3478
Sök

Fråga om trådlös bild! Hemmabio när den är som bäst!

135 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
Utvecklingen går ju framåt och jag har för närvarande en lång hdmi-kabel som går genom hela vardagsrummet.

Därför tänkte jag köpa följande:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara … or_till_tv

Projektorn jag använder är en optoma hd65 och har följande anslutningar:
http://img.photobucket.com/albums/v641/dropzone7/hd65_2.png

Min fråga:

Tror ni man kan ansluta denna usb wifienhet mellan proj och dator genom att koppla en extrem kort hdmikabel till "Devolo Vianect Air -enheten" och den andra till datorn.. eller hur funkar det? Någon som testat detta med trådlös bild och vet om det fungerar bra utan fördröjningar???

135 Inlägg
25 maj 2012
Trådstartare
Ingen som känner till det här eller vet om det funkar bra?

146 Inlägg
25 maj 2012
När jag provat på trådlös bild så var det enbart skit, bilden hackade sig fram och ljudet låg antingen efter eller före,
om du nu ska streama så skulle jag hellre rekommendera en kabelgömma.
Jag har inga erfarenheter av den "dongeln" men med tanke på att övriga trådlösa enheter brukar behöva installeras på ett eller annat sätt så börjar jag fundera över hur den installeras i tv/projektor.

Hänvisar dig även till "minhembio" forumet eftersom dom är elitens elit på denna sortens frågor smile

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
28 maj 2012
Fortsätt ha det trådat. Har en mediabox (Popbox v8) som jag testade streama till och det blev inget bra trots att mediaboxen var max 5 meter och en vägg från routern.

Dra kabeln på ett snyggt sätt istället. smile

135 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
Okej tack för svar, då vet jag vad som gäller. Vi är inte riktigt där än, med trådlöst m.a.o.

/M

huh?
10 427 Inlägg
28 maj 2012
En polare köpte några halvseriösa grejer för att få bild och ljud ca 5m inne i ett hus,
men det var ganska känsligt om någon passerade öppna ytor mellan osv så det
var väl kanske ingen höjdare. Funkar, men inte klockrent pga störningar.

67 Inlägg
28 maj 2012
En annan sak ang kabel är att HDMI´n inte borde vara över 2-3m om du ska köra 1080p.
Jag trodde det var bullshit tills vi testade det på jobbet.
7m var väldigt brusigt och 2 m var glasklart.

146 Inlägg
28 maj 2012
Mikael1977 skrev:
En annan sak ang kabel är att HDMI´n inte borde vara över 2-3m om du ska köra 1080p.
Jag trodde det var bullshit tills vi testade det på jobbet.
7m var väldigt brusigt och 2 m var glasklart.

beror på signalkälla och styrka.
Men går att förlänga med "Repeaters" i värsta fall.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 maj 2012
Trådlöst fungerar inte är vad jag har upplevt, ställer man det två meter från varandra och allt är perfekt kan det fungera kortare stunder utan att problem uppstår, men med avstånd (Vad skall man annars med trådlöst till?) har jag aldrig fått det (Bild etc.) att fungera så att jag hade varit nöjd.

Jag använder trådbundet till så mycket jag kan, även nätverk om jag så behöver dra kablar i väggarna ett tiotal meter!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök