2486
Sök

Alltid snabbladdning

1 047 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
#1
Jag går i tankarna att nästa bil eventuellt blir en elbil, kanske en EV3?
Men jag har inte möjlighet till laddning hemma eller på jobbet.
Jag blir alltså alltid tvungen att snabbladda på någon laddstation.
Hur mår batteriet av att alltid snabbladdas?

VAG har världens bästa bilar.

Diagnostekniker
2 916 Inlägg
för 8 timmar sedan
#2
Blir dyrt då snittpriset för snabbladdning (har jag för mig) är runt 6.50kr per kw.
Snittar du då 2kw/milen så..

Up the RA

Fri fart för ett fritt folk!
14 471 Inlägg
för 6 timmar sedan
#3
Jesper328 skrev:
Blir dyrt då snittpriset för snabbladdning (har jag för mig) är runt 6.50kr per kw.
Snittar du då 2kw/milen så..

inte bara dyrt.. förstå att sitta där i biljäveln och vänta på att skiten ska ladda oxå =/

skulle få damp direkt smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 047 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#4
Jesper328 skrev:
Blir dyrt då snittpriset för snabbladdning (har jag för mig) är runt 6.50kr per kw.
Snittar du då 2kw/milen så..

Growe skrev:
Jesper328 skrev:
Blir dyrt då snittpriset för snabbladdning (har jag för mig) är runt 6.50kr per kw.
Snittar du då 2kw/milen så..

inte bara dyrt.. förstå att sitta där i biljäveln och vänta på att skiten ska ladda oxå =/

skulle få damp direkt smile

Ca 1.7 kWh/mil från tester. Laddar för 4.50:- kWh.
Laddar där vi handlar.
Men nu var ju frågan hur batteriet mår av snabbladdning?

VAG har världens bästa bilar.

Diagnostekniker
2 916 Inlägg
för 2 timmar sedan
#5
Så länge batteriet kyls ordentligt under laddning så skall det inte vara någon större skillnad sett till livslängden.

Up the RA

1 047 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#6
Jesper328 skrev:
Så länge batteriet kyls ordentligt under laddning så skall det inte vara någon större skillnad sett till livslängden.

Det bör väl isåfall elektroniken och kylning i bilen själv sköta?

VAG har världens bästa bilar.


Sök