lundwall skrev:
Tega skrev:
lundwall skrev:
Varför i hela fridens namn ska man älska Sverige?
Hade fler gjort det, skulle inte Sverige se ut som det gör...
Jag förstår verkligen inte vad som blir bättre av att man hyser kärlek för en av osynliga gränser avgränsad region? Är t.ex. en mil in i Norge inte värt lika mycket kärlek? Nationer är fånigt och förlegat, låt mig få vara europeisk medborgare istället för svensk.
Beror på hur man ser det.
Jag ser Sverige som det land jag föddes i. Jag uppfostrades med Svenska traditioner och tycker om att sjunga svenska nationalsången, och talar det svenska språket.
Detta e saker jag e stolt över, även om det har blivit mycket svårare dom senaste 10-15 åren.
Tycker du att detta e fel? Att jag älskar mitt land? Jag ser inget konstigt med det.
Att du tycker som du gör respekterar jag, likaså vilket parti du röstar på.
Jag anser att i ett demokratiskt land med yttrandefrihet så måste man kunna få uttrycka sig som man känner utan att bli utfryst.
Det finns många åsikter i Sverige men inte alla blir hörda och framförda, e detta demokrati?
Ta detta valet tex. Under valveckorna framlyfter media alla riksdagens representerade partier och presenterar deras goda och dåliga sidor, samt låter dom komma till tals och säga sitt.
E du moderat så gillar du inte sossar och tvärtom, men ingen täpper igen truten på den ena parten utan e öppen för diskussion.
Sverigedemokraterna är ett växande parti som media tar avstånd från och endast diskuterar hur man får bort detta gift, men bryr sig inte om att låta dom säga sitt.
Kommunerna ignorerar att Sverigedemokraterna har blivit invalda i fullmäktige och vägrar samarbeta med dom. Media lyfter fram nått feministparti som ingen hört talas om, istället för att ge Sverigedemokraterna en chans att säga sitt, trots att dom plockade hem nästan 3 procent av svenska folkets röster.
Avståndet mellan exempelvis Miljöpartiet och Sverigedemokraterna e inte längre jättestort.
Men tänk om man gjort likadant med Miljöpartiet. Diskuterat hur man får folk att sluta rösta på dom och vägrar höra vad dom har att säga. Vad hade hänt då?
Jo, det hade blivit ett jävla liv: Var e demokratin???