Den känslan jag får är att kanske dom lilla dreven i diffen som håller på att skära ihop?, Den/dom kanske låser fast lite och de blir den dära känslan att de är aga diffat
Var ute och skulle försöka få en klarare bild, och när jag kör och har ettan i, och gasar till 2k varv ungefär och släpper helt på gasen så klonkar det till bakifrån och låser lite snabbt ;(
Hissa upp, ta bort locket till diffen bak, låt någon rucka lite på ett däck så ser du hur dreven rör sig.. Även om dom är slitna osv osv. Oljan kan ju med fördel användas igen om man inte är så noga
tråkiga är att jag bytte klumpen för inte så längesedan och då var allt fint, alla lager osv var i fint skicka, rengjorde klumpen ordentligt och la ditt ny olja och fett ;(
Ni har väll säkert varit ute och enhjulat lite? Har man så bred däck så ger sig grejerna ganska snabbt om det är torrt ute. Skruva loss oljepluggen på bakaxeln så ser du om det är massa spån i oljan, isf så är det ju bara byta.
Har faktiskt inte börnat nu med domma däcken då de är nya, och jag inte direkt har råd med att köpa nya sånna idagsläget Det är det jag tycker är dumt om diffen skulle gått efter att jag bytte fälgar utan att ens pressat bilen. har knappt kört för avgasröret är helt av och det är inte så kul o sitta och lyssna på ;P
Jag hade inte tid att felsöka bilen idag så jag stack till Falkenberg utan att kolla igenom den. När jag kommer fram så stannar vi och käkar och när det vart dags att åka så tvärlåser diffen och nu är den körd. Kunde dock med nöd och näppe ta mig hem! Lät dock inte alls bra från den ;( Så blir att byta hela bakaxeln. Är det någon som vet vilka bakaxlar som passar på 740? Passar tex 240 och 940?