3406
Sök

Något skumt med elektroniken eller annat i bmw e39 (528) -00

299 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Nu är det så här..under 12 år som bilen har på nacken har den aldrig krabbat, fram tills för nån månad sen då ett tändstift släppte vilket resulterade till att en tändspole brann upp. gängan på toppen gick så verkstan satte i helicoil gänga o bytte spole o lite sånt, fick tillbaka bilen o körde hem då den började krabba igen o gick inte på alla cylindrar så körde tillbaka den o dom bytta plats på 2 tändspolar som datan visade de va fel på och efter de funkade den. Men nu till de riktiga felet då, ibland har stereon dött o abs+antispinn lampan blinkat till i typ en 10 dels sekund. för några dagar sen blinkade dom till och tomgången blev väldigt svajig o bilen dog nästan när man släppte gasen. Idag när jag körde hem från jobbet hände de på en sträcka av ca 3km  5ggr att stereon dog, samtidigt som abs o antispinn lampan blinkade till o tomgången blev väldigt svajig, och väl uppe på uppfarten när jag släppte gasen dog den efter en stund då varvräknaren gick upp o ner till sen kom så lågt så bilen dog. Har aldrig vatt något problem alls med den innan, detta kom nu efter den va klar på verkstaden så vet inte om det är dom som gjort något eller vad det kan vara.

Någon som kan ge mig något tips om vad det kan vara så skulle jag vara jätte tacksam!

Tack för svar!

3 235 Inlägg
20 april 2012
Troligen laddas inte ditt batteri tillräckligt för att alla elsystem ska kunna fungera. Så var det på föräldrarnas bimmer också, först dog stereon, sen kupefläkten, sen strålkastarna... Kolla batteriet/generatorn.

Sök