Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
Tanken var att starta B36an i motorstödet, har gjort det förr med Cheva 8or bara att staga upp dem i framkant men kom på att det inte går för startmotorn bultas i kopplinskåpan och det går liksom inte att ha den på i motorstödet, så nu blir det till att göra en rokad mellan motorerna får starta B36an i motorvagnen i stället. Får ta tag i det i morgon och byta plats på motorerna, men kunde inte låta bli att ta en bild Tripp, trapp, trull Cheva 350, Volvo B36, Volvo B18
Så rent att det är snuskigt! Grymt snyggt, du har verkligen kvalité på det du gör! Keep it up!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Skummat igenom tråden.. kan väl säga så här pass mycket.. att... jävlar vad bra detta kommer blir , har aldrig nånsin sett en B36 i nyskick, den kommer att passa hur bra som helst i duetten , kan jag lova.. jag är sugen på att se den monteras nu och startas..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Skummat igenom tråden.. kan väl säga så här pass mycket.. att... jävlar vad bra detta kommer blir , har aldrig nånsin sett en B36 i nyskick, den kommer att passa hur bra som helst i duetten , kan jag lova.. jag är sugen på att se den monteras nu och startas..
Ja, lite om vad som hänt här fick skiftat plats på motorerna och fick även iden att jag skulle bygga en liten kontrollpanel sagt och gjort offrade skärtosdags kvällen åt att snickra till kontrollpanelen
Platsbytar dax
Varvräknare, oljetryck, vattentemp, tändning och startknapp
Provstartnings dagen va mest fylld av strul men tillslut så blev det brovstartning, sen började förgasaren läcka bensin då inte packningen till påfyllnads skruven som följde med renoveringssattsen höll tätt och sen började även soppapumpen läcka, men den får jag ta på mig då jag aldrig bytade gummipackningen till glashuste så tiden sprang iväg och blev bara kortare provstartning hann aldrig med några justeringar av tändning, ventiler eller något annat. Och ja just det köpte varvräknaren och oljetrycksmätaren på biltema då jag tänkte komma billigt undan skulle ju ändå inte sitta i någon bil utan bara att ha och testa med, skulle jag inte ha gjort varvräknaren måste visat något värde från någon annan planet!! Plocka loss den och provade den på en garagekompis 240 och då visa den 2000 varv på tomgång instäld på 4 cylindrar slog ja om brytaren till 8 cylindrar så visa den ca 900 varv. men har jag den inkopplad på B36an och instäld på 8 cylindrar så slår den i botten typ 6-8000varv på tomgång
Men en liten film blev det, ska filma mer nästa gång för den ska startas snart igen och justeras in