2483
Sök

Ny stolt volvo s40 ägare! har en liten fråga dock.

506 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
Hejsan!

Köpt en volvo s40 idag och är verkligen toppennöjd med den big_smile.

Nu en fråga. Går det att ta bort batteriet utan att all data försvinner från bilen? Det är en volvo s40 2.0 från 1997.

MVH

Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 september 2006
går det på någon bil?? :S

1 639 Inlägg
17 september 2006
Om du har originalstereon så måste du slå in säkerhetskoden för att du ska kunna använda den igen efter att batteriet varit borta, för övrigt är det inga problem...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

506 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:
Om du har originalstereon så måste du slå in säkerhetskoden för att du ska kunna använda den igen efter att batteriet varit borta, för övrigt är det inga problem...

Vad är säkerhetskoden för stereon då?

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

684 Inlägg
17 september 2006
Olika för varje stereo ring o hör med killen du köpte bilen av

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 639 Inlägg
17 september 2006
RaGnaR RattmuFF skrev:
mrcelica skrev:

Den bör du fått med dig när du köpte bilen, annars blir det jobbigt ! Volvo har inte tillgång till dem har jag för mig..

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

506 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:
RaGnaR RattmuFF skrev:
mrcelica skrev:

Den bör du fått med dig när du köpte bilen, annars blir det jobbigt ! Volvo har inte tillgång till dem har jag för mig..

Ska det bara stå på en lapp eller står det i instruktionsboken?

73 Inlägg
17 september 2006
Det ska nog stå i instruktionsboken, borde det göra iaf.

1 639 Inlägg
17 september 2006
Nä det följer med en speciell handling till stereon där koden står !

684 Inlägg
17 september 2006
Nej det står inget i instruktionsboken eftersom där står inte vilken stereo som sitter i bilen(bara vilka som fanns att tillgå till s40) och det är olika för varenda volvo stereo som finns, koden är 4 siffrig slår du fel 3 gånger så måste bilen ha tändningen igån en timme för att sen få göra ytterliggare tre försök så det är bara o ringa till killen du köpte den av
Senast redigerat av villon (17 september 2006)

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

506 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
Okej.. Fick dock en liten lite bok som är ca 10x7 cm stor. kanske står något i den? Ska kolla papprena imorgon. Annars får jag ringa killen..'

Men inget annat som går sönder?

Servicetekniker
235 Inlägg
20 september 2006
Det beror på vilken sterio du har, har du den där stora typ big front lr va den hete så e d radio kod på sterion. om du tar ut sterion så står d massa sifror där om du skriver av dom så kan du åka in till volvo me dom så kan dom ta fram koden till sterion kostar typ 200-300 kr.. lr har du tur så finns koden sparad på din volvo verkstad om dom tagit fram koden tidigare till den bilen.

Team Chevy740

133 Inlägg
15 september 2007
ser att detta är en gammal tråd men jag skriver iden då jag har liknade problem med en stero i min kompis s40.
han fick ingen kod när han köpte den och vi ringde då i detta fallet skånebil för att höra om de hade en kod till den men de kunde inte fixa det föräns tidigast på måndag. men man vill ju ha igång sin maski då man har köpt lite mer ljud mena vi på...tongue

nu undrar jag om det inte finns någon "allt i allo kod" eller någon grundgod som man kan testa med? någon som vet eller det e bara att vänta till volvo fixar det?
Senast redigerat av Foxxer (15 september 2007)

Jonas

168 Inlägg
15 september 2007
radiocode kan stå på ett keycard eller likande. hade ngt likn på min

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Sök