Har inhandlat en Audi 80 1.8S B3 -89 som jag tänkt göra något roligt med.
Mitt sikte är att tyskstuka den på så lättsamt, smidigt och billigt sätt som möjligt och förhoppningsvis kan det medföra lite inspiration trots att jag inte är den bäste med bilar.
Jag siktar på ett tyskstuk förutom rosthuvar och shims.
Har du förslag på gratis/billigt att göra som får bilen att bli lite mer vänlig för ögonen så posta gärna här! Alla tips är värda att läsa igenom och är det bra nog så jag använder det så nämner jag självklart tipsaren som cred!
Finns även en del grejer jag skulle behöva som jag nämner i tråden. Har du eller vet var det finns så hojta till!Har gjort en liten rivstart dock utan att dokumentera, tyvärr..
Köpte den med en aning ytrost här och där samt ett hål i nedre dörrkant på förarsidan. Har lackat det värsta(Är väl några små stenskott och någon svårsedd rostfläck här och där, men det är en audi 80 från 89 med den slöaste motorn, man ska inte lägga ner
HELA sin själ på detta) och rosthålet är lagat.
Jag har lackat grillen och regskylts hållarna svarta.
Köpt ett par Audi Speedline SL423 fälgar, och tänkte fara iväg till däckia och kika på däck till dom redan imorgon.
Vad jag har planerat på att göra:
*Beställa nya regskyltar
*Sänka den(tips på det? Finns det kanske något sätt som gör så den går igenom besiktningen, eller är det coilovers/inhandla ett par extra fjädrar inför besiktning som gäller?)
*Putsa upp plast lister och stötfångare
*Köpa nya säten/klä om dom befinterliga(om det inte visar sig vara på tok för jobbigt)
*köpa något ljud som iallafall låter bättre än original högtalarna där den vänstra fram ligger på sin dödsbädd.
*Tona rutor
*Tona framlyktor gula(Någon som har pejl på detta? Är det lagligt att åka med gul solfilm på framlyktor? Går det genom besiktningen?
*Mörktona baklyktor(Samma fråga här.. Lagligt? Går igenom besiktning?)
Vad jag skulle behöva:
3 fälgnav till Speedline fälgarna, som tyvärr fattades.(Någon som vet var dom kan beställas?)
Här är bilder jag hunnit tagit:
Framifrån
Bakifrån
Fälgarna.
MvH Ville