3058
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
Evil_E skrev:
a7x skrev:
Mack skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-ff6ade3236a1edfa364797c3d68015ca.jpg
[Tagen 110616]*..ett bra exempel på två idioter. En som inte kan parkera, och en som står på tomgången..*

Något utav detta ogillar jag. Lyckades dessutom få två idioter på samma bild, när jag vandrade förbi affären..ja..för nåt åt sedan visade det sig nu när jag kollade hur gammal bilden var.
Audin som står parkerad och på tomgången - vilket den gjorde bra länge för övrigt - samt det gröna skrället som stod snett parkerat.
Förresten så står inte Audin så rakt heller när man tittar..men..ändå.

Det finns ingen chans att dom stannade där för att snacka med varandra?

Allvarligt... det värsta du vet? Två bilar på en i övrigt tom parkering? Se över dina prioriteringar mannen!

Nu var bilden ett exempel. Jag fotograferar inte varenda gång jag ser en konstig parkering eller två. Vad tror du egentligen..?
Men ja, jag stör mig nåt förbannat ibland på felparkerare/sneparkerade och så vidare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 808 Inlägg
4 maj 2012
Folk som inte kan högerregeln

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Fri fart för ett fritt folk!
14 288 Inlägg
4 maj 2012
Gronwalls skrev:

haha då kan inte ditt liv vara lätt..konstant upprörd..smile

fast visst är ett drygt..det kvittar om man själv ska lämna företräde eller om dom andra ska lämna företräde dom andra vet fan aldrig vad som gäller

har några ställen som är standard ställen där man kan krocka varje gång man åker där om man inte ser upp

jag brukar glida ut lite så där halvt framför bilarna men dom fattar endå aldrig
går lite för fort för att man ska våga åka ut för då blir man utan bil

Kör fort så hinner inget hända...

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
4 maj 2012
Folk som inte kör tillräckligt fort. (Ja, även folk som kör på tok för fort, men det är inte lika vanligt trots allt. 140 på motorväg stör mig inte, men dom som kommer i 200+ är lite onödiga).
Men, dom som på "gasaremsan" (påfart till motorväg) inte kommer upp i mer än max 90 och sen ska tränga sig ut i innerfilen och sabba hela rytmen för alla på motorvägen, för att SEN gasa upp i 110-120 eller mer. Varför inte accelerera direkt? Så klena bilar finns ju knappt att man inte hinner upp i 110 på påfarten.
Det är SÄKERT samma folk som kör för sakta när det är 1-filigt på 2+1-väg (det är ju smalt och läskigt?!?) och sen accelererar när det blir 2-filigt så man inte hinner om. Sen ner och kör för sakta igen när det är 1-filigt. Vafan!! Blir ju gråhårig smile Tyvärr är ju dessa bilförare rätt vanliga på våra vägar dessutom.. Märkligt!

Det var mina i-landsproblem i trafiken...

/Mattias

12 Inlägg
4 maj 2012
Low skrev:
Vad är det värsta du vet i trafiken?

Standardbilar där ägaren slängt upp en doftgran, kör med dimljus+Pljus och försöker se cool ut när hen kör.

1 808 Inlägg
4 maj 2012
Growe skrev:
Gronwalls skrev:

haha då kan inte ditt liv vara lätt..konstant upprörd..smile

fast visst är ett drygt..det kvittar om man själv ska lämna företräde eller om dom andra ska lämna företräde dom andra vet fan aldrig vad som gäller

har några ställen som är standard ställen där man kan krocka varje gång man åker där om man inte ser upp

jag brukar glida ut lite så där halvt framför bilarna men dom fattar endå aldrig
går lite för fort för att man ska våga åka ut för då blir man utan bil

Lite smått arg hela tin kanske tongue näämen dom som gör det extremt kan man få damp på

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

112 Inlägg
4 maj 2012
gps18 skrev:
kanske inte direkt i trafik men parkeringen....
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=109779

Det där har hänt mig en gång. I mitt fall gjorde det inte så mycket eftersom jag kör en gammal chevrolet. Det var bara att trycka bort bilarna.

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

2 046 Inlägg
4 maj 2012
F-Tar skrev:
kannebanne skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/159/158176/158176-bcdcd1320a7c9d931049565ddbe9288e.jpg HATAR sånt här... Visst, han kanske har en fin Escalade, men inte fan ska alla få lida för att han tvunget ska ställa sig så! Om han inte vill ha skador kan han ju ställa sig längre bort, speciellt på biltema där de alltid finns lediga platser...

Fanns de nåt skoj på biltema? wink

Jadå big_smile Köpte färg av usel kvalitet big_smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Muttley
4 maj 2012
Evil_E skrev:
tkd_rille skrev:
Alla traktorer som väljer att köra på 100 vägar när de byggt fina vägar åt enbart traktorer bredvid. Idioter i traktorer som tvunget ska välja att köra på fastän de kan släppa förbi på många ställen när kön bara växer.

Dhl:s unga chaffisar  (inte alla) men många, de är kass.   
Även en äldre från dhl tror jag de var, jag ligger på farthållare i 80 på 80 väg, och han kör om som han samtidigt tutar och är allmänt sur.

Sen ser jag i tråden hat mot cyklister, och visst är många kass på cykeln.  Men för helvete lär er hur övergångställen ser ut. De finns CYKELÖVERGÅNGAR och där har cyklisten företräde.

När man var ute och cyklade på cykelbanan och mötande bilister inte bländade av på kvällar, tur man hade starkt ljus själv.

Ja allmänt de som brukar lägga sig tätt intill bak är oftast skrotbilar häromkring och de är inte härifrån landet. Och blir sura om man markerar att man inte gillar deras närhet.

Men jag stressar dock inte upp mig på allt detta, jag har en morgondag jag kan ta igen allt ju.  smile

troll

Varför? Du får ju förklara varför du tycker så.

91 Inlägg
4 maj 2012
När man stannar för att ge företräde för högerregeln och personen sitter kvar och stirrar på en i tio sekunder och undrar vad fan man håller på med.

Olika
907 Inlägg
4 maj 2012
Cyklister i trikåer som ska envisas med att cykla på vägen fast det finns cykelbana intill, gärna flera i bredd...

Mvh
Fredrik

Trucker
2 710 Inlägg
4 maj 2012
a7x skrev:
När man stannar för att ge företräde för högerregeln och personen sitter kvar och stirrar på en i tio sekunder och undrar vad fan man håller på med.

HAHA, det har hänt mig ett X antal gånger här i Västerås. Det va t.o.m. en medelåldersman som tutade åt mig bakifrån big_smile.

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
4 maj 2012
fredriq skrev:
Cyklister i trikåer som ska envisas med att cykla på vägen fast det finns cykelbana intill, gärna flera i bredd...

Det är så J-A (!!!) irriterande!! Har fått åka bakom en cyklist i ungefär 1 mil för att det ej gått o köra om, för trångt, o att köra om med 24m som väger 30ton tar ju sin tid!

Faktum är ju att även dessa klassas som fordon, i myndighetsverige! wink

Fart missbrukare

Olika
907 Inlägg
4 maj 2012
trippelturbo skrev:
fredriq skrev:

Det är så J-A (!!!) irriterande!! Har fått åka bakom en cyklist i ungefär 1 mil för att det ej gått o köra om, för trångt, o att köra om med 24m som väger 30ton tar ju sin tid!

Ja men så länge de har en egen väg att åka på så kan de väl hålla sej där, jag har hört motivationen att eftersom de cyklar så fort så är de en säkerhetsrisk på gång/cykelbana. So what, cykla saktare då! Jag får ju inte köra hur fort jag vill på allmän väg...

Mvh
Fredrik

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
4 maj 2012
Andromeda skrev:
*En jävla massa bra text*

+1 på momangen! Du träffade helt rätt i det jag hatar mest.

Man känner sig lite galen ibland...

http://image.toutlecine.com/photos/s/h/i/shining-1980-12-g.jpg

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Trucker
2 710 Inlägg
4 maj 2012
fredriq skrev:
trippelturbo skrev:
fredriq skrev:

Ja men så länge de har en egen väg att åka på så kan de väl hålla sej där, jag har hört motivationen att eftersom de cyklar så fort så är de en säkerhetsrisk på gång/cykelbana. So what, cykla saktare då! Jag får ju inte köra hur fort jag vill på allmän väg...

Säg det till kontorsnissarna! En jobbarkompis uttryckte det väldig fint "det finns lagar om hur lagarna ska användas/följas". Inte ens kontorsnissarna förstår sig på allt skit, dom åker ju mer än sällan bil!

Fart missbrukare

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
4 maj 2012
lucather skrev:
gps18 skrev:
kanske inte direkt i trafik men parkeringen....
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=109779

Det där har hänt mig en gång. I mitt fall gjorde det inte så mycket eftersom jag kör en gammal chevrolet. Det var bara att trycka bort bilarna.

det var även för mig att bara trycka. Tack o lov hade gamla bilen o inte en av de fina.smilebig_smile

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
4 maj 2012
trippelturbo skrev:
a7x skrev:

HAHA, det har hänt mig ett X antal gånger här i Västerås. Det va t.o.m. en medelåldersman som tutade åt mig bakifrån big_smile.

hahaha!lollol

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Handledare
1 481 Inlägg
4 maj 2012
tkd_rille skrev:
Alla traktorer som väljer att köra på 100 vägar när de byggt fina vägar åt enbart traktorer bredvid. Idioter i traktorer som tvunget ska välja att köra på fastän de kan släppa förbi på många ställen när kön bara växer.

Dhl:s unga chaffisar  (inte alla) men många, de är kass.   
Även en äldre från dhl tror jag de var, jag ligger på farthållare i 80 på 80 väg, och han kör om som han samtidigt tutar och är allmänt sur.

Sen ser jag i tråden hat mot cyklister, och visst är många kass på cykeln.  Men för helvete lär er hur övergångställen ser ut. De finns CYKELÖVERGÅNGAR och där har cyklisten företräde.

När man var ute och cyklade på cykelbanan och mötande bilister inte bländade av på kvällar, tur man hade starkt ljus själv.

Ja allmänt de som brukar lägga sig tätt intill bak är oftast skrotbilar häromkring och de är inte härifrån landet. Och blir sura om man markerar att man inte gillar deras närhet.

Men jag stressar dock inte upp mig på allt detta, jag har en morgondag jag kan ta igen allt ju.  smile

Ööö, ja, det finns cykelövergångar men cyklisterna har INTE företräde.

Citat från Transportstyrelsen:
"Cykelöverfarter ska användas av cyklister eller förare av moped klass II för att korsa en väg eller en cykelbana. Det finns både bevakade och obevakade cykelöverfarter.
Cyklister och förare av moped klass II som kommer från en cykelbana har väjningsplikt när de korsar en väg. Det gäller även om det finns en obevakad cykelöverfart."

Cyklister som TROR att dom har företräde överallt är något som jag retar mig på. Lär er trafikreglerna.
Senast redigerat av saab_sonett (4 maj 2012)

Meldem
917 Inlägg
4 maj 2012
det värsta jag vet är folk som kör på andra när dem ska parkera och sedan smiter.

Såg en som gjorde det idag, han väntade en stund vid platsen så att offerbilens ägare skulle komma ut, jag kollade en stund och bestämde mig sedan för att fota båda bilarnas regnr . Visade sig att det var en bra idé för han sket sedan i att vänta och åkte iväg. Svin.

Kan jag göra nått med mitt fotomaterial? Det enda jag har är bilarna som stod parkerade brevid varandra, man ser inga skador eller så och inte han som körde heller då jag enbart filmade i midjehöjd när jag gick förbi.
Senast redigerat av Marticus (4 maj 2012)

(&#9583;°&#9633;°)&#9583;&#8203;&#65077; &#9531;&#9473;&#9531;&#65279;

Sök