3557
Sök

Stulen EU-moped. Finns ganska troligen i Uppsala.

crashtest dummy
17 Inlägg
10 maj 2012
Jo var ut igår och kollade efter att ha pratat med Ignition, Dock ingen lycka och "säljaren" verkar inte vilja svara i telefon överhuvudtaget... Men som vi sa igår ignition, vi håller kontakten och om vi får nys om något så åker jag och kollar smile

Roger över Roger ut!
Om du inte crashat har du inte testat vart gränsen går.

149 Inlägg
10 maj 2012
PM:a mig adressen som den "ska" finnas på. alltid kul om man får tag på den jäveln.

#SwedenRing

16 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Hej på er igen.

Har nu fått tag i säljaren men han har "sålt" mopeden säger han mad och ville inte säga till vem han sålt den till utan bara la på luren... så det vi kan göra nu är att ha ögona öppna och  hoppas på att köparen ställer på mopeden, då blir han snart varse om att den är stulen. Tackar så jättemycket för allt engagemang runt detta. Hoppas jag kan hjälpa er tillbaka på någotvis nångång, bara hör av er wink

Mvh Kim

443 Inlägg
11 maj 2012
Jag skulle tyvärr kunna tänka mig att han har skruvat av plåten och sålt mopeden som en 30-moppe. Då slipper han massa trassel med papper han inte äger. Dessutom kommer den nya "ägaren" inte heller ställa på moppen och upptäcka att den är stulen.

458 Inlägg
11 maj 2012
Man försäkrar ju 30 mopeder med ramnummer. Har TS gjort en stöldanmälan så skall det ju dyka upp för försäkringsbolagen tycker man smile
Mvh John

443 Inlägg
11 maj 2012
Jo, men hur många är det egentligen som försäkrar en 30-moppe? Jag menar, många försäkrar inte ens en eu-moppe.

458 Inlägg
11 maj 2012
Det är ju inget annat än ren galenskap, tänk om man gör en människa invalid? Ganska stora summor vi snackar om då ifall man inte har försäkring, upp till var och en att sköta sig dock sad

1 160 Inlägg
11 maj 2012
vilken 15 åring vill betala typ 10-15000 i försäkring klart dom skiter i det tyvärr

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
11 maj 2012
jag håller iallfall koll hos mig..bor ganska nära vivalla och där har dom ingen aning om vad som är rätt eller fel

man borde hugga händerna av dom jävlarna så dom lär sig

polarn fick tag i en jävel som snott hans moppe den ungen gjorde värsta dödsskriket när polarn jagade honom och doppade honom i en vattenpöl medans en hel svenson familj stog och tittade på  fast det var fel person att sno en moppe från

Kör fort så hinner inget hända...

1 418 Inlägg
11 maj 2012
horbybonnen skrev:
vilken 15 åring vill betala typ 10-15000 i försäkring klart dom skiter i det tyvärr

Kanske inte en 15 åring men förhoppningsvis deras föräldrar, annars så är dom nog för pantade för att ens ha fått skaffat barn från första början..

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Pim_Pim
11 maj 2012
Har man alltid varit tvungen att ha försäkring på en 30 moped ?

14 166 Inlägg
11 maj 2012
Pim_Pim skrev:

haha klart som f-n smile alla motorfordon i trafiken ska vara trafikförsäkrade

Pim_Pim
11 maj 2012
Growe skrev:
Pim_Pim skrev:

Hahah jo det är ju sant..men det känns som att det där med försäkring på en 30 moped har kommit nu på senare år tongue

Vet ingen som hade sin moped försäkrad när vi åkte. hmm

14 166 Inlägg
11 maj 2012
Pim_Pim skrev:
Growe skrev:
Pim_Pim skrev:

Hahah jo det är ju sant..men det känns som att det där med försäkring på en 30 moped har kommit nu på senare år tongue

Vet ingen som hade sin moped försäkrad när vi åkte. hmm

jag hade..och det var väll 1993 typ smile
fast jag var rätt ensam med moppe då alla polare var äldre
hade sina fördelar när jag var 15bast hade bästa polaren typ körkort smile
var betydligt roligare att testa hans bil än att köra moppe

613 Inlägg
11 maj 2012
Lindberg88 skrev:
horbybonnen skrev:

Kanske inte en 15 åring men förhoppningsvis deras föräldrar, annars så är dom nog för pantade för att ens ha fått skaffat barn från första början..

om du inte har försäkrat mopeden och din unge kör på /ihjäl sig själv eller någon annan får hans päron pynta duktiga pengar så försäkrar man inte är man riktigt dum i huvvet eftersom föräldrarna är tvingade att stå för alla dumheter deras ungar gör innan myndigheten träder in alltså ända upp till 18 år

2 452 Inlägg
11 maj 2012
men hur blir det o föräldrarna inte äger några pengar o går på sociala då....bara en dum fråga vem betalar pengarna då?

döden kommer tillbaka

1 418 Inlägg
11 maj 2012
turbodeath skrev:
men hur blir det o föräldrarna inte äger några pengar o går på sociala då....bara en dum fråga vem betalar pengarna då?

då kommer kronofogden smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

14 166 Inlägg
11 maj 2012
Lindberg88 skrev:
turbodeath skrev:

då kommer kronofogden smile

haha tror du att det spelar någon roll om dom inte har några pengar?

näe exakt inte en krona mer får dom

ungefär som många som tänker oj vad pengar jag får i ersättning av den där som slog ner mig

men sen 10år senare har dom inte sätt en enda krona fast domstolen dömde förövaren att betala pengar
men finns det inga pengar eller tillgångar så kommer dom aldrig att få några pengar

613 Inlägg
12 maj 2012
ja tyvärr är det så illa systemet är inte bra i det fallet finns det inga pengar i familjen har de inte heller råd med en moped till ungjäveln då får han cykla eller gå.

493 Inlägg
16 maj 2012
horbybonnen skrev:

Trafikförsäkring på min Hyosung sense 00:a kostar mig 56kr/mån.

Vart hittar du 10-15k per år i försäkring?

P.S Min Yamaha DT50 kostade mig 179kr/mån i HEL försäkring.

OnT: Hoppas moppen kommer tillbaka! Varberga, ett ställe jag inte skulle ställa min moped på. Iofs där jag köpte min xD
Senast redigerat av Hassman (16 maj 2012)

Sponsor: www.12vled.se

Sök