3710
Sök

Ctek laddare?

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Vilken laddare ska man ha för att klara av att driva ett ljudsystem?

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

21 761 Inlägg
29 april 2012
Hur menar du med att "driva"?

Den kraftigaste laddaren kan ge ut 25 A, det räcker ju inte så ruskigt långt om enbart laddaren ska driva sakerna och att anläggningen är stor. Sedan finns iof MXTS 70 som kan ge uppåt 70 A (50 A kontinuerligt), men den kostar en rejäl slant.smile
Senast redigerat av Drönirettab (29 april 2012)

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Ja men så man kan stå på en träff o pumpa utan att volten går under 12v. Vad heter den laddaren som ger ut 25A? Jommtx 70 var grym men kanske lite välmdyr;)

Vilken laddare tror du skulle funka på mitt system?..

Tror du CTEK MXS 10 skulle kunna räcka?...

21 761 Inlägg
29 april 2012
MXS 25 heter laddaren som kan ge 25 A.

När man står och spelar musik på exempelvis träffar eller "demo" så har ju strömförbrukningen en tendens att bli hyfsat hög eftersom man ofta vill kräma på (impa inför polarna), då bör man egentligen ha så stor laddare som möjligt ifall totala speltiden är flera timmar.

Det går ganska lätt att komma upp i 25 A med ditt steg när musiken innehåller mycket bastoner som dessutom är "långa", kör du mest såna låtar på hög volym så sjunker spänningen ordentligt. Det är dock svårt att säga hur saker beter sig med tanke på att strömförbrukningen kan variera väldigt mycket beroende på musikstil och anläggningens storlek.

För "demo" skulle jag tro att folk oftast blir rekommenderade MXS 25, jag själv skulle nog också ge det rådet. Man får annars prova sig fram helt enkelt, dvs testa någon laddare och sedan hålla koll på spänningen medan man spelar. Utifrån det skaffar man sig en uppfattning om hur strömtörstig ens egen anläggning är när den används med motorn avslagen. smile

71 Inlägg
29 april 2012
Man klarar sig ganska bra på en laddare om man har en batteribank som "hjälper till" att hålla uppe volten. Men kör man bara på ett eller 2 batterier blir det jobbigare om man vill kräma på högt länge.

Investera en MXS25 laddare och labba lite hemma vilken volym du kan dema med ok volt, och då pengar finns köp fler smile

Ljudbyggaren.se

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 april 2012
MXS 25 000 är den du ska ha (eller MXTS 70) att köpa en mindre är inte lönt.

I Hondan hade vi två Exide Maxxima och två MXS 25 000, det funkade bra, i Expressen hade jag 5st Tudor High Tech TA 640 och en MXS 25 000 även det funkade bra.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
ExtraKim skrev:
MXS 25 000 är den du ska ha (eller MXTS 70) att köpa en mindre är inte lönt.

I Hondan hade vi två Exide Maxxima och två MXS 25 000, det funkade bra, i Expressen hade jag 5st Tudor High Tech TA 640 och en MXS 25 000 även det funkade bra.

Okey ! Tack för alla svaren! Får nog bli en 25 000 till att börja med o se om det räcker;)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
29 april 2012
NeckBreaker skrev:
Vilken laddare ska man ha för att klara av att driva ett ljudsystem?

Varför inte bara ett litet elverk och en trafo?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

742 Inlägg
29 april 2012
220v elmotor och en bilgenerator! Har du upp till 150A utan problem! Tyvärr lite tungt och lever om lite! smile

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Sök