Tjena,
köpte min mosters 855 -94 runt påsk och den har gått bra tills idag. Fick för mig att jag skulle montera dit en baslåda och gav mig ner i 15 års smuts i motorn för att dra igenom strömkabel till slutsteget, men petade inte så värst mycket på något förutom möjligtvis luftfiltret och kontakterna på det då jag skulle få in säkringen under ett av plaströren. Innan jag började med det här låg tomgången som den ska på ca: 850rpm, men när jag sedan drar igång bilen ligger tomgången nere runt 450rpm och motorn kan knappt hålla sig igång.
Jag har inte den blekaste aning om vad detta kan bero på, har kollat alla kontakter och rör som jag möjligtvis kan ha lyckats lossa men hittar ingenting. Funderade på om jag inte fått till LMM eller något, men den sitter som den ska och det känns som att tomgången borde variera mycket mer om det vart den som var problemet.
Har någon av er haft samma problem, eller vet ni hur jag ska lösa det? Har letat runt lite men inte hittat någon tråd om något liknande problem, men kunskapen på det här forumet är ju helt jävla sjuk så jag tänkte att det är värt ett försök :o)
Tacksam för all hjälp!
Do it like me..