hej. jag ska slänga i en T04e turbo i min audi om en månad lite drygt. men kommer köra med org spridare och org LMM ev en LMM från en audi TT. måste jag ändå mappa bilen? hade funderat på ett ladd på först 0.5 tills turbon e inkörd o sen 0.7 efter inkörningen. jag kan typ inget om trimm då jag bara sysslat med billjud innan så alla tips e värdefulla. kollade lite på Kollans projekt här på garaget o blev sugen ja me, man har massa frågor dock man måste ju lära sej liksom
Om du byter till en t04e turbo kan du köra med org lmm och org spridare VID 0,5 i ladd. Ska du ladda 0,7 måste du installera en btr eller större spridare.
Sen ska du byta till större spridare om du ska byta lmm..
hej. jag ska slänga i en T04e turbo i min audi om en månad lite drygt. men kommer köra med org spridare och org LMM ev en LMM från en audi TT. måste jag ändå mappa bilen? hade funderat på ett ladd på först 0.5 tills turbon e inkörd o sen 0.7 efter inkörningen. jag kan typ inget om trimm då jag bara sysslat med billjud innan så alla tips e värdefulla. kollade lite på Kollans projekt här på garaget o blev sugen ja me, man har massa frågor dock man måste ju lära sej liksom
Vad jag har för erfarenheter (rätta mig om jag har fel) så måste du mappa bilen annars kan du får ostadigt ladd, ojämn tomgång och ryckig i längre farter. För turbon du tänker slänga i bilen har nog större avgashus o större turbin så jag skulle iaf föreslå att du mappar bilen, sen kanske inte de är nödvändigt.
Nej du Behöver inte mappa, men det är väl att föredra..(kör just nu omappat med t04e turbo och det funkar, har jämt laddtryck) Avgashuset Kan vara större än turbinhiset på t04e, finns många olika modeller.
Nej du Behöver inte mappa, men det är väl att föredra..(kör just nu omappat med t04e turbo och det funkar, har jämt laddtryck) Avgashuset Kan vara större än turbinhiset på t04e, finns många olika modeller.
Aha Ja jag har ju mycket kvar att lära ^^ tack för att du rätta mig
Om du byter till en t04e turbo kan du köra med org lmm och org spridare VID 0,5 i ladd. Ska du ladda 0,7 måste du installera en btr eller större spridare.
Sen ska du byta till större spridare om du ska byta lmm..
Bra frågor ni tar upp Det GILLAS Jag undrar då om det är nån speciell TT model man ska plocka Lmm och spridare ifrån? Då tex årsmodel osv
Om du byter till en t04e turbo kan du köra med org lmm och org spridare VID 0,5 i ladd. Ska du ladda 0,7 måste du installera en btr eller större spridare.
Sen ska du byta till större spridare om du ska byta lmm..
Bra frågor ni tar upp Det GILLAS Jag undrar då om det är nån speciell TT model man ska plocka Lmm och spridare ifrån? Då tex årsmodel osv
Det jag läst mig till är iaf att man kan ta spridarna från en TT225hk sen Lmm går o ta från samma bil tror årsmodellen är 01 om ja inte minns fel. Eller så kan du ta lmm från en S3 vet dock inte vilken årsmodell.
Detta mail fick jag från killen som ska göra ett chip åt mig såsmåning om
"Hello,
the bigger maf case is required 100% for more than 220-230hp. If you are already stage 1 then we can make you 7800 rev limit or keep the 7500 rpm. The K04-015 turbo has limit 250-255hp. We can reach this limit but you need to be sure that the turbo isn't chinese made turbo and the lamda sensor has no problem.
Also we recommend to have 100-200 cells metallic catalyst for more torque.
Don't hesitate to contact me if you have more questions."
Om du byter till en t04e turbo kan du köra med org lmm och org spridare VID 0,5 i ladd. Ska du ladda 0,7 måste du installera en btr eller större spridare.
Sen ska du byta till större spridare om du ska byta lmm..
Bra frågor ni tar upp Det GILLAS Jag undrar då om det är nån speciell TT model man ska plocka Lmm och spridare ifrån? Då tex årsmodel osv
Det jag läst mig till är iaf att man kan ta spridarna från en TT225hk sen Lmm går o ta från samma bil tror årsmodellen är 01 om ja inte minns fel. Eller så kan du ta lmm från en S3 vet dock inte vilken årsmodell.
Detta mail fick jag från killen som ska göra ett chip åt mig såsmåning om
"Hello,
the bigger maf case is required 100% for more than 220-230hp. If you are already stage 1 then we can make you 7800 rev limit or keep the 7500 rpm. The K04-015 turbo has limit 250-255hp. We can reach this limit but you need to be sure that the turbo isn't chinese made turbo and the lamda sensor has no problem.
Also we recommend to have 100-200 cells metallic catalyst for more torque.
Don't hesitate to contact me if you have more questions."
Okej låter ju bra Börjar letandet redan XD Okej låter ju som en smidig snubbe ju hehe
Nån som kanske har koll på hur stor slang ( vacum ) där är till turbo, btr, osv osv, om det är 4mm - 6mm för ska hämta den nya motorn imorgon å ska byta slangarna på den osv
Nån som kanske har koll på hur stor slang ( vacum ) där är till turbo, btr, osv osv, om det är 4mm - 6mm för ska hämta den nya motorn imorgon å ska byta slangarna på den osv
Mellan wastgaten till insuget är det 4mm, iaf på min AEB motor om de va en av dom slangarna du mena? ^^
Bra frågor ni tar upp Det GILLAS Jag undrar då om det är nån speciell TT model man ska plocka Lmm och spridare ifrån? Då tex årsmodel osv
Det jag läst mig till är iaf att man kan ta spridarna från en TT225hk sen Lmm går o ta från samma bil tror årsmodellen är 01 om ja inte minns fel. Eller så kan du ta lmm från en S3 vet dock inte vilken årsmodell.
Detta mail fick jag från killen som ska göra ett chip åt mig såsmåning om
"Hello,
the bigger maf case is required 100% for more than 220-230hp. If you are already stage 1 then we can make you 7800 rev limit or keep the 7500 rpm. The K04-015 turbo has limit 250-255hp. We can reach this limit but you need to be sure that the turbo isn't chinese made turbo and the lamda sensor has no problem.
Also we recommend to have 100-200 cells metallic catalyst for more torque.
Don't hesitate to contact me if you have more questions."
Okej låter ju bra Börjar letandet redan XD Okej låter ju som en smidig snubbe ju hehe
hojta till om du hittar nån bra sida som säljer spridare o allt annat för ett bra pris
Nån som kanske har koll på hur stor slang ( vacum ) där är till turbo, btr, osv osv, om det är 4mm - 6mm för ska hämta den nya motorn imorgon å ska byta slangarna på den osv
Om du byter till en t04e turbo kan du köra med org lmm och org spridare VID 0,5 i ladd. Ska du ladda 0,7 måste du installera en btr eller större spridare.
Sen ska du byta till större spridare om du ska byta lmm..
okay men då ska ja göra de. väntar me spridare o lmm tills turbon e inkörd. du som redan har bytt turbo som vet va som ska göras o så, tänte ja addar dej elle va de heter så kanske du kan hjälpa mej me lite frågor i framtiden.
Hej, har ny bytat motor på min passat och har problem att få min generator att ladda, har kollat allt flera gånger men bilen laddar ändå inte, + att jag kan bara starta en gång, sen stänger jag av och ska starta igen så går motorn runt men tänder inte! OBS batteri lampan lyser hela tiden!!! Vad ska jag göra har kollart sladdar till startmotorn och generator osv osv men funkar inte
Hej, har ny bytat motor på min passat och har problem att få min generator att ladda, har kollat allt flera gånger men bilen laddar ändå inte, + att jag kan bara starta en gång, sen stänger jag av och ska starta igen så går motorn runt men tänder inte! OBS batteri lampan lyser hela tiden!!! Vad ska jag göra har kollart sladdar till startmotorn och generator osv osv men funkar inte
Hej, har ny bytat motor på min passat och har problem att få min generator att ladda, har kollat allt flera gånger men bilen laddar ändå inte, + att jag kan bara starta en gång, sen stänger jag av och ska starta igen så går motorn runt men tänder inte! OBS batteri lampan lyser hela tiden!!! Vad ska jag göra har kollart sladdar till startmotorn och generator osv osv men funkar inte
har du testat med ett annat batteri?
Nepp det har jag inte, har mät på polerna och där är 11:33V och samma på generatorn....... ?????Förslag????