3939
Sök

DubbelDin stereo med tids komp!

257 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Jag har i nuläget en dubbeldin stereo (Hillman HDC 1900) och vill gärna förstärka ljudets signalkälla.

Alternativt nr 1 :

Att köpa en ny dubbeldin med tids komp, bättre inställningsmöjligheter samt en bättre signalkälla än nuvarande stereo.
Hade varit fint om det finns en stereo ni rekommenderar, motivera gärna era svar!

Alternativt nr 2 :

Köpa en audison bit one och behålla kvar stereo då slipper jag bland annat köpa en seperat gps etc.

Vilket tror ni är bäst?
Senast redigerat av Mommo1990 (17 maj 2012)

Forummoderator
26 375 Inlägg
17 maj 2012
Mommo1990 skrev:
Jag har i nuläget en dubbeldin stereo (Hillman HDC 1900) och vill gärna förstärka ljudets signalkälla.

Alternativt nr 1 :

Att köpa en ny dubbeldin med tids komp, bättre inställningsmöjligheter samt en bättre signalkälla än nuvarande stereo.
Hade varit fint om det finns en stereo ni rekommenderar, motivera gärna era svar!

Alternativt nr 2 :

Köpa en bit ten och behålla kvar stereo då slipper jag bland annat köpa en seperat gps etc.

Vilket tror ni är bäst?

Vad betyder detta?

För övrigt; till din nuvarande HU, vad kör du med för grejer till den nu? Något slutsteg eller kör du med bara högtalare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

257 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Audisons bit one processor. Jag kör 2 slutsteg på stereon just nu, DLS a4an till fram o 6x9orna o en Gas pro 1000d till basen.

Forummoderator
26 375 Inlägg
17 maj 2012
Mommo1990 skrev:
Audisons bit one processor. Jag kör 2 slutsteg på stereon just nu, DLS a4an till fram o 6x9orna o en Gas pro 1000d till basen.

Ah. Då förstår jag.

Forummoderator
26 375 Inlägg
17 maj 2012
Beror väl på hur nöjd du är med den du har?

60 Inlägg
20 maj 2012
Du har ju redan en bra stereo, plus så kör du med en processor, vettefan om du kan få så mycket bättre. Om det känns att det inte räcker för dig köp en bit ten.

1 400 Inlägg
20 maj 2012
SPLHell skrev:
Du har ju redan en bra stereo, plus så kör du med en processor, vettefan om du kan få så mycket bättre. Om det känns att det inte räcker för dig köp en bit ten.

När blev Hillman bra ?

Ts hur mycket pengar är du bered att lägga ?
Vill du ha en spelare som du kan växa i (för framtida uppgraderingar)

Personligen älskar jag Alpine IVA-D800R både ljudmässigt och möjligheten att bygga ut.
Lite dyrare men så mycket bättre.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

257 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Jag kan lägga runt 6000-7000 tkr, men tidskomp känns viktig för mig! Nöjd med hillman stereon är jag inte! Den känns ok för att den har alla sina finesser

1 400 Inlägg
20 maj 2012
Mommo1990 skrev:
Jag kan lägga runt 6000-7000 tkr, men tidskomp känns viktig för mig! Nöjd med hillman stereon är jag inte! Den känns ok för att den har alla sina finesser

Då kan tyvärr inte jag hjälpa dig då det inte finns någon i den prisklassen som jag har erfarenhet av.
Men kan du skrapa fram några kronor till så är Alpine ICS-X8 en riktigt trevlig maskin.

Men det absolut bästa är ju om du kunde ta dig till en butik så du kan klämma,känna på knappar ,rattar osv då även det spelar en stor roll att det känns bra.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2012
Åk till Ljudbyggaren o prata med Tonny..

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

257 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Micke, jag kan skrapa ihop lite till bara jag vet att stereon är värt det. Vill inte köpa en stereo igen bara för att jag inte blir nöjd med den, så vill spela på ett säkert kort, har du erfarenhet själv av ICS-x8 eller rekommenderar du IVA-800r ? Hur är dessa utan tillhörande ljudproccessorer ? Vill helst ha en 2diin istället för 1 din, så finns IVA-800r i 2 din modell?

Lonefox! va har dem för stereoutbyd där? va länge sedan jag va där, men just då hade dem inte så många huvudenheter.

Sök