Pris vid lackning....

Mr Lemon Satans Kung
22 maj 2005 · 467 Inlägg

Funderar på att lägga en ny lack på bilen o tänkte kolla om nån har koll på vad priserna brukar ligga på om man ska göra en hellack eller en nerlack mm...nån som har lite koll på detta....

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
mullet
22 maj 2005 · 13 Inlägg

Hej

Ska du både lacka bilen in och utvändigt får du nog räkna med att betala runt 20000:- om du ska ha en vanlig "lackfärg".

Ska du bara göra utvändigt får du kanske räkna med 10-12000:-

Alla priser varierar ju runt om i Sverige.

MVH

Senast redigerat av mullet (22 maj 2005)

Gah.
Andy69
22 maj 2005 · 343 Inlägg

Jag är också intresserad av priser, vill lacka om i alla fall huv + front.

Karlzzon The One Evolution
22 maj 2005 · 1 627 Inlägg

min lack kosta mej med färg och slip sj 1500 kr

Fäll ner pungen och landa
A3_Perry
23 maj 2005 · 3 Inlägg

jag gjorde allt mitt själv! 600kr... (nerlackering)

Navkapslar Och Kolfibertejp Kan Andra Pyssla Med
ludde__mannen draminbil.nu
23 maj 2005 · 1 382 Inlägg

en kompis som ska lacka front huv och en vinge nu snart får betala 4papp med ALLT jobb.. från slipning till ihopsättning

Sharky
23 maj 2005 · 10 287 Inlägg

Bra att ni fick det så billigt. Men kan vi få numrena till dessa fantastiskt billiga lackerare aå att andra också kan lacka där till samma priser.
För om det bara var just ni som ficke dessa erbjudanden så hjälper det kanppast Mr Lemon.
Om vi har någon här på forumet som är billackerare till yrket så kanske han kan berätta vad bara materialet kostar till en hellack. Solid plus Metallic.
Sedan kan ju samma lackerare berätta hur många arbetstimmar det tar för att:

- Slipa
- Maska
- Lacka
- Mellanslipa
- Lägga klarlack

Så kan vi se hur tidsåtgången är för olika moment.

Sedan kan man ju fundera på vad man själv i sitt eget yrke vill ha betalt per timme för att göra ett seriöst jobb så kan vi räkna ut vad som är rimligt.

Jag har också fått saker gratis genom åren men att skryta med det hjälper knappast nån annan.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
ludde__mannen draminbil.nu
23 maj 2005 · 1 382 Inlägg

det var inget skryt.. det var mer att tala om vad det kostade.. tror inte heller att det var något special pris..

Sharky
23 maj 2005 · 10 287 Inlägg

Sorry Ludde_Mannen, jag pekade inte finger åt dig. 4k för front, huv + vinge låter som helt ok.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
FilipD
23 maj 2005 · 97 Inlägg

tiden det tar är olika. när min huv,framskärm, spoiler, Kofångare och dörr skulle lackas tog det ca tre-fem dagar. Kostnaden vet jag inte. försäkringen tog det.

men egen erfarenhet. Priset kan var lite lurit. för nu lackar många med vattenbaserad lack. det går nästan inte åt någon färg alls. men priset är nog lika eller tillochmed mer. När jag lackar använder jag mig av gammal hedlig tvåkomponentfärg (färg och härdare) priset skiljer sig också vad för lack och färg. Vanlig RAR färg är billigast. och metallic är några hundra dyrare. Sen finns ju camilontfärg för 5000k/&litern med den är extrem.

Jag skulle köpa blanksvart, vanlig och ingen speciell färgkod. 400k/L i litterpack och 1200 för en 5liters dunk.

Sen köpte jag en halvlite till en kompis. blanksvar fast en speciell till golf. den kostade ca 300 kr/halvlitern. Så det kan skilja mkt.

Sen tillkommer slippapper. förtuning, Härdare och tiden det tar. eventuell Hallkostnand, går inte lack ute på garageuppfarten smile.

Men det här är om man lackar själv eller någon gör det svart (ej färgen:P)
på firma koster det mellan 15000-25000 beroende på massor saker.

Senast redigerat av FilipD (23 maj 2005)

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!
turboskåpet
23 maj 2005 · 102 Inlägg

Skulle få det flr 4900kr.. för maskering, grunfärg och topplack, då är det volvo original färg kod 605...! På firma..
En som har håll på med det i 23 år!

FilipD
23 maj 2005 · 97 Inlägg

turboskåpet skrev:
Skulle få det flr 4900kr.. för maskering, grunfärg och topplack, då är det volvo original färg kod 605...! På firma..
En som har håll på med det i 23 år!

Är det en billackeringsfirma eller några som lackar allt möjligt?
för den kan också skilja massor beroende på vilken firma som gör det.. det finn självklart en massa billiga billackerare med 4900 är fan ett kap! gutt  för dej

vissa är nöjda med lite effekt!
Vissa är inte nöjda med mycket effekt!
Mr Lemon Satans Kung
23 maj 2005 · 467 Inlägg

Ok man får i alla fall lite koll på läget synd bara att ingen lackerare kunde höra av sig. Man får helt enkelt kolla runt i stan o se hur mycket det kan skilja på priserna....

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
turboskåpet
24 maj 2005 · 102 Inlägg

FilipD skrev:

turboskåpet skrev:
Skulle få det flr 4900kr.. för maskering, grunfärg och topplack, då är det volvo original färg kod 605...! På firma..
En som har håll på med det i 23 år!

Är det en billackeringsfirma eller några som lackar allt möjligt?
för den kan också skilja massor beroende på vilken firma som gör det.. det finn självklart en massa billiga billackerare med 4900 är fan ett kap! gutt  för dej

Jo det är en billackeringsfirma.. I norrbotten.. Och då är det ungslackering!
smile

Mr Lemon Satans Kung
24 maj 2005 · 467 Inlägg

Ja titt på faan ännu mer krångligt....ungslackering..Är det vad jag tror det är?Stoppa en strippad bil i en ugn o lacka faan ur den i 200 grader..Ja troligt..Hallå förklara mer jag fattar ju nada...men jag är tydligen den ända som inte har full koll på detta...Men vad vet jag...MER TIPS!!!

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Karlzzon The One Evolution
24 maj 2005 · 1 627 Inlägg

min e ungslackerad dom värmde till 70 grader färgen härda på 50 minuter

Fäll ner pungen och landa
Mr Lemon Satans Kung
24 maj 2005 · 467 Inlägg

Karlzzon The One skrev:
min e ungslackerad dom värmde till 70 grader färgen härda på 50 minuter

Men vad gör dom när dom ungslackerar....detaljer

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Dotte funderare...
24 maj 2005 · 83 Inlägg

Vad jag tror han menar är värmehärdning. Morderna boxar har stora värme element monterade på väggarna som slås på efter avslutad sprutning. Vanligt är 60grader i 30min för genomhärdad. Efter det så kan man köra ut bilen och börja lacka en ny. Detta är till för högre kapacitet. Värmen har inget o göra med resultatet. Jag har jobbat både med PPG:s o Sikkens produkter och tiden o värmen är samma på databladen. En kuriosa grej om morderna boxar är ju att de har övertryck i sig när man jobbar vilket innebär när man öppnar dörren till boxen så trycks dammet på utsidan utåt istället för o sugas in....Fiffigt elin!!

BMW 535d (2008)
Mr Lemon Satans Kung
25 maj 2005 · 467 Inlägg

Kul med ett svar så man fattar nått...Har blivit lite smartare Mer tips o prisideèr är välkommet

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
carnageman Rallyförare
25 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Om ni vet vad ni ska lacka så kan ni ju alltid ringa mej för att få ett pris så ordnar vi det...
Bara inom stockholm

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang