Tja,
Min Samsung Galaxy S2 har varit med om en olycka och då tänkte jag passa på och införskaffa mig en ny telefon.
Är mest inne på en Samsung Galaxy S3 eller en Nokia Lumia 900.
Har bra erfarenhet gällande telefoner överlag då jag jobbar inom Telekombranschen men jag vill ändå höra eran åsikt
Jag tog hem en Lumia 800 från jobbet som jag hade några dagar, gillade telefonen och operativsystemet "WP7 Mango" men tyckte att skärmen var alldeles för liten för min smak.
Nu har ju Samsung släppt sitt nya flaggskepp och visst har telefonen bra spec men jag är ganska missnöjd över att Android är så pass ostabilt/laggigt som operativsystem, "Ostabilt blev det på min SGS2 efter ICS uppgraderingen och laggigt har Android alltid varit oavsett hur bra spec det är på telefonen. Vet däremot inte hur det kommer vara med SGS3. Men det positiva med Android är att det är så pass öppet och jag kan det utantill.
WP7 Mango flyter på betydligt bättre och jag gillar upplägget, sen så är det väldigt positivt att det kommer en uppgradering på WP8 till hösten/vintern. Enda nackdelen som jag kan se med en "Windows Phone" är att app-utbudet är lågt jämfört med Android samt finns inte många intressanta WP7 telefoner på den svenska marknaden.
Jag är visserligen ingen app-människa som har flera hundra appar installerade men det finns vissa appar som jag använder dagligen som i dagsläget inte finns på WP7, men kan självklart komma i framtiden.
Lumia 900 har inte släppts ännu i Sverige men jag vet att den kommer mellan 15-28 maj.
Men vilken av dessa två telefoner hade ni valt och varför? Ös på med era åsikter osv
OBS! Jag är inte intresserad av några andra telefoner och speciellt inte iPhone.