Byte olja för en vecka sedan och nu började den läcka rejält med olja under tänkte fan är det något fel på filtret men icke var tryckröret till turbon som spruckit i lödningen, jaha bara att riva ner den och fick lött om den så när den blev tät började filterhuset läcka för gick släppa efter där för att få bort röret, bytte oringen så äntligen tät😂 typ bara 2 lite åt helvete😂 eller är det det som kalls motortvätt😂 Blev att löda om denna skarven😊
Sen fylldes 1,3 lite olja i den för att få till rätt nivå😂
Liten text uppdatering på den andre 760 fick igång den iallafall😂 https://youtube.com/shorts/XbpR57blKwE?feature=share Sen har jag börjat riva i bromsarna fått bromsarna att funka fram skulle behövas nya skivor och klossar där blir senare, Börjat i bak hade i bromsväg till en sida med nytt bromsok och skiva men lite bättre blev det med lite nya delar😊 Denna sidan var den med den spruckna skivan😂
Fick tag på vattenslangar till vattenpumpen så den monterades sedan hällde jag på vätska lite och så började kylet läcka så den måste också bytas😂
Bara ragga tag i ett kyl nu då, men har bromsarna bak att fixa klart, så snart blir det en provtur, första på 14 år😂
Inte hänt så mycket med denna kör mest just nu, men drog sönder handtaget på v-framdörr på insidan så medans dörrsidan var av så kopplades lite el om😂 Så nu har man auto funktion både upp och ner på förarsidan bara andra sidan som skall bli likadant på är tanken😊
Köpte andra hjulmuttrar så mina IMAZ IM3 kunde komma på bilen, började montera och såg sedan att två däck var skrot😂 Dom hade börjat att spricka så beställde två nya så blir att byta ut två st😂 Men dom gjorde sig bra på bilen, bara att få köpt lite ny fjädring fram så man kan få ner den lite till i näsan
Då är en dörr till omkopplad och klar så nu har tre dörrar autofunktion på sig bara en dörr kvar att koppla om😊
Bara fixa lite skarvar och ett relä till så kan man bygga om sista dörren också😊 Sen är det att få tag på tre knappar till där det står auto på så alla knapparna har den symbolen