3319
Sök

Bil ger mig stöt efter körning.

1 327 Inlägg
7 maj 2012
Det är vanligt problem med stötar från bilar. Jag har haft det problemet med flera bilar.

Ford fantast
1 607 Inlägg
7 maj 2012
fan så störande särskilt när man får stöten i benet när man kliver ur

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Elektriker
718 Inlägg
7 maj 2012
Dieselsmurfen skrev:
En teori är att om man kanske jordar en kraftig kabel i chassit som är skalad ordentligt längst ner så den trillar ner mot asfalten när man stannar så borde problemet vara ur vägen? Eller?

Ja det borde funka prima.

Fick göra så när jag jobbade, inte på el bil, men på sparkcykel:P
Jobbade på sjukhus (elektriker) där det är väldigt torr luft bl.a. och då åkte man mkt sparkcykel. Problemet var att varje gång jag skulle åka hissen där så fick jag en "rejäl" stöt. Fick då ett tips av en sköterska att om man jordade cykeln så blev det bättre, och det funkade faktiskt=)

Dock vågade jag ändå aldrig trycka på knappen med fingret... Utan använde alltid typ baksidan på skruvmejsel m.m. Hade fan ångest dom ggr man skulle trycka med fingret.

Har fortfarande problem med att åka hissar, trycker inte gärna med handen utan använder hellre typ armbågen, än om det är plast knappar:P Det börjar dock gå över som tur är=)

Som att kasta vatten i sjön.

1 171 Inlägg
7 maj 2012
Det är när man separerar sig från bilen som laddningen sker. Man får hålla i dörren/plåten samtidigt som man kliver ur sätet. Då slipper man stöten när man ska stänga dörren.

7 393 Inlägg
7 maj 2012
monno skrev:
Dieselsmurfen skrev:
En teori är att om man kanske jordar en kraftig kabel i chassit som är skalad ordentligt längst ner så den trillar ner mot asfalten när man stannar så borde problemet vara ur vägen? Eller?

Ja det borde funka prima.

Fick göra så när jag jobbade, inte på el bil, men på sparkcykel:P
Jobbade på sjukhus (elektriker) där det är väldigt torr luft bl.a. och då åkte man mkt sparkcykel. Problemet var att varje gång jag skulle åka hissen där så fick jag en "rejäl" stöt. Fick då ett tips av en sköterska att om man jordade cykeln så blev det bättre, och det funkade faktiskt=)

Dock vågade jag ändå aldrig trycka på knappen med fingret... Utan använde alltid typ baksidan på skruvmejsel m.m. Hade fan ångest dom ggr man skulle trycka med fingret.

Har fortfarande problem med att åka hissar, trycker inte gärna med handen utan använder hellre typ armbågen, än om det är plast knappar:P Det börjar dock gå över som tur är=)

mm håller med om sjukhus sjukt jobbigt,, å scrubskläder verkar inte tvättas med sköljmedel sad varenda gång man skulle ta i handtag eller hiss var man ju skiträdd,, en gång såg jag en blixt på flera cm mellan mitt finger å knappen,, blää,,

Ain't no place like home...
4 637 Inlägg
7 maj 2012
Har sköljmedel när jag tvättar mina kläder, får ändå en stöt ibland av bilen. Att hålla i dörrn hjälper inte, inte heller att peta igen dörrn med foten eller dyl. Då bär man ju bara med sig laddningen så första bästa dörrhandtag man tar tag i så smäller det till i alla fall...
Att spraya med antistat-spray är nog något jag ska prova...!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Elektriker
718 Inlägg
7 maj 2012
Det du kan göra är att ha en metallbit som du håller bra grepp om och jordar av dig via den, då brukar det vara lugnt:) Kanske inte så kul att peta med en ståltråd på bilen dock:P

Men byta skor är nog det bästa sättet;)

Som att kasta vatten i sjön.

Meldem
917 Inlägg
7 maj 2012
är så less på detta så jag stänger dörren genom att knuffa med handen på glasrutan numera ist... ingen höjdare precis men fan så less jag är på att få en stöt varje gång jag kliver ur bilen.

ska testa att ta tag i karossen innan jag lyft arslet från förarstolen nästa gång!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

1 160 Inlägg
7 maj 2012
kör ordentligt så blir inte bilen sur på dig o ger dig en jävel wink

7 393 Inlägg
7 maj 2012
horbybonnen skrev:
kör ordentligt så blir inte bilen sur på dig o ger dig en jävel wink

hahaha,,den var dålig wink wink wink

Pim_Pim
8 maj 2012
Har börjat få stötar av min bil nu när jag tänker efter, började för typ 4 dagar sen och jag skaffade nya Monitor: X1 arbetsskor för 4 dagar sen. Måste vara dom jävlarna som håller på! big_smile haha
Senast redigerat av Pim_Pim (8 maj 2012)

197 Inlägg
10 maj 2012
I USA säljs antistatspray till kläderna, den är inte sköljmedel utan en efterbehandling.  Man kan spraya lite på klädseln i bilen så är det slut med elstöt. Finns det nåt liknande i Sverige? Produkten används vanligt som en lite sprutning på kläderna i torktumlare lite innan man ska ta ur kläderna. En behandling räcker länge.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Sök