i dimljusen också...

Man blir djävulskt bländad?

Hamster
817 Inlägg
3 maj 2012
Nybergrobin skrev:
Constantine skrev:
Xuri skrev:

Då vill jag lägga till alla som har felinställt ljus överhuvudtaget!

111 Inlägg
3 maj 2012
Baxtr skrev:
Kommit på en ytterligare sak, överkonsumtion av varningsblinkers, då menar jag folk som ex en polare som "hälsar" genom att blinka ett x antal ggr med varningblinkersen, precis vid möte eller när mötande passerat.
Jag förstår mig inte på såna, ser inte mötande bil när man "flashar" helljus eller vinkar för att hälsa lär dom knappast titta i backspegeln heller, det är ju inte de varningsblinkersen är till för! mad

Kan till viss del hålla med, tycker dock svenskar är generellt dåliga på att använda varningsblinkers och på annat vis meddela sina medtrafikanter om vad de gör / avser göra i trafiken. Har en liten parentes till detta; jag hade dubbelparkerat för att springa in med ett tungt kolli hos en av mina leverantörer, dubbelparkeringen var väl kanske inte optimal då det var mycket trafik men jag var tvungen. Slänger på varningsblinkersen och ska kliva ur bilen när farbror blå rullar upp och påpekar att jag visst inte får ha varningsblinkers då de enbart är avsedda att användas vid haveri / olycka och att jag därför skulle använda blinkers alt. ingenting alls! WTF?!!?
Är det ur bylingens perspektiv bättre att jag ställer mig utan varning helt och hållet, eller med blinkers så att folk kanske tror att jag fortfarande sitter i bilen, bilen kör och ska svänga in någonstans än att jag tydligt visar att jag står stilla och inte sitter i bilen så att folk kan planera sin körning, d.v.s. underlättar för mina medtrafikanter?

Ibland alltså.... man bara häpnar över folks idiotier (poliser är klart överrepresenterade här imho)! Polisens primära uppgift är givetvis att se till att lagar efterföljs, sekundära uppgifter avser att hjälpa till med olika samhällsbärande funktioner såsom ex. trafik och detta innefattar givetvis inte så snäva och anala lagtolkningar att man arbetar mot sitt egentliga syfte och mål. Tyvärr verkar det vara en del av kårandan och någonting som lärs ut till nyutexaminerade snutar; att lagen existerar som ett verktyg att jävlas och trakassera vanligt folk som faktiskt försöker sköta sig. Patetiskt!
Senast redigerat av Evil_E (3 maj 2012)

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

1 335 Inlägg
3 maj 2012
kannebanne skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/159/158176/158176-bcdcd1320a7c9d931049565ddbe9288e.jpg HATAR sånt här... Visst, han kanske har en fin Escalade, men inte fan ska alla få lida för att han tvunget ska ställa sig så! Om han inte vill ha skador kan han ju ställa sig längre bort, speciellt på biltema där de alltid finns lediga platser...

Fanns de nåt skoj på biltema? wink

B5 #001

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
3 maj 2012
Kom på en grej till jag stör mig på.
Det hände faktiskt idag påväg hem från jobbet: Dumjävlar som envisas med att köra om när det finns mötande bilar 100 meter längre fram (jag) Jag la mig in mot mittlinjen och riktigt såg paniken i hans ögon när han satt i sin lilla plastskithög till bil och stirrade in i min frontbåge av äkta 5mm rostfritt stål.
Sen när han insåg att han inte kunde klämma in sig nånstans och jag inte flyttade mig, så var vi helt plötsligt 3 bilar i bredd på vägen ett kort tag... backspeglarna var inte många 100dels mm från att slå i varandras bilar..

Läser du detta så nästa gång tänker jag fronta dig din jävel och eftersom jag är på min väghalva och du är över på min gissa vem som får betala skadorna? Min bil kommer antagligen använda din som ramp.

7 432 Inlägg
3 maj 2012
Pierre_r skrev:
Kom på en grej till jag stör mig på.
Det hände faktiskt idag påväg hem från jobbet: Dumjävlar som envisas med att köra om när det finns mötande bilar 100 meter längre fram (jag) Jag la mig in mot mittlinjen och riktigt såg paniken i hans ögon när han satt i sin lilla plastskithög till bil och stirrade in i min frontbåge av äkta 5mm rostfritt stål.
Sen när han insåg att han inte kunde klämma in sig nånstans och jag inte flyttade mig, så var vi helt plötsligt 3 bilar i bredd på vägen ett kort tag... backspeglarna var inte många 100dels mm från att slå i varandras bilar..

Läser du detta så nästa gång tänker jag fronta dig din jävel och eftersom jag är på min väghalva och du är över på min gissa vem som får betala skadorna? Min bil kommer antagligen använda din som ramp.

hehe så kinkig;)wink
vart sur igår MÖTTE en polisbil å givetvis var bilen framför tvungen att sakta ner från 85  bara för vi mötte en polis,, suck

Fartdåre =)
147 Inlägg
3 maj 2012
Jag hatar när trafikanter ligger 10-20km/h under fartbegränsning vid passering av fartkameror!

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

679 Inlägg
3 maj 2012
Nybergrobin skrev:
Constantine skrev:
Xuri skrev:

Jag har då aldrig blivit bländad av någon med xenon i dimljuset, och jag har kört förbi en hel del! (vanliga personbilar kan då tilläggas)

Dock förstår jag att det kan blända ifall man möter någon Dodge Ram eller liknande hög bil som har xenon konverterat.
Senast redigerat av Constantine (3 maj 2012)

91 Inlägg
3 maj 2012
Mack skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-ff6ade3236a1edfa364797c3d68015ca.jpg
[Tagen 110616]*..ett bra exempel på två idioter. En som inte kan parkera, och en som står på tomgången..*

Något utav detta ogillar jag. Lyckades dessutom få två idioter på samma bild, när jag vandrade förbi affären..ja..för nåt åt sedan visade det sig nu när jag kollade hur gammal bilden var.
Audin som står parkerad och på tomgången - vilket den gjorde bra länge för övrigt - samt det gröna skrället som stod snett parkerat.
Förresten så står inte Audin så rakt heller när man tittar..men..ändå.

Det finns ingen chans att dom stannade där för att snacka med varandra?

Forummoderator
26 389 Inlägg
3 maj 2012
a7x skrev:
Mack skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-ff6ade3236a1edfa364797c3d68015ca.jpg
[Tagen 110616]*..ett bra exempel på två idioter. En som inte kan parkera, och en som står på tomgången..*

Något utav detta ogillar jag. Lyckades dessutom få två idioter på samma bild, när jag vandrade förbi affären..ja..för nåt åt sedan visade det sig nu när jag kollade hur gammal bilden var.
Audin som står parkerad och på tomgången - vilket den gjorde bra länge för övrigt - samt det gröna skrället som stod snett parkerat.

Personen i Audin satt med sin telefon och fipplade - förmodligen var någon fler in i affären en BRA stund - medans de som ägde den gröna bilen också var inne i affären.
Så nej, tror inte det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
3 maj 2012
Baxtr skrev:
Nybergrobin skrev:
Baxtr skrev:

Du har aldrig kört bil i turkiet då? xD  Där kör fan alla med varningsblinkers på och tutan går varm smile

Inte kört bil där men jag har varit där tongue

hahaha!! varit o kört bil! mkt varningsblinkers o tutan till ingenting, många bilar med reflex ,"stopp" klistermärke mm o oftast används icke blinkers. På tal om Turkiet en situation som påminde Turkiet.
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=109779
Senast redigerat av gps18 (4 maj 2012)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Muttley
3 maj 2012
Alla traktorer som väljer att köra på 100 vägar när de byggt fina vägar åt enbart traktorer bredvid. Idioter i traktorer som tvunget ska välja att köra på fastän de kan släppa förbi på många ställen när kön bara växer.

Dhl:s unga chaffisar  (inte alla) men många, de är kass.   
Även en äldre från dhl tror jag de var, jag ligger på farthållare i 80 på 80 väg, och han kör om som han samtidigt tutar och är allmänt sur.

Sen ser jag i tråden hat mot cyklister, och visst är många kass på cykeln.  Men för helvete lär er hur övergångställen ser ut. De finns CYKELÖVERGÅNGAR och där har cyklisten företräde.

När man var ute och cyklade på cykelbanan och mötande bilister inte bländade av på kvällar, tur man hade starkt ljus själv.

Ja allmänt de som brukar lägga sig tätt intill bak är oftast skrotbilar häromkring och de är inte härifrån landet. Och blir sura om man markerar att man inte gillar deras närhet.

Men jag stressar dock inte upp mig på allt detta, jag har en morgondag jag kan ta igen allt ju.  smile

902 Inlägg
4 maj 2012
kanske inte direkt i trafik men parkeringen....

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
4 maj 2012
gps18 skrev:

Du borde ha matat på ettan och förstört hans bil tycker jag roll
Sedan lämnat en lapp för att idiotförklara honom.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

902 Inlägg
4 maj 2012
Thunderbird88 skrev:
gps18 skrev:

Du borde ha matat på ettan och förstört hans bil tycker jag roll
Sedan lämnat en lapp för att idiotförklara honom.

jag fick "puta" lite båda för att köra ut!

111 Inlägg
4 maj 2012
a7x skrev:
Mack skrev:

Allvarligt... det värsta du vet? Två bilar på en i övrigt tom parkering? Se över dina prioriteringar mannen!

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

Yawn...
3 151 Inlägg
4 maj 2012
Här omkring verkar folk anse att alla fartkameror är automatiskt inställda på att knäppa kort vid hastigheter över 70. Även de som är placerade på 90-sträckor... Grymt irriterande.

Även smått irriterande är de som genar över båda körfälten i rondellen medan det är mycket trafik runt om.

Sök