Polaren hade en klump liggandes, så det blir att hämta den och slänga i den, måste få klart bilen till nästa vecka så hinner inte ragga upp en slungdiff ;( Det får bli ett senare projekt
Har en vecka på mig och har ca 300kr, har en orginal klump och har köpt olja och packningsklister. Hur länge kommer den hålla om jag inte schimsar? Börjar jobba nästa vecka ;(
Update 3/7 : Varit ute och skulle byta klump idag hade jag tänkt. Kom ut och började med att palla upp bilen och skruva av fälgar, oken och skivor. Medans jag tömde bakaxeln på olja. Skruvade upp locket och kollade och såg då att "staven" som går igenom diffen hade gått av och nötat sönder lite kuggar. Jag trodde att det var det enda problemet och tänkte inte mer på det och skulle börja lossa drivaxlar, men då såg min polare att "pijongen" rätta mig om jag har fel. Var rundad och hade fått fan. Så där uppstod ett problem. Jag beslutade mig för att plocka av hela axeln istället och köpa en ny. Polaren ringde skroten och dom hade en för en 745 med annan utväxling och han skulle ha 500kr för den så skall åka och hämta den imorgon.
Hur blir det med annan utväxling? vet inte om det är högre eller lägre
Jahap idag vart jag och en kompis och köpte ny bakaxel. Fixade handbromsen och lite småpill. Bilen är testkörd och den funkar fint nu. Tog inga kort idag för jag var så sketen och ville inte pilla på telefonen. Kan bjuda på lite andra bilder
Har inte hunnit göra så mycket på bilen nu när jag jobbat men har gjort lite småfix med ljudet och tvättat lite i motorrummet, har även hunnit med att köra sönder bakaxeln idag påväg till jobbet Har börjat riva ner det lite, öppnat upp locket och hade rensat bra mycket med kugg, bytar nog hela axeln igen
Bytt bakaxeln idag gick smärtfritt förutom att ojlepluggen där man skall fylla på oljan var rundad så jag fick fylla den genom hålet i botten innan jag slängde på den.
Gör det något om det är för mycket olja i bakaxeln?