Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
Nej tyvär. Har haft lite planer på att leta upp ett likadant insug som jag redan har och plana/fräsa det så att det går att montera en fyrports Holley men bilen ska först besiktigas med enkelförgasare.
jag känner en kille som jobbar med gjutning skulle kunna höra med han, han är inte dyr heller men problemet blir ju att hitta ett insug till en b36a som man kan gjuta av i svartsanden som "mall" .
Kollade på insuget i går, tyvär är det nog ingen lätt sak att gjuta av då det är av tvåplans modell och dessutom så går det kylvatten igenom det. Lättast är nog att få fräst till flänsar som passar mot topparna och sen bygga/svetsa ett eget insug, men det får bli ett senare projekt
Ge mig ett Pm Din adress så skickar jag en till dig. Eller du kanske bor nära Ystad?
Ursäkta sena svaret, men fullt upp som vanligt riktigt schysst av dig men det löste sig ändå, en arbetskamrat känner en som har en nerlagd Volvo verkstad och han hade nya liggandes Men de får åka på senare för har bestämt mig för att måla om blocket, blev inte nöjd med färgen känns mer orange än röd.
Ge mig ett Pm Din adress så skickar jag en till dig. Eller du kanske bor nära Ystad?
Ursäkta sena svaret, men fullt upp som vanligt riktigt schysst av dig men det löste sig ändå, en arbetskamrat känner en som har en nerlagd Volvo verkstad och han hade nya liggandes Men de får åka på senare för har bestämt mig för att måla om blocket, blev inte nöjd med färgen känns mer orange än röd.
Haha ja ingen fara. Bara till att säga till om du vill ha något
Tyckte färgen blev bra. Men det är du som bestämer!
Var och hämtade grenrören hos blästraren i Torsdags (orkade inte blästra dem själv)och fick skynda mig att få på lite färg så att de inte börga rosta igen för att få rätt gjutgärnsfärg så blev det att trixa lite men det blev bra
Ny blästrade
Litta färg
Ny målat, lite blankt på bilden men mattas när det torkat, blir riktigt likt bart gjutgärn
Riktigt tjusigt, bara hitta ett till insug och modda på annan förgasare
Tackar tyvär tror jag det blir svårt att modda efter som insuget är vattenmantlat och av tvåplans typ så alternativen är nog att bygga ett eget av aluminiumrör eller hitta ett från en B36B (AQ180)