3394
Sök

Chevrolet s10 vortec v6 startar inte efter motorbyte!!

2 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
#1
Hejsan

har en chevrolet s10 -99 som efter ett motorbyte inte startar.. blocket+topparna var sprillans nya.
kan det bli några felkoder efter ett motorbyte?
Gnista och soppa finns.


Någon som har allmänna tips? hmm

Mvh jocke

274 Inlägg
4 maj 2012
#2
Låter konstigt, bilen ska ju ge nått tecken om den har både bensin gnista..

fyllo

2 024 Inlägg
4 maj 2012
#3
Kommer det både soppa och gnista så känns det ju som att något kommer i fel ordning. Satt tändkablarna rätt?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

2 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
#4
okej.. får kolla det.
men kan det bli någon form av felkoder, jag menar är det möjligt?

Kokar ris
923 Inlägg
4 maj 2012
#5
klart det kan bli felkoder, med tanke på alla givare man kopplar ur o så, men det är ju inget som säger att det har med att motorn inte startar, kolla lite mer basic först tex tändföljd, kompression, givare inkopplade ordentligt etc.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

4 Inlägg
15 maj 2012
#6
hej,har du fixat problemet? tändningen är fast så tillvida att andra strecket på vevaxelbalacern ska stå mittför märkningen på plastkåpan och den första vid kanten mellan block/oljetråget,kolven i topp/tändläge.utgårifrån att fördelaren är i skick på alla vis med inställning på rätt kugg och kablarna i ordning,kolla sedan tryck i returröret för soppan,ta av hatten på dubbelröret och tryck ner ventilen,lägg en trasa runt.( soppa pumpen bör höras vid påslagen tändning),om du har dåligt tryck kan du misstänka tryckregulatorn som sitter under övre(plast)insuget.kolla genom att lyfta upp map sensorn och lys med ficklampa om det ser vått ut,luktar bensin ,om det gör det är det brandrisk och måste åtgärdas snarast utan körning med motorn,du kan ringa om du inte har fått styr på motorn, 0736-525677 peter


4 Inlägg
15 maj 2012
#7
kom på att jag gjorde ett liknande byte med en motor från en fullsize med box och kablar.men se det ville den inte,utan orginalboxen krävde den,sedan bara full fräs,köpte en blazer för ngt år sedan med ej startande motor,det visade sig vara tryckreg.ventilen som läckte,har kört över år utan vidare problem,sedan kan du fixa med spjällhuset för att få lite mer punch direkt från tomgång utan påverkan av lit/km



Sök