3212
Sök

Gav ut min bilnyckel till en person för att va i bilen. Tog bilen, körde och kraschade. hjälp!

68 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Gör detta inlägg till min kompis som lånade ut nyckeln till en person utan körkort och 17 år för att sitta i bilen och ta det lugnt, hon tog bilen och körde sen kraschade hon i en lyckstolpe.

Fronten på bilen är helt mosad och vet inte om ramen tog skada men såg inte så bra ut. Han har bara trafikförsäkring på bilen och hur kan man göra på det lindrigaste sättet?

Skulle vara tacksam för lite hjälp.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 maj 2012
din kompis som åker på allt då man ska inte lämna ut bil nycklarna spec inte till folk utan körkort .

edit irriterande stavfel
Senast redigerat av MrEricsson (17 maj 2012)

Drygare än Yes
112 Inlägg
17 maj 2012
Det är nog ett fall av skyll dig själv tyvärr... Tråkigt som fan.

68 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:
din kompis som åker på allt då man ska inte lämna ut bil nycklarna spec inte till folk utan körkort .

edit irriterande stavfel

okej tack, det jag hade i baktanken. Tänkte mer om man kunde lösa det på nått bättre sätt.

haha skiter i stavningen när man är bakis wink
Senast redigerat av albinmentzer (17 maj 2012)

68 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
zippo skrev:
Det är nog ett fall av skyll dig själv tyvärr... Tråkigt som fan.

Mm, det är förjävligt!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
17 maj 2012
Har man bara trafikförsäkring så får man själv stå för kalaset vid såna här tllfällen.

Kan kanske hända att man kan kräva ut skadestånd från personen som körde, men då involverar det polisanmälan osv. Och dom kommer troligen inte engagera sig i ärendet.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

3 393 Inlägg
17 maj 2012
Hahah bara se glad ut och fixa felet själv. Skulle vara kul och höra den sanna historien smile

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 maj 2012
albinmentzer skrev:
Gör detta inlägg till min kompis som lånade ut nyckeln till en person utan körkort och 17 år för att sitta i bilen och ta det lugnt, hon tog bilen och körde sen kraschade hon i en lyckstolpe.

Fronten på bilen är helt mosad och vet inte om ramen tog skada men såg inte så bra ut. Han har bara trafikförsäkring på bilen och hur kan man göra på det lindrigaste sättet?

Skulle vara tacksam för lite hjälp.

Polisanmäl henne för egenmäktigt förfarande, var hon dessutom full så släng in en rattfylla också. Dumfan ska väl lära sig att man inte kör om man inte kan.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 532 Inlägg
17 maj 2012
Jag själv har råkat ut för det. Hade. Biilen tuffa på tomgång o en kompis skulle spela tuff o hoppa in o varva till men la i backen o rullade in i en hög kant. Han anmälde jag för egenmäktigt förfarande. Var tjejen ful anmäl ingen ska slippa undan sånt

456 Inlägg
-->*Persson*<--
287 Inlägg
17 maj 2012
Knyt fast den som tog bilen i en stolpe, med armarna, knyt sedan fast fötterna i den krockade bilen å sträck "lite" på personen, i fullt spänn går du ut och hoppar på personens ansikte medans någon annan över basboll på personen... Skulle jag gjort om någon gjorde någe dyligt på mina bilar smile

"Drive It Like You Hate It"

Forummoderator
26 373 Inlägg
17 maj 2012
VinDisel skrev:
PerssonTheKung skrev:
Knyt fast den som tog bilen i en stolpe, med armarna, knyt sedan fast fötterna i den krockade bilen å sträck "lite" på personen, i fullt spänn går du ut och hoppar på personens ansikte medans någon annan över basboll på personen... Skulle jag gjort om någon gjorde någe dyligt på mina bilar smile

en 940 är väl knappast nått man tjuter över

Varför är jag inte förvånad över att en Audi-ägare säger nåt sånt, om en Volvoåkare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

unibet
17 maj 2012
VinDisel skrev:
PerssonTheKung skrev:

Väldigt moget.. Det kvittar väl vad det är för bil..

Forummoderator
26 373 Inlägg
17 maj 2012
VinDisel skrev:
Mack skrev:
VinDisel skrev:

Varför är jag inte förvånad över att en Audi-ägare säger nåt sånt, om en Volvoåkare?

för att ni säkerligen får höradet ofta , hahha

Hur skulle du reagera om du fick höra samma sak om din Audi, om och om och om och om och om och om och..ja om och om och..lite mer om och om och om..igen?

456 Inlägg
17 maj 2012
unibet skrev:
VinDisel skrev:
PerssonTheKung skrev:

Väldigt moget.. Det kvittar väl vad det är för bil..

De klart som fan att det inte kvittar, man  plågar inte en person som denne man beskrev , att man skall knyta fast denne i lyxstolpe o skit för 5-10 000 kr , när man säkert kan lösa det på ett annat sätt ... annan sak e det ju mö det börjar handla on större summor...

Forummoderator
26 373 Inlägg
17 maj 2012
VinDisel skrev:
Mack skrev:
VinDisel skrev:

för att ni säkerligen får höradet ofta , hahha

Hur skulle du reagera om du fick höra samma sak om din Audi, om och om och om och om och om och om och..ja om och om och..lite mer om och om och om..igen?

det är nog ingen risk , MEN OM ,Då  skulle jag skrota fanskapet o köpa nått vättigare...

I rest my case.
Ursäkta offtopic i tråden förresten.

3 059 Inlägg
17 maj 2012
volvo_245_racing skrev:
Low skrev:
Hahah bara se glad ut och fixa felet själv. Skulle vara kul och höra den sanna historien smile

+1 big_smile

Samma här.. För enligt topic: "Gav ut min bilnyckel till en person för att va i bilen. Tog bilen, körde och kraschade. hjälp!"

767 Inlägg
17 maj 2012
När man kör runt i en bil med enbart trafikförsäkring så räknar man väl ändå med att bli av med bilen eller laga den själv ifall någon skada uppstår på den ?

Bärs!
3 456 Inlägg
17 maj 2012
Jiimpa skrev:
När man kör runt i en bil med enbart trafikförsäkring så räknar man väl ändå med att bli av med bilen eller laga den själv ifall någon skada uppstår på den ?

Precis; Trafikförsäkring har man ju för "att man måste", inte för att man är rädd om bilen..

Garaget.org peakade 2008.

BMW entusiast
579 Inlägg
18 maj 2012
Herregud vilka kommentarer, varför ska han skylla sig själv? Bara för att bilen inte är helförsäkrad ska inte ägaren av bilen stå för reparationen då en person tog bilen utan lov och krockade. Det är helt och hållet hennes fel och därför ska hon betala, kan hon inte betala får någon i hennes familj stå för det, kan inte dom heller betala är det polisanmälan som gäller. Svårare än så är det inte.

Sök