Pillat lite i helgen och idag.
I helgen gjorde jag första oljebytet efter ca 50 mil

Allt såg fint ut.
Satte då dit mina nya givare. Slet i 2 timmar med oljegivarna då dem sitter så fint bakom insuget

Brände armen lite då jag var så smart att jag hade varmkört innan.
Men nu funkar dem iallafall. Rev instrumentpanelen för att kolla vatten temp mätaren och upptäckte att kontakten inte satt i helt. Lätt fixat fel alltså

Kollade även på ett oljeläckage jag trodde kom från returen på turbon men med bilen på lyften så såg jag att det verkade komma från en ledning från insuget som går till insuget på turbon som lossat. Konstigt att det var så mycket olja där. Nu är det rengjort för framtida inspektion.
Lite onödig info från mina mätare.
4,2 bars bränsletryck på tomgång
6 bars oljetryck på tomgång med kall olja, 1,8 med varm max 7 bar vid varv
80 grader varm olja vid landsvägskörning. 98 vid lätt lek

Allt för denna gång. Blir att ringa ATM imorgon då de inte ringde idag.