3006
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Meldem
917 Inlägg
4 maj 2012
gps18 skrev:
trippelturbo skrev:
a7x skrev:
När man stannar för att ge företräde för högerregeln och personen sitter kvar och stirrar på en i tio sekunder och undrar vad fan man håller på med.

HAHA, det har hänt mig ett X antal gånger här i Västerås. Det va t.o.m. en medelåldersman som tutade åt mig bakifrån big_smile.

hahaha!lollol

älskar när dem man stannar för, får panik och börjar vifta med armarna och ha sig:)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
4 maj 2012
Marticus skrev:
det värsta jag vet är folk som kör på andra när dem ska parkera och sedan smiter.

Såg en som gjorde det idag, han väntade en stund vid platsen så att offerbilens ägare skulle komma ut, jag kollade en stund och bestämde mig sedan för att fota båda bilarnas regnr . Visade sig att det var en bra idé för han sket sedan i att vänta och åkte iväg. Svin.

Kan jag göra nått med mitt fotomaterial? Det enda jag har är bilarna som stod parkerade brevid varandra, man ser inga skador eller så och inte han som körde heller då jag enbart filmade i midjehöjd när jag gick förbi.

Du kan ju meddela ägaren av den påkörda bilen vem som körde på honom så får han ta fighten. Du kan ju även upplysa honom om att du har film på reg-nr o sånt för du hade på känn vad som skulle hända.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 maj 2012
Marticus skrev:
det värsta jag vet är folk som kör på andra när dem ska parkera och sedan smiter.

Såg en som gjorde det idag, han väntade en stund vid platsen så att offerbilens ägare skulle komma ut, jag kollade en stund och bestämde mig sedan för att fota båda bilarnas regnr . Visade sig att det var en bra idé för han sket sedan i att vänta och åkte iväg. Svin.

Kan jag göra nått med mitt fotomaterial? Det enda jag har är bilarna som stod parkerade brevid varandra, man ser inga skador eller så och inte han som körde heller då jag enbart filmade i midjehöjd när jag gick förbi.

Kontakta "offret" och erbjud dig att lämna över fotobevis och vittna för polisanmälan så kommer han troligen att dömas för smitningen och bli av med körkortet eftersom du både har bildbevis och är ett opartiskt vittne till händelsen. Då kanske han lär sig till nästa gång.

Edit: Problemet kan ju bli att bevisa vem som körde. Offret kan ju få ersättning från motpartens försäkring eftersom det går att bevisa vilken bil som smet, men för att föraren ska kunna bli av med kortet måste h*n identifieras. Men du kanske såg och kan vittna?
Senast redigerat av Andromeda (4 maj 2012)

Meldem
917 Inlägg
4 maj 2012
Cuefa skrev:
Marticus skrev:

Du kan ju meddela ägaren av den påkörda bilen vem som körde på honom så får han ta fighten. Du kan ju även upplysa honom om att du har film på reg-nr o sånt för du hade på känn vad som skulle hända.

får man tillräcklig info om bilens ägare så man kan kontakta dem personligen om man ringer vägverket? eller hur får man reda på bilägarens personuppgifter?

EDIT: Trafikverket som det så fint heter nu.
Senast redigerat av Marticus (4 maj 2012)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Muttley
4 maj 2012
saab_sonett skrev:
tkd_rille skrev:
Alla traktorer som väljer att köra på 100 vägar när de byggt fina vägar åt enbart traktorer bredvid. Idioter i traktorer som tvunget ska välja att köra på fastän de kan släppa förbi på många ställen när kön bara växer.

Dhl:s unga chaffisar  (inte alla) men många, de är kass.   
Även en äldre från dhl tror jag de var, jag ligger på farthållare i 80 på 80 väg, och han kör om som han samtidigt tutar och är allmänt sur.

Sen ser jag i tråden hat mot cyklister, och visst är många kass på cykeln.  Men för helvete lär er hur övergångställen ser ut. De finns CYKELÖVERGÅNGAR och där har cyklisten företräde.

När man var ute och cyklade på cykelbanan och mötande bilister inte bländade av på kvällar, tur man hade starkt ljus själv.

Ja allmänt de som brukar lägga sig tätt intill bak är oftast skrotbilar häromkring och de är inte härifrån landet. Och blir sura om man markerar att man inte gillar deras närhet.

Men jag stressar dock inte upp mig på allt detta, jag har en morgondag jag kan ta igen allt ju.  smile

Ööö, ja, det finns cykelövergångar men cyklisterna har INTE företräde.

Citat från Transportstyrelsen:
"Cykelöverfarter ska användas av cyklister eller förare av moped klass II för att korsa en väg eller en cykelbana. Det finns både bevakade och obevakade cykelöverfarter.
Cyklister och förare av moped klass II som kommer från en cykelbana har väjningsplikt när de korsar en väg. Det gäller även om det finns en obevakad cykelöverfart."

Cyklister som TROR att dom har företräde överallt är något som jag retar mig på. Lär er trafikreglerna.

Syftar mest på cykelbanor, om de har ändrat reglerna vet jag inte. Jag stannar upp för bilister om de så vill köra. Men det var på de viset att bilisten var tvungen att lämna företräde på dessa för nått år sedan.   Klart man ska samspela i trafiken men de verkar folk inte göra. 

Men att klaga på nån som är ute på en landsväg och cyklar är trams, de finns inte cykelvägar överallt och de som kör race cykel tycker inte de är så spännande att cykla 5 kilometer av samma bana hela tiden då de ofta lägger sig på över 10-15 mil på ett pass.

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 maj 2012
Marticus skrev:
Cuefa skrev:
Marticus skrev:

får man tillräcklig info om bilens ägare så man kan kontakta dem personligen om man ringer vägverket? eller hur får man reda på bilägarens personuppgifter?

SMS:a regnumret till 72503. Kostar dock 3 kr. Vad ägaren heter går inte att se på Fordonsfrågor på nätet tyvärr.
Senast redigerat av Andromeda (4 maj 2012)

69 Inlägg
4 maj 2012
TobbeE_87 skrev:
Trafik å trafik, men sånna satans förbannade sneknullade idiot jävlar som slår upp dörren så man får fula märken i lacken... Nästa jävel jag ser ska ja fan vrida nacken av!  Ursäkta svordommarna, men de är alltid lika kul å tvätta bilen när man hittar dessa märken som andra idioter orsakat...

Jag förstår precis hur du känner dig men pröva att göra som mig...ta med 2 små koner i bagaget, stå sedan längst bort på en parkering så att det endast finns en plats på ena sidan om dig, sen så placerar du konerna på den platsen så skulle nog de flesta inte parkera där. Bra idé va?
Senast redigerat av KingD (4 maj 2012)

Meldem
917 Inlägg
4 maj 2012
Andromeda skrev:
Marticus skrev:
Cuefa skrev:

SMS:a regnumret till 72503. Kostar dock 3 kr. Vad ägaren heter går inte att se på Fordonsfrågor på nätet tyvärr.

vad betyder numret man får efter ITRAFIK?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

69 Inlägg
4 maj 2012
Marticus skrev:
Andromeda skrev:
Marticus skrev:

Datumet som bilen sattes i trafik i Sverige, troligtvis också det datumet som ägare köpte bilen men inte nödvändigtvis.

Meldem
917 Inlägg
4 maj 2012
KingD skrev:
Marticus skrev:
Andromeda skrev:

Datumet som bilen sattes i trafik i Sverige, troligtvis också det datumet som ägare köpte bilen men inte nödvändigtvis.

okej tack

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

111 Inlägg
4 maj 2012
Bartz skrev:
Low skrev:
Vad är det värsta du vet i trafiken?

Standardbilar där ägaren slängt upp en doftgran, kör med dimljus+Pljus och försöker se cool ut när hen kör.

Det värsta jag vet... folk som säger begagnar sig av uttrycket "hen"

Jävla kommunistfeministpack!

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

Fri fart för ett fritt folk!
14 288 Inlägg
4 maj 2012
Evil_E skrev:
Bartz skrev:
Low skrev:
Vad är det värsta du vet i trafiken?

Standardbilar där ägaren slängt upp en doftgran, kör med dimljus+Pljus och försöker se cool ut när hen kör.

*gillar* femenister är ett jävla pack liksom ordet hen som inte borde existera i svenska ordboken

Kör fort så hinner inget hända...

Leg. nöt
460 Inlägg
4 maj 2012
Growe skrev:
Evil_E skrev:
Bartz skrev:

*gillar* femenister är ett jävla pack liksom ordet hen som inte borde existera i svenska ordboken

"Hen"...som dessutom tydligen kommer från finska språket.. vaf*n ska vi me ett så löjligt ord till... roll

SAAB

613 Inlägg
4 maj 2012
Hen är väl höna vilket relaterar till det kvinnliga könet så de sköt sig i foten iallfall jävla feministspån muhhahahaha

Pim_Pim
4 maj 2012
Hen är väl hon/han och henom är henne/honom om jag har förstått det rätt.

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
M_Broberg skrev:
Pim_Pim skrev:

Precis.

Smidigt uttryck när man inte vet om det är man eller kvinna.

Varför skriver man inte då bara "han eller hon"?
Nej just ja..det tar för lång tid att skriva..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 046 Inlägg
4 maj 2012
Mack skrev:
M_Broberg skrev:
Pim_Pim skrev:

Precis.

Eller personen? Simple as that!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

918 Inlägg
4 maj 2012
trippelturbo skrev:
fredriq skrev:
Cyklister i trikåer som ska envisas med att cykla på vägen fast det finns cykelbana intill, gärna flera i bredd...

Det är så J-A (!!!) irriterande!! Har fått åka bakom en cyklist i ungefär 1 mil för att det ej gått o köra om, för trångt, o att köra om med 24m som väger 30ton tar ju sin tid!

Faktum är ju att även dessa klassas som fordon, i myndighetsverige! wink

Hände mig utanför Thn, idioten höll på och cyklade för fullt när jag körde om. Bättre att stanna cykeln.
Senast redigerat av WoozyDozz (4 maj 2012)

Avstängd
10 388 Inlägg
4 maj 2012
M_Broberg skrev:
Mack skrev:
M_Broberg skrev:

Precis.

Var människa har sitt val. att tycka att det är trevligt med Ett ord för o beskriva en mening är ett fritt val. Ingen kommer tvinga dig att använda nya ord, att klanka ner på andra människors ordval är la rätt jävla onödigt?

Ja, att vissa tycker det är hemskt att man kommer med alternativa ord är helt obegripligt.

Men, nu är inte "hen" något nytt ord, det har bara fått mycket uppmärksamhet i det senaste. Och ni som gnäller om det har ju klarat er bra de senaste 40-50 åren som ordet funnits så varför börja gnälla över det nu?

Det är ju frivilligt att använda och inget som är tänkt att ersätta "hon/han" eller "honom/henne", utan just ett alternativ.

nåja...nog med OT från min sida

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Forummoderator
26 389 Inlägg
4 maj 2012
M_Broberg skrev:
Mack skrev:
M_Broberg skrev:

Precis.

Var människa har sitt val. att tycka att det är trevligt med Ett ord för o beskriva en mening är ett fritt val. Ingen kommer tvinga dig att använda nya ord, att klanka ner på andra människors ordval är la rätt jävla onödigt?

Jag anser inte att jag klankar ner, men visst. Tar du det som så, så ber jag såklart om ursäkt.
Allt jag menar är att det är allt oftare - enligt min mening - svenska språket får nya ord, som bara blir konstigare och konstigare.
Men jag antar vi lever i den tiden nu, ba.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök