2661
Sök

Eftersnack: Meet of the Month #1 2012-05-05 Norrköping

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
7 maj 2012
Tribbe skrev:
Jag har aldrig varit till kolmården innan men någonting jag alltid undrat är om man säger att antalet 10 av 1-10 är hur många bilar som är på maxi hur många är det då vid kolmården 1-10?

5/10 typ smile

Finraggare
2 381 Inlägg
7 maj 2012
Jag har ingen aning om något illegalt gatrace - jag kör aldrig.... smile smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

534 Inlägg
7 maj 2012
kameramannen skrev:
Jag har ingen aning om något illegalt gatrace - jag kör aldrig.... smile smile

Körde race på Händelö för några år sedan. De va ganska roligt måste jag erkänna. Men skulle aldrig göra nått sånt nu smile

663 Inlägg
7 maj 2012
kameramannen skrev:
När skall man vara där egenltligen? Jag kom vid 20.00 och fick plats bredvid Ronny Raggare och Fredde Fyllo

fasen nu blev jag förolämpad! Mvh Fredrik!

15 Inlägg
7 maj 2012
härlig kväll mkt fina bilar trevligt folk bortsett från alla som drack flaska och svina ner parkeringen fick åka ner och fixa punktering som orsakats av en krossad flaska Skärpning kan ni inte lämna spriten hemma skit då i att komma på träffarna

full gas vevlagers ras

1 532 Inlägg
7 maj 2012
RThelander skrev:
Dirtymike skrev:
Volvo-lollungen skrev:

blablabla mer utrymme

Jag blir 27år iår o har varit på Power Big Meet i 26år o jag mår hur bra som helst.
Jag har även varit på dragrace som liten skit o det är inge jag lider av idag.

Tjejen ska kalva i höst o min unge ska inte behöva sitta hemma för det finns åtgärder.

Men helt normal är du inte Micke wink

Oki då nee inte så värst normal tongue

954 Inlägg
7 maj 2012
pricic då tänker man på barns välmående wink exakt så ja menade

kameramannen skrev:
Nej, jag hade inte åkt på bilträff de kvällar jag inte hittade barnvakt. Enkelt. Så länge det finns fylla, folk som röker, högljudda bilstereos och folk som lägger lakrisremmar - då åker inte barnen med. För mig handlar det om barnens säkerhet, men det är som sagt upp till var och en. Säger bara hur jag själv resonerar.

Sportcar for Life
315 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Jag ser inget problem med att ta med sig barn/barnen till bilträffar, som någon skrev tidigare, De tycker oftast att det är roligare än oss äldre... och det där med att de skulle utsättas för Fylla, folk som röker, högljuda bilar och däckskrik... ja barnen ska väl knappast diskutera med de som är fulla så dom klarar sig nog från dem, Folk röker ständigt runt omkring oss, ska barnen inte änns få följa med ut på stan o handla då för de står oftast nån o röker nånstans där man går förbi, högljuda bilar är ju lätt fixat med hörselkåpor och vad beträffar att folk börnar så behöver man ju inte stå 1M bakom bilen som gör det då utan hålla avstånd.... svårare än så är det inte, det är bara en vanlig träff.. ska man förbjuda barn att följa med på Tex: gatebil eller action meet? där är det Fylla, rök, hög volym och däckskrik också men där verkar ni acceptera både barn och djur?

Alla som har sagt nått om att barn inte borde vara med på träffar har inte haft några specielt bra argument måste jag säga.... förutom att det är upp till var och en om man tar med eller inte, förvisso inget argument...

Kan själv säga att jag har en kille på 2 år som jag inte tagit med på någon träff men jag ser inte problemet med om jag skulle göra det, han älskar bilar lika mycke som jag, och det är väl inte bara vuxna som ska få ha kul och kolla på fina bilar??

Vill du åka utan barn på träffen gör det, vill du ta med barn så gör det... anser inte att nån annan ska bestämma eller döma någon här...

Tycker vi lägger ner den här disskutionen nu och fokuserar på nästa träff istället och hur vi kan få den att bli bättre/Renare, Trevligare blir de ju utan massa skräp på backen och krossat glas...
Senast redigerat av Rallon (8 maj 2012)

Ödesutmanare
389 Inlägg
8 maj 2012
Två andra saker jag hörde när jag stod där på träffen, som jag blev sne på...

De var ett par som gick tillsammans och kollade på bilar, sen förbi ett litet gäng med fyllon som börja skrika;
"Sjysta rumpa på hennee!!" "wooa vilken röööv!" "mhm gumman kom hit istället!" osvosv..

Och när de gick förbi en tjej som de inte tyckte såg bra ut så skrek de;(på håll såklart...)
"Kolla trollet" "haha inte ens för pengar"

alltså... beter man sig så?? Om de är någon här på gorg som gjorde och känner igen sig vid det här... väx upp!

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

257 Inlägg
8 maj 2012
Rallon skrev:
Jag ser inget problem med att ta med sig barn/barnen till bilträffar, som någon skrev tidigare, De tycker oftast att det är roligare än oss äldre... och det där med att de skulle utsättas för Fylla, folk som röker, högljuda bilar och däckskrik... ja barnen ska väl knappast diskutera med de som är fulla så dom klarar sig nog från dem, Folk röker ständigt runt omkring oss, ska barnen inte änns få följa med ut på stan o handla då för de står oftast nån o röker nånstans där man går förbi, högljuda bilar är ju lätt fixat med hörselkåpor och vad beträffar att folk börnar så behöver man ju inte stå 1M bakom bilen som gör det då utan hålla avstånd.... svårare än så är det inte, det är bara en vanlig träff.. ska man förbjuda barn att följa med på Tex: gatebil eller action meet? där är det Fylla, rök, hög volym och däckskrik också men där verkar ni acceptera både barn och djur?

Alla som har sagt nått om att barn inte borde vara med på träffar har inte haft några specielt bra argument måste jag säga.... förutom att det är upp till var och en om man tar med eller inte, förvisso inget argument...

Kan själv säga att jag har en kille på 2 år som jag inte tagit med på någon träff men jag ser inte problemet med om jag skulle göra det, han älskar bilar lika mycke som jag, och det är väl inte bara vuxna som ska få ha kul och kolla på fina bilar??

Vill du åka utan barn på träffen gör det, vill du ta med barn så gör det... anser inte att nån annan ska bestämma eller döma någon här...

Tycker vi lägger ner den här disskutionen nu och fokuserar på nästa träff istället och hur vi kan få den att bli bättre/Renare, Trevligare blir de ju utan massa skräp på backen och krossat glas...

Jag anset det vara omoraliskt och själviskt att ta med små barn och hundar på tex mom. Detta beror inte på däckskrik, brännt gummi eller högljudda bilar. Utan att folk mellan 16-55 inte kan bete sig. Detta är en tillställning på allmän plats och där är.fet inte tillåtet att dricka alkohol. barn ska inte växa upp med att det är okej att supa skallen i bita och grisa ner värre än på festovalområden. Bilar och sprit hör inte ihop!! Skulle jag ha egna barn så skulle ja tycka de va oansvarsfullt att visa hur grisiga folk är. Många barn älshar häftiga bilar, och ALLA barn lär de dom ser. Detta medför en omedveten känsla av att det är okej att svin ner och dricka alkohol i bilrelaterade sammanhang! Alla bör ta sig en tankeställare, oavsett om man är en av de som grisar ner eller är en förälder som inte reagerar. Tänk på barnen.

118 Inlägg
8 maj 2012
Tycker man borde dela upp träffen snygga bilar vs mindre snygga bilar... Snygga bilar maxi P. Vs mindre snygga bilar på MacD P.  Men då kommer alltid kommentaren att i mina ögon är min bil snygg osv osv. Vill bara slippa dräggen i de gamla rostiga 740:s och resten av packet som förstör för oss andra som är där för att titta på bilar.

Tog fulla volvo raggare som ett exempel. Såg ingen full person i en tex supra/evo osv. Ni förstår nog.

Bikeshop Sweden
Www.Bikeshop.se

179 Inlägg
8 maj 2012
racertomten skrev:
Tycker man borde dela upp träffen snygga bilar vs mindre snygga bilar... Snygga bilar maxi P. Vs mindre snygga bilar på MacD P.  Men då kommer alltid kommentaren att i mina ögon är min bil snygg osv osv. Vill bara slippa dräggen i de gamla rostiga 740:s och resten av packet som förstör för oss andra som är där för att titta på bilar.

Tog fulla volvo raggare som ett exempel. Såg ingen full person i en tex supra/evo osv. Ni förstår nog.

Bikeshop Sweden
Www.Bikeshop.se

PRECIS vad jag och mina polare tänkte! typ sätta upp en skylt vid "burn-sträckan" vänster "Rostiga bilar" Höger "Snygga bilar" tongue. Sen även är det lite synd att se en taskig 740 ta plats mitt i smeten när man sedan hittar en svin fräsch Z06a en bra bit utanför ?!

Team Radioactive
166 Inlägg
8 maj 2012
Fixa nån "parkerings vakt" som står o vinkar folk åt ena hållet smile ^^

vore kul o få ha japanska / tyska osv bilar samlade på ett ställe med, lite kategoriserat ! smile

Team Radioactive

534 Inlägg
8 maj 2012
RThelander skrev:
racertomten skrev:

Bikeshop Sweden
Www.Bikeshop.se

PRECIS vad jag och mina polare tänkte! typ sätta upp en skylt vid "burn-sträckan" vänster "Rostiga bilar" Höger "Snygga bilar" tongue. Sen även är det lite synd att se en taskig 740 ta plats mitt i smeten när man sedan hittar en svin fräsch Z06a en bra bit utanför ?!

Tror inte de går at göra så. Ens egen bil är väll snygg i ägarens ögon? O vem ska avgöra vilken sida den tillhör? Tror inte de kommer att fungera haha.

954 Inlägg
8 maj 2012
de hade ju vart cool om man hade vw på ett ställe o volvo på ett osv osv tongue

reacha skrev:

vore kul o få ha japanska / tyska osv bilar samlade på ett ställe med, lite kategoriserat ! smile

109 Inlägg
8 maj 2012
reacha skrev:

varför inte sätta upp skyltar?

Typ USA/Tyskland/Japan/Sverige. då har man ju delat in det grovt iaf!?!?!?!

Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

954 Inlägg
8 maj 2012
de va ju rätt smart smile

PatrikLodin skrev:
reacha skrev:

varför inte sätta upp skyltar?

Typ USA/Tyskland/Japan/Sverige. då har man ju delat in det grovt iaf!?!?!?!

Finraggare
2 381 Inlägg
8 maj 2012
Funkar på andra träffar - borde funka här med. Tycker ni skall prova till nästa gång ni kör

I love being a nobody - because nobody is perfect.

534 Inlägg
8 maj 2012
kameramannen skrev:
Funkar på andra träffar - borde funka här med. Tycker ni skall prova till nästa gång ni kör

vore ju kul om de gick smile

954 Inlägg

Sök