2354
Sök

Vad ska jag köpa för dump till min saab 9-5

Bilälskare
283 Inlägg
28 april 2012
wimmi skrev:
Alex-s skrev:
wimmi skrev:

kör på en hybrid återcirkulerande de hadejag och de funkade klockrent. de är ingen fara:) de vet du ju på min ju:) vd hände?? jo ingenting:)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798
tror du ja.. även en hybrid släpper ut uppmätt luft

tog de ingen skada på min bil då gör de nog inte de på hans häller du fan man ska fortfarande inte tro på allt. pratae med en kille från växsjö som har hållt på och mekat med saab sen han var liten och han sa de är ingen fara med de. han sa ingen bil är de bra och ha dump i igentligen om man ska vara helt på pricken. han sa bara och testa sig fram och de gjorde jag och de funkade på min ich gör de än.

å jag har sj meckat emd saab i snart 5 år å vatt på saabverksatd å fått hjälp av dem som har hållit på med saab dem senaste 30 åren å dem sade nej direkt..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

517 Inlägg
28 april 2012
Jag håller på hotrodder i den här tråden smile
Wimmi; det är tack vare såna som dig som begagnatmarknaden är livsfarlig idag.. haha jävla tattarmeckare.. smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 april 2012
ErikAxelsson skrev:
Wimmi; det är tack vare såna som dig som begagnatmarknaden är livsfarlig idag.. haha jävla tattarmeckare.. smile

Mmm Fråga Wimmi vad han tycker om pystrimmning och invänta svar med spänning.

2slow

Forummoderator
26 361 Inlägg
28 april 2012
wimmi skrev:
öppet filter tycker inte Lmm om häller sägs de. men jag kan ha fel:)

Felet är inte själva filtret i sig, utan filteroljan som folk tenderar till att dränka dem i, som sedan fastnar i trådarna i lmm:en och då dödar den.
Finns också att läsa på om, om man söker.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

517 Inlägg
28 april 2012
azid skrev:
ErikAxelsson skrev:

Mmm Fråga Wimmi vad han tycker om pystrimmning och invänta svar med spänning.

Det är det bästa som finns! Hans polare som hållt på sen barnsben hävdar att chip är bortkastade pengar, att bilen bara blir dyr i drift med påställt bränsle big_smile

18 Inlägg
18 Inlägg
28 april 2012
klawd22 skrev:
wimmi skrev:
Alex-s skrev:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798
tror du ja.. även en hybrid släpper ut uppmätt luft

tog de ingen skada på min bil då gör de nog inte de på hans häller du fan man ska fortfarande inte tro på allt. pratae med en kille från växsjö som har hållt på och mekat med saab sen han var liten och han sa de är ingen fara med de. han sa ingen bil är de bra och ha dump i igentligen om man ska vara helt på pricken. han sa bara och testa sig fram och de gjorde jag och de funkade på min ich gör de än.

å jag har sj meckat emd saab i snart 5 år å vatt på saabverksatd å fått hjälp av dem som har hållit på med saab dem senaste 30 åren å dem sade nej direkt..

alla gör vi som vi vill och tycker om vi vill:) öppen dump är inte bra för 9-5 de vet jag och de har ja inte saggt att de inte är. men om han är ute efter dumpljud så är de inte säkert att öppet filter räcker i alla situationer:) sätter du på en återcirkulerande så dumpar de inte högre för de

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 april 2012
wimmi skrev:
hotrodder skrev:
wimmi skrev:

Men fan tjurskalle... LÄS PÅ! och lär dig hur systemet är konstruerat och jobbar på en T7 istället för att envist påstå att din funkade och inte tog någon skada. Ge fan i och rekommendera och ge direkta felaktiga tips till folk som vill ha ett ärligt svar på vad man ska ha och inte.
Det finns hur mycket information som helst att få fram angående dumpar på Saabar och varken en öppen eller hybrid är bra eller speciellt lyckat på en 9-5´a.
Sen om din polare har meckat Saab "sedan han var liten". Vad har det för betydelse om han inte, precis som du INTE velat lära sig, FÖRSTÅ och satt sig in i hur motorstyret funkar på 9-5´an?

värst vad du brusar upp då. har du inte fått något på länge eller??

Mer än du nånsin kommer få och du har ingen aning vilket pain jag kan vara när jag verkligen brusat upp.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Xenoholic
2 559 Inlägg
28 april 2012
Köp detta o nöj dig med det. Det har jag på min o det pyser gött tongue
http://www.streetperformance.se/aem-dryflow-9-/42105-0

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 april 2012
wimmi skrev:
klawd22 skrev:
wimmi skrev:

alla gör vi som vi vill och tycker om vi vill:) öppen dump är inte bra för 9-5 de vet jag och de har ja inte saggt att de inte är. men om han är ute efter dumpljud så är de inte säkert att öppet filter räcker i alla situationer:) sätter du på en återcirkulerande så dumpar de inte högre för de

tar du denna luftfilter och dumpfakta från barnsbenskompisen med? du ska nog sluta lyssna på honom..

Sök