okej kanon tack så mkt! är det värt att lägga till dom extra pengarna på den lite dyrare modellen tror du? eller är skillnaden inte så stor på dem?
jag inte pillat på dessa själv så vill inte utala mig om detta, en frågan är hur kräsen är du?
Jag har ett mds t1 steg och en RF punch p1 12" bas just nu så jag antar att det kommer bli värre bastryck vad jag än väljer av dessa:P Jag är vell inte så kräsen men ville höra andras åsikter också innan jag köper:)
har du plats med en hyffsad stor låda köp ist 2 st dd 0512or d4 ist ... de kommer spela på det för ett t5 blir kanon till 2 st basar det
Jag har redan börjat på med en låda för bara 1 st 12a så helst skulle jag vilja hålla mig till den. Men tack för tipset:)
aha .. men då tar du en 2512a d2 men sen då hur stor låda bygger du ????
Lådan blir runt 65-70 liter. började bygga den innan jag visste vad för sorts bas jag skulle använda vilket kanske inte va så smart.. menmen. Vad tror du om en portad låda med den storleken till 2512an?
Jag har redan börjat på med en låda för bara 1 st 12a så helst skulle jag vilja hålla mig till den. Men tack för tipset:)
Lådan blir runt 65-70 liter. började bygga den innan jag visste vad för sorts bas jag skulle använda vilket kanske inte va så smart.. menmen. Vad tror du om en portad låda med den storleken till 2512an?
den strl kommer funka riktigt bra till 2512an stämm av lådan runt 38-40 hz kommer låta grääjjt det
www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
den strl kommer funka riktigt bra till 2512an stämm av lådan runt 38-40 hz kommer låta grääjjt det
Okej härligt:) men då tänker jag passa på och fråga en till fråga när vi ändå är igång. Hur bred och djup port ska jag använda och hur gör man för att "stämma av" lådan till en viss hz? Har aldrig byggt en portad låda förr:P
Okej härligt:) men då tänker jag passa på och fråga en till fråga när vi ändå är igång. Hur bred och djup port ska jag använda och hur gör man för att "stämma av" lådan till en viss hz? Har aldrig byggt en portad låda förr:P
PM
www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
okej kanon tack så mkt! är det värt att lägga till dom extra pengarna på den lite dyrare modellen tror du? eller är skillnaden inte så stor på dem?
jag inte pillat på dessa själv så vill inte utala mig om detta, en frågan är hur kräsen är du?
Jag har ett mds t1 steg och en RF punch p1 12" bas just nu så jag antar att det kommer bli värre bastryck vad jag än väljer av dessa:P Jag är vell inte så kräsen men ville höra andras åsikter också innan jag köper:)
ja det lär det bli. men överlåter dina övriga frågor till putte då han har pillat endel med DD basarna!
Det jag reagerar på är att enligt specen har 2512:an en enkel 4ohms spole o 1512:an har dubbla 2ohms spolar.
Om det stämmer så skulle jag leta vidare efter en 2512:a med dubbla 2ohms spolar om du inta har tänkt att bygga ut anläggningen senare.
Jo jag såg det jag också. men om jag känner mig själv rätt så kommer jag bli sugen på att bygga ut senare:P Det är ju själva byggandet som e det roliga:D
Men iaf vad menar du? om jag tar en bas med dubbla 2 ohms spolar kommer jag inte kunna köpa till ytterligare en bas senare och köra dubbla 12"?
Tänkte passa på att fråga om strömmen också.. 1. Klarar jag att driva detta med bara 1 batteri? 2. måste jag använda mig av en kondensator? 3. Hur grov plus/jord kabel ska jag ha?
om jag tar en bas med dubbla 2 ohms spolar kommer jag inte kunna köpa till ytterligare en bas senare och köra dubbla 12"?
Om du vill kunna utnyttja steget fullt ut så kommer det inte att fungera med ytterligare en till som har dubbla 2 Ohms spolar, då får du istället välja dubbla 4 Ohms spolar på båda basarna.
hasse92 skrev:
Tänkte passa på att fråga om strömmen också.. 1. Klarar jag att driva detta med bara 1 batteri? 2. måste jag använda mig av en kondensator? 3. Hur grov plus/jord kabel ska jag ha?
Tacksam för svar:)!
Lastar du ner steget till 1 Ohm och spelar rejält högt så räcker det inte med endast ett "normalstort" batteri, du bör ha minst ett extra batteri för att få någorlunda stabil spänning när inte generatorn orkar med eller att du spelar med motorn avslagen. Lastas steget ner till 2 Ohm så är det nog gränsfall, det får provas fram.
Kondensator är inte nödvändigt enligt min åsikt.
För att utnyttja steget fullt ut så är 50 mm2 kabel lämplig, steget klarar den arean på strömanslutningen enligt produktinfoormationen hos MDS.