2956
Sök

Borglig regering - åsikter

Rallyförare
1 075 Inlägg
20 september 2006
Det kan inte bli värre iallafall smile Sänkt bensinskatt, slopad fastighetsskatt, obs fastighetsskatt betalar även alla som bor i hyresrätt (den läggs in i hyran...)
Ingen fake-arbetslöshet, här vill man lösa problem, en början är väl att erkänna att man har ett...
Skattelättnader för företagare mot villkor att dom anställer X antal personer...
Omvandla vissa hyresrätter till bostadsrätter i segregerade områden så det blir bättre blandning & integration. Jämställd regering, styra landet med sunt förnuft... Alliansen är vår tids socialdemokrater (arbetarpartiet)
Medans sossarna har blivit vår tids vansinnes & bidragsparti smile

380 Inlägg
20 september 2006
lundwall skrev:
Hakan_J skrev:
Ett urdrag ur partiledarutfågningen på aftonbladet.se
Fråga:Varför ska bilförsäkringen bli dyrare, det blir 1200 kronor dyrare per år?
Reinfeldt svarar:  - Därför att vi måste få ner vägdöden. Trafikolyckor orsakar kostander.

Det tycker jag låter väldigt konstigt. Hur kan försäkringen bli exakt 1200kr dyrare varje år, för alla? Har du alls läst den andra valtråden där just detta med försäkringen har stötts och blötts? Läs där annars..

Har inte sett den tråden, men får väll försöka leta reda på den,ang beloppet på 1200 så vet ja inte hur det kan bli exakt så för alla,har bara sett att det i andra artiklar har stått 98 kr i månaden?

337 Inlägg
21 september 2006
Jevlaranamma skrev:
Jag tycker bara att de är sorgligt att borgliga regeringen ska börja styra Sverige.
Däremot är jag glad att de kommer bara att vara i fyra år, sen så kommer svenska folket inse vilket misstag de gjort.

Jag tycker synd om de vanliga svenssons i Sverige, kommer ju bli hur svårt som hälst för dom hmm och att Moderaterna vill höjja bilskatten/försäkringen är ett stort jäkla minus för dom flesta bilägarna.

Helt enkelt så blir de som de blir, tycker i alla fall att de ska bli kul om de kan leda Sverige frammåt och inte bakåt. Det var allt jag hade att säga wink

Hörde på TV idag att den ska höjas med 2000:- på varje försäkring. Spelar ingen roll vad för bil, årsmodell m.m.  Motorcykel tredubblas! Bra jobbat blåa väljare!
Senast redigerat av Reggin (21 september 2006)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

121 Inlägg
21 september 2006
Den kommer höjas efter vilken bil man kör ålder osv. Precis som det är idag inte en genomsnittlig höjning. Så en del får en rejäl höjning, allt från 800 tilll mycket mer. Så det är tur att man har en liten motorsvag bil som vardagsbil och bor i villa på landet.

Att komma två är att förlora!

lundwall
21 september 2006
Maizer skrev:
Lundwall.. fan va du snackar.

Ja, det här är ett forum. Det är lite huvudtanken med det hela.

Rekondare
289 Inlägg
21 september 2006
MeloveGolf skrev:
michael561 skrev:
Sir_x skrev:
Jag tycker det är helt jävla rätt att sänka arbetslösbidragen eller vad det kallas.

Ni verkar missa att det kanske inte är så lätt att få ett arbete...ska man behöva gå i personlig konkurs för att man inget arbete får? Man kanske bor i urskogen i en by med 50 invånare eller något...Personer som behöver hjälpen borde kunna få den är min åsikt...(och ja,jag röstade också borgerligt så bespara mig kommentarer.)

Jag ska vara ärlig! Du är en sån som utnyttjar systemet i så fall! i moderna tider får man flytta på sig!
Säga: Näää jag vill itne flytta kan inte osv "kan gå på bidrag istället"....det är sosse inställning det gillar dom!

Själv jobbar 20 dagar i sträck 60 mil hemifrån enda sättet att tjäna pengar och ha jobb på....
När jag vart arbetslös ringde jag sthlm gbg och andra städer där det finns jobb man får helt enkelt flytta sig man har ju lika mycket iq som en fiskpinne om man bor i urskogen och tror att jobbet kommer till dig!

Jag sa inte att jag utnyttjar systemet...det är lätt att tolka på sitt sätt eller hur...
Hur tror du att jag har råd med en helt ny bil o.s.v om jag inte jobbar?
Vad jag menade var att det kanske kommer en tid då man behöver hjälp ett tag och då kan det kanske vara skönt att få det? Dvs personer som BEHÖVER(alltså inte lattmaskar...) hjälpen borde kunna få den(och det här med urskogen var ju ett EXEMPEL på omständigheter).Så kom inte och kasta skit på mig bara för det...jag röstade borgerligt som sagt och tycker det ska bli skönt med en ändrad attityd.

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Rekondare
289 Inlägg
21 september 2006
Sir_x skrev:
michael561 skrev:
Sir_x skrev:
Jag tycker det är helt jävla rätt att sänka arbetslösbidragen eller vad det kallas.

Ni verkar missa att det kanske inte är så lätt att få ett arbete...ska man behöva gå i personlig konkurs för att man inget arbete får? Man kanske bor i urskogen i en by med 50 invånare eller något...Personer som behöver hjälpen borde kunna få den är min åsikt...(och ja,jag röstade också borgerligt så bespara mig kommentarer.)

Nej jag menade inte så. Jag menade folk som medvetet utnyttjar systemet på ett felaktigt sätt. Hur man ska sålla bort sånt folk från dom ärligt arbetslösa och sjuka vet jag inte. Jag vet att det inte är så jävla lätt att hitta ett jobb. Lyskligtvis har jag aldrig varit arbetslös. Man får vara beredd att göra vissa uppoffringar oxå. Bor man i glesbygden så får man väl söka jobb i närmaste stad?

Då tänker vi i samma banor...håller med helt. Skönt att du tog min åsikt på rätt sätt...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 september 2006
och de som trodde att de skulle få mer pengar över efter att de fasta utgifterna är betalda (mat, hyra, bensin, el etc) kommer nog märka att det går på ett ut, om staten sänker sina sintäkter på ett ställe (sänkt imkomstskatt, slopad fastighetsskatt) måste de istället ta in pengarna nån annanstans... konstigt, alla vill ha sjukvård, vägar, gatljus, poliser, brandkår etc men ingen vill betala för det? borde falla på sin egen orimlighet...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

streetracer
398 Inlägg
21 september 2006
både bra och dåligt.. blir 4 bra år.. men sedan vid makt bytet blir det bättre.. SVERIGEDEMOKRATERNA en röst för sverige... V:Ä:S = Våga Älska Sverige

lundwall
21 september 2006
Varför i hela fridens namn ska man älska Sverige?

Miklen
21 september 2006
lundwall d va en jäkligt bra fråga.. !

Yrkesförare
1 073 Inlägg
21 september 2006
lundwall skrev:

Hade fler gjort det, skulle inte Sverige se ut som det gör...

lundwall
21 september 2006
Tega skrev:
lundwall skrev:

Jag förstår verkligen inte vad som blir bättre av att man hyser kärlek för en av osynliga gränser avgränsad region? Är t.ex. en mil in i Norge inte värt lika mycket kärlek? Nationer är fånigt och förlegat, låt mig få vara europeisk medborgare istället för svensk.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
21 september 2006
lundwall skrev:
Tega skrev:
lundwall skrev:

Jag förstår verkligen inte vad som blir bättre av att man hyser kärlek för en av osynliga gränser avgränsad region? Är t.ex. en mil in i Norge inte värt lika mycket kärlek? Nationer är fånigt och förlegat, låt mig få vara europeisk medborgare istället för svensk.

Beror på hur man ser det.
Jag ser Sverige som det land jag föddes i. Jag uppfostrades med Svenska traditioner och tycker om att sjunga svenska nationalsången, och talar det svenska språket.
Detta e saker jag e stolt över, även om det har blivit mycket svårare dom senaste 10-15 åren.
Tycker du att detta e fel? Att jag älskar mitt land? Jag ser inget konstigt med det.

Att du tycker som du gör respekterar jag, likaså vilket parti du röstar på.
Jag anser att i ett demokratiskt land med yttrandefrihet så måste man kunna få uttrycka sig som man känner utan att bli utfryst.

Det finns många åsikter i Sverige men inte alla blir hörda och framförda, e detta demokrati?
Ta detta valet tex. Under valveckorna framlyfter media alla riksdagens representerade partier och presenterar deras goda och dåliga sidor, samt låter dom komma till tals och säga sitt.

E du moderat så gillar du inte sossar och tvärtom, men ingen täpper igen truten på den ena parten utan e öppen för diskussion.
Sverigedemokraterna är ett växande parti som media tar avstånd från och endast diskuterar hur man får bort detta gift, men bryr sig inte om att låta dom säga sitt.
Kommunerna ignorerar att Sverigedemokraterna har blivit invalda i fullmäktige och vägrar samarbeta med dom. Media lyfter fram nått feministparti som ingen hört talas om, istället för att ge Sverigedemokraterna en chans att säga sitt, trots att dom plockade hem nästan 3 procent av svenska folkets röster.

Avståndet mellan exempelvis Miljöpartiet och Sverigedemokraterna e inte längre jättestort.
Men tänk om man gjort likadant med Miljöpartiet. Diskuterat hur man får folk att sluta rösta på dom och vägrar höra vad dom har att säga. Vad hade hänt då?
Jo, det hade blivit ett jävla liv: Var e demokratin???

8 156 Inlägg
21 september 2006
Volvo_racing_no1 skrev:
både bra och dåligt.. blir 4 bra år.. men sedan vid makt bytet blir det bättre.. SVERIGEDEMOKRATERNA en röst för sverige... V:Ä:S = Våga Älska Sverige

Hur skulle Sverige bli bättre av att få in en massa brottslingar i riksdagen/kommunerna?
(Brottsbelastningen inom SD är väldigt hög)
Sen är ju andelen som går på A-kassa och socialbidrag väldigt hög.

Är det inte bättre att ha arbetande och utbildade människor som styr Sverige?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Maizer
21 september 2006
Det är inte direkt det volvo raggarna söker efter, så länge nån säger att blattar är åt helvete så är de nöjda smile

lundwall
21 september 2006
Graden skrev:
Vi äger alla bilar här säkert!!
Så varför vilja ha borligt då?? DOM VILL JU HÖJA SKATTEN PÅ BILAR MED 2000:- OCH UP TILL 10000:- PÅ EN NY BIL!!
Det kommer att svida om det träder in!
Man får bara hoppas dom kommer på andra tankar.

Du har fel. Liksom de andra 20-tal som har dampat loss om detta i den här tråden, och valtråden. Läs i den andra tråden så vet du hur det ligger till med moderaternas förslag. Tänk dessutom på att ett förslag är ett förslag, och inget som är genomfört ännu.

Fast jag vet inte varför jag bryr mig om att skriva det här, ännu en gång. Risken att det blir läst och förstått är rätt så minimal.

lundwall
21 september 2006
Tega skrev:
Beror på hur man ser det. Jag ser Sverige som det land jag föddes i. Jag uppfostrades med Svenska traditioner och tycker om att sjunga svenska nationalsången, och talar det svenska språket. Detta e saker jag e stolt över, även om det har blivit mycket svårare dom senaste 10-15 åren. Tycker du att detta e fel? Att jag älskar mitt land? Jag ser inget konstigt med det.

Varför är det svårare (nu än innan) att leva enligt svenska traditioner? Vad är exakt dessa traditioner som inte finns i andra länders traditioner? Små grodorna? Sill och knäckebröd? Berätta gärna. Och varför just älska, varför inte bara tycka om, precis som man tycker om att vara i Bulgarien på solsemester eller ha på sig sina favoritbyxor. Är det inte lite väl mycket att älska ett land?

Det svenska språket är klart intressant, jag är själv språkintresserad. Däremot så skär det i mig när jag ser hur dåligt folk stavar. Dyslektiker, visst, men jag tror att många helt enkelt är för dumma eller bryr sig för lite, och börjar skriva meningar som är i stil med "ja e d d lr d som e d sj?" och liknande.

Tega skrev:
Att du tycker som du gör respekterar jag, likaså vilket parti du röstar på.
Jag anser att i ett demokratiskt land med yttrandefrihet så måste man kunna få uttrycka sig som man känner utan att bli utfryst. Det finns många åsikter i Sverige men inte alla blir hörda och framförda, e detta demokrati? Ta detta valet tex. Under valveckorna framlyfter media alla riksdagens representerade partier och presenterar deras goda och dåliga sidor, samt låter dom komma till tals och säga sitt. E du moderat så gillar du inte sossar och tvärtom, men ingen täpper igen truten på den ena parten utan e öppen för diskussion.
Sverigedemokraterna är ett växande parti som media tar avstånd från och endast diskuterar hur man får bort detta gift, men bryr sig inte om att låta dom säga sitt.
Kommunerna ignorerar att Sverigedemokraterna har blivit invalda i fullmäktige och vägrar samarbeta med dom. Media lyfter fram nått feministparti som ingen hört talas om, istället för att ge Sverigedemokraterna en chans att säga sitt, trots att dom plockade hem nästan 3 procent av svenska folkets röster.

Ja, jag har alltid tyckt att det är hemskt av de etablerade partierna och media att inte tillåta alla att synas. Eftersom partier som Vänsterpartiet och Kommunistiska Partiet får komma till tals, varför inte några av de andra fascistpartierna? Samma skrot och korn. Samtidigt är det det fina med privatägd media, det är helt upp till ägaren av mediaverktyget att bestämma vad som finns där och inte.

Självklart ska man få rösta på vem/vad man vill, och tycka precis som man vill. Jag ser ingen som helst skillnad mellan att Ung Vänster går med flaggor med hammare och skära på eller att nassarna går med hakkors-flaggor. Samma skrot och korn, fascism som fascism. Det jag däremot verkligen har något emot, det är alla dessa dönickar som röstar på SD, av ren och skär idioti. Som Maizer skrev, "så länge nån säger att blattar är åt helvete så är de nöjda". Tyvärr är SD:s väljare väldigt korkade människor. Inte alltför sällan just volvoraggare med keps från en liten stad eller håla. Och det skär i mig att veta att människor överhuvudtaget som inte vet något, inte kan något, och inte är intresserade av att lära sig något, får rösta. Självklart har även alla andra partier dumskallar som röstar på dem, det är bara det att i SD:s fall, och särskilt i det här forumet, så syns det extra bra.

Om svenskarna vill ha SD till makten så kommer det att ske förr eller senare, och det kanske inte skulle vara helt av ondo, se på Ny Demokrati med sina idiotåsikter, de fick ju åtminstone de övriga partierna att äntligen säga vad de tyckte om saker och ting.

Så, åsikter är alltid välkomna enligt mig. Oavsett sida. Men åsikter från människor helt utan kunskap om det de framför går fetbort.

55 Inlägg
21 september 2006
HAHAHAH  vilket skämt med borgerlig regering!! För en 22 åring i stokholm ska det kosta 11000-22000 kr i bara trafikförsäkring!!  haha nog för dom ska sänka inkomstskatterna mer höja allt anat så känn er alla lurade!!
Som tur är lär dom ju bara få sitta i 4 år om det inte blir omval!

lundwall
21 september 2006
niklazz skrev:
HAHAHAH  vilket skämt med borgerlig regering!! För en 22 åring i stokholm ska det kosta 11000-22000 kr i bara trafikförsäkring!!  haha nog för dom ska sänka inkomstskatterna mer höja allt anat så känn er alla lurade!!
Som tur är lär dom ju bara få sitta i 4 år om det inte blir omval!

Du har fel. Liksom de andra 20-tal som har dampat loss om detta i den här tråden, och valtråden. Läs i den andra tråden så vet du hur det ligger till med moderaternas förslag. Tänk dessutom på att ett förslag är ett förslag, och inget som är genomfört ännu.

Fast jag vet inte varför jag bryr mig om att skriva det här, ännu en gång. Risken att det blir läst och förstått är rätt så minimal.

Sök