3273
Sök

Hjälp slipat för mycket

11 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Vad gör man när man slipat för mycket i lacken och kommit ner till plåten?
skulle fixa en repa som var djup slipade med slippapper 2000 kom ner till plåten och nu är jag rädd att allt är kört.
någon som kan tipsa om hur man kanske för hopningsvis kan lösa detta?

sen en annan fråga alla billacker som säljs idag är ju typ vattenbaserade vilket gör om jag inte är ute och cyklar svårt att våt slipa dessa eller är jag helt fel ute?
Hur fasen våt slipar man vatten löslig färg?

16 197 Inlägg
26 maj 2012
vattenbaserad färg löser ju inte upp sig av vatten när den torkat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

766 Inlägg
26 maj 2012
chappy1984 skrev:
Vad gör man när man slipat för mycket i lacken och kommit ner till plåten?
skulle fixa en repa som var djup slipade med slippapper 2000 kom ner till plåten och nu är jag rädd att allt är kört.
någon som kan tipsa om hur man kanske för hopningsvis kan lösa detta?

sen en annan fråga alla billacker som säljs idag är ju typ vattenbaserade vilket gör om jag inte är ute och cyklar svårt att våt slipa dessa eller är jag helt fel ute?
Hur fasen våt slipar man vatten löslig färg?

volvo har haft vattenbaserade färger sen 70talet=) man kan inte jämföra den med den man målade med som liten:D

11 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Någon som har svar på första frågan?

Känns som det är kört för mig med den rep lagningen.
Som någon gjorde med en nyckel..

JFfoto
26 maj 2012
chappy1984 skrev:

Ja, alltså det är ju kört om du kommit till plåten, finns ju inget annat att göra än att lacka om,  går ju inte att polera upp direkt..

766 Inlägg
26 maj 2012
chappy1984 skrev:

lackstift och fylla i det nerslipade är väll det enda annars är de väll att lacka om dörren eller den del som är repad tyvärr:( åker på samma sak på min bil nu för dörruppslag, fick bort bulan men repan i lacken är kvar

7 Inlägg
26 maj 2012
Det är ju så här enkelt. Har du kommit ner till plåten så finns det ingen lack att "reparera" så är det kört. Man kan lägga bättringsfärg och behandla det men du uppnår knappast "orginalresultat". Lacka om är nog det du behöver.

Kolla in lite rekondade före och efter bilder jag utfört.

11 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Om man använder lackstift och sLåter det torka. Och sen försiktigt våt slipar det och lägger klarlack på och sen slipar ner kanterna. Och sen rubbar och kör en vaxning på det kan det funka för att skydda. Skiter just nu i om det blir 100 eller ej så länge det blir acceptabelt är jag nöjd just nu. För att slippa lacka om.

Annars kan man ju ta sista utvägen och dra nyckeln och ta det på försäkringen som skadegörelse.
Senast redigerat av chappy1984 (26 maj 2012)

JFfoto
26 maj 2012
chappy1984 skrev:
Om man använder lackstift och sLåter det torka. Och sen försiktigt våt slipar det och lägger klarlack på och sen slipar ner kanterna. Och sen rubbar och kör en varning på det kan det funka för att skydda. Skiter just nu i om det blir 100 eller ej så länge det blir acceptabelt är jag nöjd just nu. För att slippa lacka om.

Annars kan man ju ta sista ut äggen och dra nyckeln och ta det på försäkringen som skadegörelse.

En bild skulle underlätta för oss med..

16 197 Inlägg
26 maj 2012
skulle du ta de på försäkringen så hade du iaf en självrisk..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

11 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Har en självrisk på 750kr så det är lugnt

7 Inlägg
26 maj 2012
chappy1984 skrev:

Dåså! Saken avgjord.

Kolla in lite rekondade före och efter bilder jag utfört.

Forummoderator
26 329 Inlägg
27 maj 2012
Vad är det för bil det hela handlar om?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 146 Inlägg
27 maj 2012
Jag vet inte vad du har för bil och vad du definierar som godkänt resultat men man kommer ganska långt med bara en sprayburk och lite klarlack. Folk måste ju stå ganska nära om man ska se ngt då. kostar väll ca 3-400 kr om du ska ha riktigt bra klarlack, men då har du åandra sidan ganska mkt färg kvar att laga rost eller annat med:)

KHRacing
27 maj 2012
chappy1984 skrev:
Om man använder lackstift och sLåter det torka. Och sen försiktigt våt slipar det och lägger klarlack på och sen slipar ner kanterna. Och sen rubbar och kör en vaxning på det kan det funka för att skydda. Skiter just nu i om det blir 100 eller ej så länge det blir acceptabelt är jag nöjd just nu. För att slippa lacka om.

Annars kan man ju ta sista utvägen och dra nyckeln och ta det på försäkringen som skadegörelse.

Smart att uppmundra till ett allvarligt brott - jo jag tackar ja :-(

766 Inlägg
27 maj 2012
chappy1984 skrev:

vilket bolag har du? ja lär nog skaffa försäkring där om det är så lite självrisk på sånt:)

766 Inlägg
27 maj 2012
KHRacing skrev:
chappy1984 skrev:

Smart att uppmundra till ett allvarligt brott - jo jag tackar ja :-(

man måste väll få ut all premie man betalat:) säger ja som betalat helförsäkring i 10år och fått ut en vindruta som ja inte tog ut när bilen vart vandaliserad.. dom sa ja vi kan hjälpa dig med ny ruta.. rutan ska passa oxå jävla nötter tänkte ja då..

11 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Har försökt lite nu med stift men det är inget bra.
Vill gärna inte ta det vi försäkringen då det inte känns rätt när det är själv förvållat.

Funderade på det där med spray och lacka maskera upp och allt men det kommer ju aldrig bli riktigt hundra ändå men säkert betydligt bättre än nu.

Det är Folksam plus försäkring.
Vid skadegörelse är självrisken 750kr annars 1500kr

Skall man för övrigt slipa före man lackar?
Och hur är det med rubbning efter man lackat?

277 Inlägg
27 maj 2012
Sluta kladda med stift, det blir inte bra, idiotiskt bara!
Eftersom du inte har tillgång till att lackera själv så finns det bara en lösning : Spotrepair!

kostar väl en 1000-1500 spänn och du lär fanimej inte se någon skillnad. Har lämnat in bilar med effektlackeringar osv och har fanimej inte sett någon skillnad.

Sök på spotrepair på google, ta kontakt med ett företag i närheten lämna av bilen och hämta den sen med ett leende!

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö

11 Inlägg
27 maj 2012
Trådstartare
Nu är måttet fan rågat.
Inte nog med att jag lyckades slipa för mycket.

Nu har något *** huvud backat in i min bil också fast på andra sidan.

Sök