Trist inredning.. Annars ska tydligen vara ganska okej. (hade personligen aldrig köpt en) Kolla Volvo 850 och s70, det kanske du gillar. Annars är det bra krut i s40 t4.
Alla Saab med turbo går utmärkt att chiptrimma. T ex den du länkar till. Den verkar ju även rätt fräsch, men jag skulle nog hellre köpa av en privatperson än av en firma som heter t ex "Ärliga Berras" och liknande.
Varför det skulle vara en dålig förstabil förstår jag inte riktigt. Den är tolv år gammal, och risken är stor att en tolv år gammal bil någon gång i framtiden behöver repareras oavsett vad du väljer för märke.
Det som skulle kunna vara negativt om du är i 18-årsåldern är att försäkringen blir dyr.
Min första bil var en golf IV 1,6SR, kostar 2,3k i helförsäkring per år. Tycker jag är en billig summa, bilen kostade mig 19k och var i fint skick, rolig att köra med!
Trist inredning.. Annars ska tydligen vara ganska okej. (hade personligen aldrig köpt en) Kolla Volvo 850 och s70, det kanske du gillar. Annars är det bra krut i s40 t4.
sedan skulle jag villa ha lite ljud i bilen vad kostar ett sport avgasrör och måste man byta hela eller räcker den sista delen?
aux på original stereo?
Det "räcker" att betala t ex Mackan på forum.saabturboclub.com 1500 spänn för ett steg 1. Han har en hel del nöjda kunder på forumet.
Ja, ett steg 1 innebär bara uppgradering av mjukvaran. Man flyttar upp gränsen för hur mycket luft turbon tillåts att ladda, och effekten ökar, speciellt i mellanregistret drar man på rejält.
Vill du ha mer ljud finns det många firmor som säljer sportavgassytem. Helst ska mjukvarran anpassas efter det nya avgassystemet, och det är det som brukar kallas steg 2, sportavgas + chip anpassat till sportavgas.
Steg 3 brukar innebära chip, sportavgas och sport/race-katalysator. Även för steg 3 behöver du en anpassad mjukvara. Det rekommenderas inte att använda steg 1 mjukvara när du har hårdvara för steg 2 eller 3.