3949
Sök

Viggenkoppling och alu intercooler

18 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Tjenare, jag har en saab 9-3 aero 01 som jag ska byta koppling och intercooler på. Min första fråga angående kopplingen viggen :

Finns det olika viggenkopplingar? Hur mkt nm dom klarar?

Och intercoolern:
Hittade en alu intercooler på do88 för 2000kr som passar med deras crossflowslangar i silikon
Hittade en "exakt" likadan på bilden på racestuff för 2095 och dom anger hur mkt hk den klarar av?

Vart ska man handla intercoolern? Kommer do88 silikonslangarna passa med intercoolern från racestuff?

mvh

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
15 maj 2012
Syntix skrev:
Tjenare, jag har en saab 9-3 aero 01 som jag ska byta koppling och intercooler på. Min första fråga angående kopplingen viggen :

Finns det olika viggenkopplingar? Hur mkt nm dom klarar?

Och intercoolern:
Hittade en alu intercooler på do88 för 2000kr som passar med deras crossflowslangar i silikon
Hittade en "exakt" likadan på bilden på racestuff för 2095 och dom anger hur mkt hk den klarar av?

Vart ska man handla intercoolern? Kommer do88 silikonslangarna passa med intercoolern från racestuff?

mvh

det finns bara en viggenkoppling och den sitter just på 9-3 viggen! wink den klarar runt 450nm, men jag har hört att nordicuhr har kört närmare 500nm tongue

en enkel fråga först om Intercoolern...varför ska du byta slangarna? smile
Vilka du än köper så ska dem passa på intercoolern!

jag skulle köpa den från Do88, det är flera som har haft problem med Racestuff på senaste...främst med support men även med leveranser.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

18 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Ska mappa bilen och smälla i ca 320hk och 450 nm.. behöver byta slangarna, dom är slitna..

Ok, så intercooler från racestuff och koppling från t ex speedparts då?

Har du egna erfarenheter av racestuff? tycker de verkar rätt schysst företag? Jag skiter i supporten sålänge inget är paj när jag får det!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
15 maj 2012
Syntix skrev:
Ska mappa bilen och smälla i ca 320hk och 450 nm.. behöver byta slangarna, dom är slitna..

Ok, så intercooler från racestuff och koppling från t ex speedparts då?

Har du egna erfarenheter av racestuff? tycker de verkar rätt schysst företag? Jag skiter i supporten sålänge inget är paj när jag får det!

jag har lite erfarenheter av racestuff...fast inte från i år efter ägarbytet......det verkar vara efter det, det hela fallerade.

finns en kille här på garaget som fick vänta över 5 veckor på sina ballansaxelpluggar utan och höra ett ord från racestuff, han skickade även mail att han inte vill ha dem. Men fick dem ändå roll

Jag själv skulle beställa från do88 och som du sa, kopplingen från Speedparts! smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

18 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Ok, mjo det blir nog att göra det. Vet du om intercoolern från do88 är någe bra då? den ska enligt dom bara provtrycks med 4 bars last vilket är rätt mkt big_smile den borde klarar närmare 400hk tycker man

Sök