5178
Sök

Min första bil Volvo 744 Rullande projekt

Min första bil, lite allmän styling

40 165 Visningar
Projektet avslutat 11 april 2014
62 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
#61
Daahornbo skrev:
Tayan78 skrev:
Kan det vara något så dumt att det inte är balanserat? sad

mina är balanserade smile gjorde de på skolan smile

Undrar om det inte är växellådan som har börjat ge sig, eller bakaxeln ;(


84 Inlägg
28 juni 2012
#62
Den känslan jag får är att kanske dom lilla dreven i diffen som håller på att skära ihop?, Den/dom kanske låser fast lite och de blir den dära känslan att de är aga diffat


62 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
#63
Var ute och skulle försöka få en klarare bild, och när jag kör och har ettan i, och gasar till 2k varv ungefär och släpper helt på gasen så klonkar det till bakifrån och låser lite snabbt ;(


1 319 Inlägg
28 juni 2012
#64
Hissa upp, ta bort locket till diffen bak, låt någon rucka lite på ett däck så ser du hur dreven rör sig.. Även om dom är slitna osv osv. Oljan kan ju med fördel användas igen om man inte är så noga wink

_----------'

62 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
#65
tråkiga är att jag bytte klumpen för inte så längesedan och då var allt fint, alla lager osv var i fint skicka, rengjorde klumpen ordentligt och la ditt ny olja och fett ;(


84 Inlägg
28 juni 2012
#66
Känns surt. Men bara att ta upp å kolla. Har du nyss bytt olja i den så kan du använda den igen.


4 190 Inlägg
29 juni 2012
#67
Ni har väll säkert varit ute och enhjulat lite? Har man så bred däck så ger sig grejerna ganska snabbt om det är torrt ute. Skruva loss oljepluggen på bakaxeln så ser du om det är massa spån i oljan, isf så är det ju bara byta.


62 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
#68
Har faktiskt inte börnat nu med domma däcken då de är nya, och jag inte direkt har råd med att köpa nya sånna idagsläget tongue Det är det jag tycker är dumt om diffen skulle gått efter att jag bytte fälgar utan att ens pressat bilen. har knappt kört för avgasröret är helt av och det är inte så kul o sitta och lyssna på ;P


4 190 Inlägg
29 juni 2012
#69
ganska lätt att felsöka då? sätt på orginalfälg och se om det är fälgarna som är problemet eller lådan/bakaxeln


62 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#70
Jag hade inte tid att felsöka bilen idag så jag stack till Falkenberg utan att kolla igenom den. När jag kommer fram så stannar vi och käkar och när det vart dags att åka så tvärlåser diffen och nu är den körd. Kunde dock med nöd och näppe ta mig hem! Lät dock inte alls bra från den ;( Så blir att byta hela bakaxeln. Är det någon som vet vilka bakaxlar som passar på 740? Passar tex 240 och 940? wink
Senast redigerat av Tayan78 (30 juni 2012)


4 190 Inlägg
30 juni 2012
#71
240 är för kort tror jag, men 940 bör passa.


84 Inlägg
30 juni 2012
#72
zemet skrev:
240 är för kort tror jag, men 940 bör passa.

240 axlar är för korta. 940 axlarna ska passa


4 190 Inlägg
30 juni 2012
#73
Försök hitta en bakaxel ifrån en 740 92-93 som heter SE. Då är det lamelldiff original tror jag:)


460 Inlägg
30 juni 2012
#74
lamelldiff har min 740 92- se!! as fint!! wink


460 Inlägg
30 juni 2012
#75
lamelldiff har min 740 92- se!! as fint!! wink


62 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#76
Ingen som har eller vet någon som har en bakaxel i närheten av Halland ^^?


211 Inlägg
30 juni 2012
#77
brukar det inte va slung diff på 740 se? jag tror min kompis hade det på sin alla fall :p

460 Inlägg
30 juni 2012
#78
sant, där tänkte jag fel! klart ja har slungdiff!!


211 Inlägg
30 juni 2012
#79
det är inte fel det heller men diffar väl bara i en vis hastighet smile

460 Inlägg
30 juni 2012
#80
jao upp till 30 km/h så den e fin den me! smile



Sök