3074
Sök

Akut behov av hjälp 740 t5 misständer;S

22 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
ja som rubriken lyder så misständer å rycker min volvo 740 t5 vid högre varv och ibland när man kör går den knappt framåt värkar som det går bättre ibland å sämre ibland;S.skulle nog fan säga att den går riktigt dåligt;(

Saker som är bytt

Soppa filter

tändspolar

lmm

stift

triger

monterat ny jord

provtryckt vakum å va bra

bytt spridare

bytt chip plus prövat annan box

Snälla hjälp ...........

Mvh/DANNE
Senast redigerat av Team_vebotrim (9 maj 2012)

Majestas
1 319 Inlägg
22 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Vad säger lambdamätaren när den missar ?

som vanligt:S fan bytt allt ligger på gränsen till att ja ställer av skiten nu tills vintern sjukt trött:D

Mvh

Majestas
1 319 Inlägg
10 maj 2012
Svartryker det nått när den missar ?
Funkar helt normalt på tomgång, köra runt med utan ladd osv ?

Känns ju som ett mycket simpelt fel eftersom att den startar och går att köra med normalt ?

Klart vi måste få fart på den !

Team VeboTrim

22 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Svartryker det nått när den missar ?
Funkar helt normalt på tomgång, köra runt med utan ladd osv ?

Känns ju som ett mycket simpelt fel eftersom att den startar och går att köra med normalt ?

Klart vi måste få fart på den !

nae ingen röc nja simpelt är det nog inte tony har kollat på bilen 2 gånger å nu sista gången va ja där i ca 1-2timmar då prokördde han å prova massa saker men sen gav han upp efter som det tog sån tid utan resultat:(
finns ju inget mer å byta nu har ju bytt allt som har med tändning å göra å monterat ny jord å allt finns inget kvar tyvärr;(

172 Inlägg
8 juli 2012
hittat nått fel på denna bil min är exakt likadan, tacsam för svar då jag vill köra med den tongue

22 Inlägg
8 juli 2012
Trådstartare
arwidsson skrev:
hittat nått fel på denna bil min är exakt likadan, tacsam för svar då jag vill köra med den tongue

1.tändsplar kolla efter sprikor

2 .tänstift

3 .dålig jord glapp

4 .kamaxelgivare

5.trigergivare

6.vakumbrott

7.kolla lmm dra ur å se om det blir skilnad

alla dom sakerna kollade jag å slutade med att den funkade då felet va dålig jord samt tänspolarna va dåliga å därför förstört stiften med så fick byta spolar å stift sen fixa jodrfelet så funkade den sen,

MVH/Danne

172 Inlägg
8 juli 2012
Team_vebotrim skrev:
arwidsson skrev:

1.tändsplar kolla efter sprikor

2 .tänstift

3 .dålig jord glapp

4 .kamaxelgivare

5.trigergivare

6.vakumbrott

7.kolla lmm dra ur å se om det blir skilnad

alla dom sakerna kollade jag å slutade med att den funkade då felet va dålig jord samt tänspolarna va dåliga å därför förstört stiften med så fick byta spolar å stift sen fixa jodrfelet så funkade den sen,

MVH/Danne

tack så mycket smile ska kolla det, har ju fördelarlock, ett krabblock, tror att det är en stor bov, har en jg box på väg hem får hoppas att det kanske hjälper att koppla in den och separata tändspolar, men stort tack ska kolla allt det smile

Sök