Först och främst vill jag ge dig massor av beröm för en otrolig renovering. Jag har haft P1800 bilar sedan sjuttiotalet och nu har jag en original lågmilare. Ser att du är lite bekymrad över t ex ytbehandlingen av ventilkåpan, det behöver du inte vara. På fabriken var de inte så noga med varken passform eller material så din bil har alla förutsättningar att bli finare än ny. Lycka till!!!!
Först och främst vill jag ge dig massor av beröm för en otrolig renovering. Jag har haft P1800 bilar sedan sjuttiotalet och nu har jag en original lågmilare. Ser att du är lite bekymrad över t ex ytbehandlingen av ventilkåpan, det behöver du inte vara. På fabriken var de inte så noga med varken passform eller material så din bil har alla förutsättningar att bli finare än ny. Lycka till!!!!
Hej, kul att du har fått tag i en lågmilare, vad är det för modell, färg? nä dom kanske inte var perfekt från fabrik, men du vet kanske hur det är när man väl har allt annat riktigt fint, då sticker det i ögonen om någon del inte är perfekt. blir lite väl mycket ibland men då blir det ju riktigt bra i slutändan iaf. tack / Jonas
Fick bli en kromad ventilkåpa istället, dom förzinkade som jag fått tag i har inte varit riktigt bra, men denna kromade var helt felfri inte riktigt rätt för orginal, men väldigt snyggt, och lätt att byta ut om man vill ha orginalkåpa senare.