Tjena, Gjorde en ny tråd p,g,a att jag gjorde fel med den andra förlåt men sånt som händer. Men som sagt jag köpte en volvo 940 turbo + för 16,000 kr nere i kristianstad, en bra bit ner vill säga. Det började med att jag skulle göra i ordning litegran men då började brinna i fingrarna och blev bara mer och mer. Tanken med den här tråden är att jag ska visa vad jag har gjort och några kanske får lite inspiritation och tipps, men ni får gärna dela med er av vad ni tycker jag ska göra och vad era åsikter är.
Här är bilen som jag köpte den ( i strort sett orginal allting)
Efter att jag haft bilen i drygt någon månad så började jag få intresse för att börja skruva med den, Beställde hem ''sport stolar'' från www.ridetech.se Sen så när dom skulle in i bilen passade jag på att göra en grovrengöring innuti hela bilen, sen svetsade vi på dom gamla stolskonsollerna.
Några dagar innan så slutade centrallåset fungera. och jag vet inte hur jag tänkte då ångrar mig nu i efterhand att jag inte skulle tagit bort det. men men man lärsig av sina misstag:)
Efter att jag satte i stolarna så beställde jag högtalare och sterio från www.brl.se vädigt bra service faktist trevlig personal verkligen att rekomendera:)
Det ända var att dom skickade 4'' istället för 6,5'' men det är sånt som händer beställde 6,5:or samma dag och dom kom samma vecka:)
Efter att hållt på med finliret någon månad så beslöt vi oss för att gå på det andra, Så då bör vi Stötdämpare runt om till monroe införskaffat på mekonomen i enköping. Blev även att kapa 2,runt om om jag inte missminner mig. Beställde även hem nya spindelleder och abs sensorer, Blev sedan att slipa ner fjäderbenet och lägga på ett lagger hammarlack,
Sedan så började vi med att göra ordning bilen utvändigt, huvlås ångrar att jag satte dit dom i efterhan men sånt som händer, slipade och spacklade skärmkander,styling nät i grillen.
Sen blev det att dra elen i motorutrymmet,
sen köptes det lite mätare,
men nu kommer jag uppdatera från där jag är i fortsättningen:)