2704
Sök

Billigt och bra sätt att skapa ett gött avgasljud ?

28 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
jag har för tillfället inte råd med ett något av den dyrare varianten så tänkte bara fråga om det finns något billigare sätt att skapa ett gött ljud. har nämligen tagit bort den bakre ljuddämparen redan, men tycker den låter för lite.
Så min fråga är då, om det finns något billigare sätt att göra så jag blir nöjd. under tusenlappen iallafall.
Antingen vill jag ha ett gött doft ljud eller bara ett doft "bluddrande" ljud.(gillar när det låter mycket),
tacksam för förslag.

arenwik
7 maj 2012
HampusGlans skrev:
jag har för tillfället inte råd med ett något av den dyrare varianten så tänkte bara fråga om det finns något billigare sätt att skapa ett gött ljud. har nämligen tagit bort den bakre ljuddämparen redan, men tycker den låter för lite.
Så min fråga är då, om det finns något billigare sätt att göra så jag blir nöjd. under tusenlappen iallafall.
Antingen vill jag ha ett gött doft ljud eller bara ett doft "bluddrande" ljud.(gillar när det låter mycket),
tacksam för förslag.

Ta bort alla ljuddämpare och kör en fullflödesdämpare längst bak.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 maj 2012
arenwik skrev:
HampusGlans skrev:
tacksam för förslag.

Ta bort alla ljuddämpare och kör en fullflödesdämpare längst bak.

1+

C H E V R O L E T <3

28 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hur mycket kostar en sån fullflödesdämpare då?

klabbarpan
3 041 Inlägg
8 maj 2012
Mellan 0-1000 kr beroende på vart du köper den. Men simons brukar la ta ca 500-600 för en fullflödes dämpare...

211 Inlägg
8 maj 2012
Kolla på lite sidor som typ cs styling eller nått så finns det där. Annars har säker biltema nått billigt.
Jag hade nog sparat dämparen som är under bilen, blir ett jäkla väsen när man kör annars, vill man impa på brudarna utanför bilen låter det ganska mycket utanför om man tar bort den bakre dämparen och pillar på en 3" slutburk.

En varning bara, man tröttnar snart på att sitta i en dånande låda när man ligger på motorvägen ett par timmar.

96 Inlägg
8 maj 2012
baloo83 skrev:
Kolla på lite sidor som typ cs styling eller nått så finns det där. Annars har säker biltema nått billigt.
Jag hade nog sparat dämparen som är under bilen, blir ett jäkla väsen när man kör annars, vill man impa på brudarna utanför bilen låter det ganska mycket utanför om man tar bort den bakre dämparen och pillar på en 3" slutburk.

En varning bara, man tröttnar snart på att sitta i en dånande låda när man ligger på motorvägen ett par timmar.

Exakt! Finns massor av slutdämpare för en billig peng. Sen raka rör hela vägen om du vill få ett fint ljud.

arenwik
8 maj 2012
Sen låter det för jävla dumt när det låter mer än det går tongue Blir så fel ljud när bilen varvas ut.

211 Inlägg
8 maj 2012
När man bor mitt i stan så hör man massa bilar som brummar förbi. Ser skitlöjligt ut när det brummar o låter som satan och förbi puttrar en fiat, nej det är inte ballt alls. Stora motorer ska låta som stora motorer, i en (som här) en saab aero som är en ganska tuff rapp turbo motor så ska man ha ett tufft rappt "formel1" ljud.

Tycker iallafall jag

Formel 1 kanske var att ta i men ni fattar va jag menar.

96 Inlägg
8 maj 2012
baloo83 skrev:
När man bor mitt i stan så hör man massa bilar som brummar förbi. Ser skitlöjligt ut när det brummar o låter som satan och förbi puttrar en fiat, nej det är inte ballt alls. Stora motorer ska låta som stora motorer, i en (som här) en saab aero som är en ganska tuff rapp turbo motor så ska man ha ett tufft rappt "formel1" ljud.

Tycker iallafall jag

Formel 1 kanske var att ta i men ni fattar va jag menar.

Men sen finns det folk som tycker om det ljudet på 100hk bilar. Det är deras val.

28 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
okej men då vet jag lite vart jag ska kolla. Tack för tipsen! smile

Det finns alltid en lösning!
33 Inlägg
10 maj 2012
Dit med ett stuprör, eller spara ihop pengar...

Sök