2567
Sök

Har problem med min volvo 745 turbo

34 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
Kan inte ladda mer än original ladd tryck för då dör den när man gasar på fullt.
Den dör mellan 3500-4500 varv och fortsätter man att hålla full gas så kommer den igen och varvar hela vägen ut. Har ett v70 aggregat på. Börjar bli tokig, har försökt med det mesta.

Turbo, Breställ Och Brännt Gummi!!!!!!!!!!!!!

2 652 Inlägg
17 september 2006
tryckvakt låter de som .

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
17 september 2006
Tja! har du chippat den eller är det orginal?
Har du orginal så slår han i från elektroniskt vid ett visst tryck big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

34 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
den ska vara chippad. Vart sitter tryckvakten.

34 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
Det sitter en 940 turbo motor i den. vet inte om det gör någon skillnad.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
18 september 2006
Tryck vakten sitter på röret mellan IC å insuget.
Nä att det är 940 motor spelar ingen roll så länge det är samma motor typ (E eller F) enda skilnaden är att 940 har olje kylda kolvar

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Koenigsegg Automotive
481 Inlägg
18 september 2006
brukar hända samma på min med..vet heller itne vad som kan vara fel:S har nyss chippat min med BSR chipp efter jag gjorde de har de blivit då... laddar 0.9!.. spikade vid 1bar...

7 Inlägg
19 september 2006
enligt verkstads handboken för volvo så är det en temperatur givare såm sitter på ic röret mellan ic och insutet.

Funkar den? Pilla inte.
Funkar den inte? Har du pillat?
Skyll dig själv, Dum fan.

1 Inlägg
25 maj 2007
tja jag har liknande fel på min 944 ltt den hoppar som en jävla kängru mellan 3000 och 3500 varv och går risigt på tomgång med. jag har provat att byta btr, bränslepump och tomgångsmotor men inget har hjälpt. har du fått årdning på din? eller är det någon annan som har några tips?? börjar bli jävligt less på detta mvh /Emil

jag har 836hk men 700 ligger i verktygslådan

Sök