jag undrar om ngn vet med sig om en 850r lamell passar till en 940 med m90 och stumt svänghjul? bilen ska timmas en hel del, och användas som brukis, alltså tack å hej sintrat belägg.
letade runt lite och såg att 850r har organisk fjädrad lamell, den e på 240mm och 20 kugg en sådan måste väl passa utmärkt? tål ju orginal 240+hk och jag kommer ju köra med sasch starkaste tryckplatta på ca 600nm?
jag tänker lite på om lamellen hamnar på rätt sätt, alltså i förhållande till resten av kopplingen, om lammelen bygger ut ngt på ena sidan som gör att den kanske bara passar på ett vis?
Organiskt har jag ju hört ska vara jävligt bra om man ska ha den som "Daily driver". Men du kan ju fråga T amasi han är ju expert på allt inom fordon. MVH
850R har dubbelmasse men kör någon "r" koppling på min 850 som är samma fast till gamla svänghjulet
fanns att köpa på mekonomen
nu e jag inte riktigt med på vad du menar? jag ska ju ha de till min 940i är det ett som e fjädrat du använder? fanns det möjlighet att köpa det löst eller var man tvungen och köpa hela kopplingspaket?