2964
Sök

Jaha...insparkad förardörr...förbannad

Fartglad ;)
128 Inlägg
22 maj 2005
Trådstartare
#1
Måste skriva av mig lite är så förbannad justnu.
Igår natt var man påväg hem och tog sig en sväng genom stan för att kolla om några polare var ute.
Precis innan jag kommer ner vid McDonalds rödljuset ställer sig en kille rakt i vägen.
Jag stannar bilen och tittar på honom, då börjar han vifta med händer på ett sett som ungefär "kom då" jag står och tittar på honom i ungefär en minut sedan pekar han att jag skall köra på sidan om honom för han skall minsann stå där mitt i gatan.
Jag backar lite och kör på höger sida om honom då fotar han in hela förardörren för mig.
Jag stannar nere vid rödljuset och går av bilen och ser skadan.
Då kommer han springande mot mig, jag hoppar in i bilen och kör hem.
Polisen var här och tog anmälan m.m.
Så nu står man här med en insparkad förardörr och är ledsen sad
Jag som precis fått finish på bilen....fan va surt det känns.......
Satt och grämde mig hela kvällen att jag inte stannade kvar, men konsekvenserna som hade följt efter det hade det inte varit värt.
Har ingen aning om vem killen var men han måste varit påverkad av både det ena och det andra annars ha en rejäl psykisk rubbning.

Kände bara för att skriva av mig lite.....


108 Inlägg
22 maj 2005
#2
jag skulle nogg stannat bilen en meter från de hände å gott ut å slått han nått sånt hejdlöst så han skulle ligga ner , får han lära sig en läxa tills nästa gång smile


Fartglad ;)
128 Inlägg
22 maj 2005
Trådstartare
#3
SKytrax skrev:
jag skulle nogg stannat bilen en meter från de hände å gott ut å slått han nått sånt hejdlöst så han skulle ligga ner , får han lära sig en läxa tills nästa gång smile
jo, jag övervägde det också men jag ansåg att fängelse livet är inget för mig.


Brum säger bilen.
394 Inlägg
22 maj 2005
#4
Fy fan va förbannad man blir på sånt där!
När jag hadde min förra bil så var det ett fylle drägg som cyklade rakt in i dörren
på min bil.. (med flit) så jävla förbannad man blir på sånt där..  den killen åkte i backen iallfall... och jag är jävligt nöjd med den lösningen på problemet. wink

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Fartglad ;)
128 Inlägg
22 maj 2005
Trådstartare
#5
Psychotic skrev:
Fy fan va förbannad man blir på sånt där!
När jag hadde min förra bil så var det ett fylle drägg som cyklade rakt in i dörren
på min bil.. (med flit) så jävla förbannad man blir på sånt där..  den killen åkte i backen iallfall... och jag är jävligt nöjd med den lösningen på problemet. wink
mm man kanske skulle skaffa sig ett litet baseball trä i bilen för sånna tillfällen! Man vet aldrig när det kan komma till pass.


305 Inlägg
22 maj 2005
#6
felet är väl att man fått all skit för det va synd om idioten (påtänd hög eller nått annat bortförklaringskäl) . om man hade gjort något .

KÖp ett aluminium basebollträ och ha under sätet eller elpistol eller nått .

fan va sur man blir höra om sånt här. sad


Fotograf
183 Inlägg
22 maj 2005
#7
Kimze skrev:
Psychotic skrev:
Fy fan va förbannad man blir på sånt där!
När jag hadde min förra bil så var det ett fylle drägg som cyklade rakt in i dörren
på min bil.. (med flit) så jävla förbannad man blir på sånt där..  den killen åkte i backen iallfall... och jag är jävligt nöjd med den lösningen på problemet. wink
mm man kanske skulle skaffa sig ett litet baseball trä i bilen för sånna tillfällen! Man vet aldrig när det kan komma till pass.
vad vare för typ, utländsk härkomst lr?

Fartglad ;)
128 Inlägg
22 maj 2005
Trådstartare
#8
Rocco_GL skrev:
Kimze skrev:
Psychotic skrev:
Fy fan va förbannad man blir på sånt där!
När jag hadde min förra bil så var det ett fylle drägg som cyklade rakt in i dörren
på min bil.. (med flit) så jävla förbannad man blir på sånt där..  den killen åkte i backen iallfall... och jag är jävligt nöjd med den lösningen på problemet. wink
mm man kanske skulle skaffa sig ett litet baseball trä i bilen för sånna tillfällen! Man vet aldrig när det kan komma till pass.
vad vare för typ, utländsk härkomst lr?
nej, han var faktiskt svensk.


Evolution
1 627 Inlägg
22 maj 2005
#9
jobbit hur som helst jag skulle ju bli riktigt förbannad

Fäll ner pungen och landa

Moderator+
1 081 Inlägg
22 maj 2005
#10
Fy fan, vilket jävla psyko. Hoppas det löser sig med försäkring osv för dig.

Vet inte vad jag själv hade gjort i det läget, men killen lär ju varit duktigt påtänd och/eller riktigt jävla totalt rubbad så att ut och vifta med personen kanske kunde bli lurigt. Kanske var bäst som du gjorde och åkte hem.

mvh

Vem jag?

671 Inlägg
22 maj 2005
#11
Vissa borde man köra över.

#2573
1 489 Inlägg
22 maj 2005
#12
Bra att du åkte hem och inte slog. Det hade inte hjälpt dig så mycket. Då hade du bara fått sitta i rättegång och så och det är det inte värt. Utan det bästa är och stanna och ringa polisen. Men om killen hade kommit så som han gjorde mot dig efter att du stannat och gått ut så skulle inte jag kört. Jag skulle stannat och kolla om han ville nåt. Och skulle han utan anledning slå en på käften så drar man ner han och ringer polisen direkt och säger att det var självförsvar..

Tyvärr funkar inte det svenska samhället så bra längre. Så man får inte slå tillbaka ens i självförsvar snart..

//Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

Fartglad ;)
128 Inlägg
23 maj 2005
Trådstartare
#13
MarcusL skrev:
Bra att du åkte hem och inte slog. Det hade inte hjälpt dig så mycket. Då hade du bara fått sitta i rättegång och så och det är det inte värt. Utan det bästa är och stanna och ringa polisen. Men om killen hade kommit så som han gjorde mot dig efter att du stannat och gått ut så skulle inte jag kört. Jag skulle stannat och kolla om han ville nåt. Och skulle han utan anledning slå en på käften så drar man ner han och ringer polisen direkt och säger att det var självförsvar..

Tyvärr funkar inte det svenska samhället så bra längre. Så man får inte slå tillbaka ens i självförsvar snart..

//Marcus
Jo, fast jag fick reda på nu ikväll att dom hade gripit honom igår tack vare signalementet jag lämnat.
Så nu får man se vad som händer, blir väll förhör osv.
Sedan blir det nog rättegång om han inte erkänner?.
Får hoppas på det bästa så jag kan få min dörr lagad.


Driver
2 111 Inlägg
14 augusti 2005
#14
hade tagit min lilla behändiga brandsläcklare smile...bra att de fått tag på honom!hoppasd e ordnar sig!!!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

17 Inlägg
14 augusti 2005
#15
Hade ett järnrör i min bil innan.. Många alkisar som kom och bråkade och det de blir rädda av järnet..

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 augusti 2005
#16
Fy fan vilka typer det finns alltså! Men ifall de hade gripit honom så måste du ju få nån sorts skadestånd! Vad var det för en typ då? Pundare eller något psykfall?


4 554 Inlägg
14 augusti 2005
#17
sånt är så tråkigt.. borde vara avelsförbud på dom.. ja har alltid en träklubbi i bilen.. visserligen är den till slutsteget som krånglar men den gör nog sitt på idioter med...

Fartglad ;)
128 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
#18
calibra_nox skrev:
Fy fan vilka typer det finns alltså! Men ifall de hade gripit honom så måste du ju få nån sorts skadestånd! Vad var det för en typ då? Pundare eller något psykfall?
Han var en vanlig svensk rugby spelare som gillar anabola.
Det är anmält och bilder mm på bilen ligger hos polisen.
Sedan verkar det gå segt.
Men det lär väll hända något.


Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
15 augusti 2005
#19
loudness skrev:
sånt är så tråkigt.. borde vara avelsförbud på dom.. ja har alltid en träklubbi i bilen.. visserligen är den till slutsteget som krånglar men den gör nog sitt på idioter med...
Pundare och ett slutsteg har väl ungefär samma IQ, så klubban funkar nog! Hähäh.


391 Inlägg
15 augusti 2005
#20
hehe, har vart med om sama sak,  eller ja var med i en kommpis bil när de hände,      vi  stanade en bit bort   och sa åt han att flytta på sig vilket han inte gjorde utan han skulel bestämt stå mitt i vägen så vi körde fram vi   han  rullade åt sidan  som en väg kona ungefär smile
Senast redigerat av andreasl (15 augusti 2005)


Sök