3635
Sök

Stulen EU-moped. Finns ganska troligen i Uppsala.

16 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hejsan!

Min bror fick sin EU-moped stulen igår i Örebro. Denna har ganska säkert påträffats i Uppsala. Då en likadan helt plötsligt dök upp på blocket imorse 08:18. Denna känner min bror igen från bliden men han som säljer den vill inte uppge REGnr utan bara göra en snabb affär. Polisen kan inte göra något förräns vi har garanterat att detta är min brors...
Jobbar på att försöka åka upp o kolla den imorrn. Men finns det nån i Uppsala som vill hjälpa till o bara "kolla" lite så är detta mycket välkommet. (Har adress som den ska finnas på) Annars uppmanar jag bara att hålla ögonen öppna.

Mopeden är av märke KYMCO FEVER ZX RFBSC, Röd med REGnr SZX562.

All hjälp är mycket välkommen.

Med vänliga hälsningar Kim.

630 Inlägg
8 maj 2012
Stämm träff med säljaren, är det inte eran kan ni tacka nej till affären. Är det eran kan ni välja att ringa polis eller ta hand om saken själva.

Mästarsexamen i slägghantering
181 Inlägg
9 maj 2012
Säger som förra! Ta med några polare också smile Men måste säga att om det är din brorsas moppe så är han som snodde den väldigt korkad som smäller den på blocket direkt!

Bilar utan turbo suger..

crashtest dummy
17 Inlägg
9 maj 2012
Du har PM smile

Roger över Roger ut!
Om du inte crashat har du inte testat vart gränsen går.

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
9 maj 2012
vart stals den ? är rätt mycket moppar här i området där jag bor som körs av idioter utan hjälm..
på cykelbanor gångbanor och inne på gårdarna

gärna alla kännetecken som går att få så man kan göra livet surt för dom där jävlarna

Kör fort så hinner inget hända...

1 624 Inlägg
9 maj 2012
Försökte få ur han ett regnr.. SMS-konversation:

Jag: Hej! Har du kvar din moped? Med vänlig hälsning, Lasse
Han: Ja kvar  ring efter kl 14:00 om du vill. Hej
Jag: Jag kan inte ringa tyvärr, jag jobbar hela dagen.. Vad är det för årsmodell??

Sen svarar han inte sad

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 maj 2012
audicarsismine skrev:
Stämm träff med säljaren, är det inte eran kan ni tacka nej till affären. Är det eran kan ni välja att ringa polis eller ta hand om saken själva.

Precis så skulle du kunna göra men utan ta hand om det själv, annars skulle du kunna saffa dig större problemer.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 Inlägg
9 maj 2012
Registrerade mig här för att hjälpa dig.
En snabb googling ger resultat på en rumänsk version av Blocket, här har han även skrivit sitt namn, samt samma mobilnummer, detta mobilnummer finns inte i Sverige, men är däremot registrerat i Rumänien (notera även att killen bryter på Svenska) kan det vara samma person?.

http://www.masini.aaz.ro/detalii/119154 … ra-caravan

16 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
careau skrev:
Försökte få ur han ett regnr.. SMS-konversation:

Jag: Hej! Har du kvar din moped? Med vänlig hälsning, Lasse
Han: Ja kvar  ring efter kl 14:00 om du vill. Hej
Jag: Jag kan inte ringa tyvärr, jag jobbar hela dagen.. Vad är det för årsmodell??

Sen svarar han inte sad

Ja det är precis där vi står oxå, så fort vi vill veta årsmodell/mätarställning/regnr så vill han inte prata längre :\

16 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
ingetnamn skrev:
En snabb googling ger resultat på en rumänsk version av Blocket, här har han även skrivit sitt namn, samt samma mobilnummer, detta mobilnummer finns inte i Sverige, men är däremot registrerat i Rumänien (notera även att killen bryter på Svenska) kan det vara samma person?.

Skulle mycket gärna kunna vara samma snubbe, har inte så bra koll på språk men Sverige är han inte ifrån, vad man hör när man pratar med honom iaf.

16 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Growe skrev:
vart stals den ? är rätt mycket moppar här i området där jag bor som körs av idioter utan hjälm..
på cykelbanor gångbanor och inne på gårdarna

gärna alla kännetecken som går att få så man kan göra livet surt för dom där jävlarna

Den stals i Varberga i Örebro, speciella kännetecken är att den inte har rullat mer än ca440 mil, är av årsmodell 2002 har även en lackskada på vänster sida under fotstödet (den har vält en gång). Kan oxå finnas klisterrester kvar från ett märke på bakskärmen. Mvh Kim
Senast redigerat av Ignition (9 maj 2012)

16 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Ignition skrev:
ingetnamn skrev:

Skulle mycket gärna kunna vara samma snubbe, har inte så bra koll på språk men Sverige är han inte ifrån, vad man hör när man pratar med honom iaf.

Har nu fått bekräftat att detta är samma person, enligt polisen står denne Ciulei Bogdan skriven i Umeå och finns med i brottsregistret (mer ville dom inte säga), så nått skumt är det... Mobilnumret i annonsen får träff på Lurgatan 33 i Uppsala. När min bror ringde till honom igår så ville han träffas på Lidlparkeringen i Uppsala (kommer inte ihåg vilken) men när han frågade om Regnr så ville han inte prata mer...

Trucker
2 710 Inlägg
9 maj 2012
audicarsismine skrev:

Bra sagt, skulle inte tvekat! wink

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
9 maj 2012
patrick_sthlm skrev:
Den här tråden lät lustig, kan ni inte be honom visa den på lidl parkeringen i bålsta så kan vi komma ner med lite västar och se vad d är han säljer.

+ 10

Hade så j-a gärna sätt det där!!

Fart missbrukare

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
9 maj 2012
Strunta i att fråga om reg. Bara åk dit och kolla att du ska köpa en moppe till dottern din etc.

Är det den så är de ju bara ta en provtur och ringa polisen och invänta de.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 maj 2012
Ah, det är sånthär som ger tillbaka tron på männskligheten.
En massa folk som aldrig träffats förut hjälps åt för att  sätta dit en jävla *** big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

918 Inlägg
9 maj 2012
LeafBox skrev:
En massa folk som aldrig träffats förut hjälps åt för att  sätta dit en jävla *** big_smile

Hade varit roligt att se detta på film big_smile

Trucker
2 710 Inlägg
9 maj 2012
Kom igen nu, länge sen man läste ngt intressant på Aftonbladet tongue

Fart missbrukare

630 Inlägg
9 maj 2012
LeafBox skrev:

Den lilla männsklighet som finns kvar är tyvärr väldigt bra dold och finns knappt kvar!
Hade man bott närmre(Gbg) hade man tagit tummen ur å fixat tillbaks mopeden!

10 Inlägg
10 maj 2012
Var förbi imorse och kolla lite men såg ingenting då tyvärr

Sök