är det nån som har erfarenhet av att sätta en 16 ventilars topp på en b23 turbo? har en topp liggande som jag planerar att sätta på min 745á tic -88. vad bör man tänka på?
Senast redigerat av scepter (17 september 2006)
Funkar den? Pilla inte.
Funkar den inte? Har du pillat?
Skyll dig själv, Dum fan.
Att det inte passar om du har B23 men har du B230ET/B230FT så kan du klämma dit en 16V topp om du moddar rejält först!
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Bättre att köpa en komplett 16v motor på skroten och sedan turbokonvertera den, har en kompis som håller på med ett sånt projekt men nackdelen är väl att det kan kosta lite om man inte har lite tur med sökandet.
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
jag har en komplett b234f (16 ventilare) och en komplett b230 ft som jag tänkte pussla ihop. ft´n har jag troligen skjutit kovlringarna på. hur mycket måste jag modda? 16 ventilaren innan jag kan få ihop nått?
Funkar den? Pilla inte.
Funkar den inte? Har du pillat?
Skyll dig själv, Dum fan.
Du måste fräsa ventilurtag i kolvarna och pussla ihop kamdrivningen.
/Göran
scepter skrev:
jag har en komplett b234f (16 ventilare) och en komplett b230 ft som jag tänkte pussla ihop. ft´n har jag troligen skjutit kovlringarna på. hur mycket måste jag modda? 16 ventilaren innan jag kan få ihop nått?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI