Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
Hej ursäkta att det inte blivit någon update på ett tag, har haft fullt upp med en massa annat Men här kommer lite som har blivit gjort mev B36'an mest en massa rengöring av alla delar. Hoppas jag hinner med lite mer update i veckan
Fick ihop ca 1liter med rost som fanns i vattenkanalerna och runt cylindrarna!!
Veven ur
Efter första omgången med avfettning och högtryckssprutan
Hej ursäkta att det inte blivit någon update på ett tag, har haft fullt upp med en massa annat Men här kommer lite som har blivit gjort mev B36'an mest en massa rengöring av alla delar. Hoppas jag hinner med lite mer update i veckan
Som tur var så ser vev och ramlagerna helt ok ut så de får åka i igen, kolvringarna är samma som till B18 så de va inga problem att hitta. Tror jag har en lösning på topplockspackningar, vill inte köra med koppar men återkommer med mer om det när jag kollat upp mer.
Blev en sväng till verkstan efter jobb i dag för att fiska upp oljepumpen ur syra badet och skölja rent delarna. Kunde inte låta bli utan tog även och skruva ihop den så blev man liksom klar med den biten