2569
Sök

Vilket avgassystem till s60 t5 steg1?

365 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
#21
arenwik skrev:
Jackoo skrev:
Haft JT på mina och dem är skit, brölar och äcklar sig..

Feritta eller liknande? Kvalité lönar sig!

+1
Dom bilar jag hört med JT har låtit hemskt, bara étt ihåligt bröööl. Ingen karaktär.


TS: Ladda gärna upp ljudklipp när det sitter på bil.
Steg 3 mjukvara och etanolkonvertering på det! 350-370hk cool

vet du om deras har varit täta samt om de kört med en två eller tre dämpare?
t5a ska låta.
etanol blir de inte på oöppnad motor då stakarna lever farligt efter 370hk.
steg 1 alt 3 räcker till den bilen.

3 860 Inlägg
3 juni 2012
#22
Brorsan kör med ATM mjukvara och JT 3" hela vägen, låter skit gött vid belastning och lite "mulligare" vid tomgång/normalkörning. Finns klipp på när den bänkas hos ATM, Elot här på gorg..

Hade själv JT" halvsats på min förra, finns något dåligt klipp på min sida med det, underbart ljud ur dom tycker jag!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

141 Inlägg
3 juni 2012
#23
Personligen så nej tack till JT men hoppas du blir nöjd Jimmy!

Mvh
Jacob "Jackoo" Sandström
Nöjd kund hos Waarwest.se & Blekingebilradio.se samt JAWS motorsport!

365 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#24
spokenratt skrev:
Brorsan kör med ATM mjukvara och JT 3" hela vägen, låter skit gött vid belastning och lite "mulligare" vid tomgång/normalkörning. Finns klipp på när den bänkas hos ATM, Elot här på gorg..

Hade själv JT" halvsats på min förra, finns något dåligt klipp på min sida med det, underbart ljud ur dom tycker jag!

ja t5orna låter gott med 3" specielt på högre varv. låga varv mullrar alla bilar med fritt blås:-)

365 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
#25
Jackoo skrev:
Personligen så nej tack till JT men hoppas du blir nöjd Jimmy!

vilken bil hade du jt på jacko och vilket av dom?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 juni 2012
#26
danielbrorsson skrev:
Busgrabb skrev:
F4S4N skrev:

Det flödar mer än tillräckligt för den effekten jag plockar ut. Den är dessutom nästan 3" original vid den böjen. Det man vinner mest effekt på är egentligen att man får bort original-katten som har ett väldigt mycket större motstånd än vad en racekat har. Den lilla extra volymen som jag hade vunnit på att ha 3" där istället för ~2.75" är ytterst liten. Originalböjen matchar ju flänsen på turbon av en anledning. Men visst, ska man upp i höga effekter och jagar dom där lilla extra så är det ju en bra idé att bygga en rejälare downpipe.

Hade utblåset på turbon däremot varit större än vad starten på downpipen så hade detta självklart strypt flödet och skapat oönskad turbulens, men så är inte fallet.

Din kärra låter för övrigt jäkligt trevligt! smile

Finns ju lösa flänsar att köpa och bygga på iofs...på 3 tum.
7:ans avgashus är väl 3 tums anslutning, jag skulle säga att man vill nog inte ha en flaskhals där men visst som du säger, det beror ju helt klart på vilka effekter...
370:n menar du antar jag, jorå det sjunger väl tongue Dock såld precis...

Har du sålt min bil? yikes
Då får jag nog skita i att åka till Göteborg ikväll wink Fantastisk kärra!

Haha asså du. Är ju inte billös för det tongue

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 juni 2012
#27
Jimmaiy skrev:
arenwik skrev:
Jackoo skrev:
Haft JT på mina och dem är skit, brölar och äcklar sig..

Feritta eller liknande? Kvalité lönar sig!

+1
Dom bilar jag hört med JT har låtit hemskt, bara étt ihåligt bröööl. Ingen karaktär.


TS: Ladda gärna upp ljudklipp när det sitter på bil.
Steg 3 mjukvara och etanolkonvertering på det! 350-370hk cool

vet du om deras har varit täta samt om de kört med en två eller tre dämpare?
t5a ska låta.
etanol blir de inte på oöppnad motor då stakarna lever farligt efter 370hk.
steg 1 alt 3 räcker till den bilen.

Så farligt lever dom nog inte, du kan väl inte missat Salles S60?
420 Hkr på orginalbotten och det håller bra än.

Autotech

3 860 Inlägg
3 juni 2012
#28
Busgrabb skrev:
Jimmaiy skrev:
arenwik skrev:

+1
Dom bilar jag hört med JT har låtit hemskt, bara étt ihåligt bröööl. Ingen karaktär.


TS: Ladda gärna upp ljudklipp när det sitter på bil.
Steg 3 mjukvara och etanolkonvertering på det! 350-370hk cool

vet du om deras har varit täta samt om de kört med en två eller tre dämpare?
t5a ska låta.
etanol blir de inte på oöppnad motor då stakarna lever farligt efter 370hk.
steg 1 alt 3 räcker till den bilen.

Så farligt lever dom nog inte, du kan väl inte missat Salles S60?
420 Hkr på orginalbotten och det håller bra än.

Och S60ARR (fredrik) med sin 2.5t o 401 Hk wink

Dom tål stryk de nya 5orna helt klart!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

141 Inlägg
3 juni 2012
#29
På den röda har jag kört JT halvsats.
Testat alla modeller, med endast 1 dämpare på slutet = brölade som fan, var roligt ett tag men öronproppar om man skulle åka landsväg då det brölade nått djävulskt.
Modellen med 3 dämpare(tror jag det var) som skulle vara "Tyst" var bättre, dock fortfarande jobbigt brölande vid 2500-3000rpm, landsvägs/långåkning...
Testade även en insats till japsdämparen då blev det tyst, dock ströp den flödet så helt onödigt med 3"...

Efter endel tjafs med JT, dem var inte samarbetsvilliga för 5öre och ganska otrevliga så köpte jag den nya modellen som säljs idag..
Ungefär samma resultat, låter helt okej om man väljer modellen med massor med dämpare, dock stoppar dem flödet något och man kommer inte ifrån att det brölar vid landsvägskörning. Det är roligt ett tag men ska man åka 10 mil eller mer så tröttnar man snabbt!

Nu ska man vell inte riktigt gämnföra en turbo mot sugis men på min M3 har jag ett finare system, och passformen är perfekt ( lite sisådär på JT) bilen låter inget vid gämn landsvägskörning men gasar jag så låter det. Kvalitén var lite sådär på JT oxå, mitt ändrör gulnade snabbt så fick gno av det med autosol 2ggr /år...

Mvh
Jacob "Jackoo" Sandström
Nöjd kund hos Waarwest.se & Blekingebilradio.se samt JAWS motorsport!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
3 juni 2012
#30
Jackoo skrev:
På den röda har jag kört JT halvsats.
Testat alla modeller, med endast 1 dämpare på slutet = brölade som fan, var roligt ett tag men öronproppar om man skulle åka landsväg då det brölade nått djävulskt.
Modellen med 3 dämpare(tror jag det var) som skulle vara "Tyst" var bättre, dock fortfarande jobbigt brölande vid 2500-3000rpm, landsvägs/långåkning...
Testade även en insats till japsdämparen då blev det tyst, dock ströp den flödet så helt onödigt med 3"...

Efter endel tjafs med JT, dem var inte samarbetsvilliga för 5öre och ganska otrevliga så köpte jag den nya modellen som säljs idag..
Ungefär samma resultat, låter helt okej om man väljer modellen med massor med dämpare, dock stoppar dem flödet något och man kommer inte ifrån att det brölar vid landsvägskörning. Det är roligt ett tag men ska man åka 10 mil eller mer så tröttnar man snabbt!

Nu ska man vell inte riktigt gämnföra en turbo mot sugis men på min M3 har jag ett finare system, och passformen är perfekt ( lite sisådär på JT) bilen låter inget vid gämn landsvägskörning men gasar jag så låter det. Kvalitén var lite sådär på JT oxå, mitt ändrör gulnade snabbt så fick gno av det med autosol 2ggr /år...

Låter väldigt märkligt. Jag kör med 2 dämpare från JT. Ingen japs. Det låter ganska precis som original förutom när man drar på, då låter det sportigare men det brölar absolut ingenting. Och då kör jag ändå med 3" DP på det.

Åkte med en igår som kör JT fast han har plockat bort den bakre stora dämparen och kör bara med den mittre kvar. Den bilen brötar och smäller väldigt mycket. Låter fint men inget man skulle vilja ha om man pendlar med bilen eller så smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

365 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#31
F4S4N skrev:
Jackoo skrev:
På den röda har jag kört JT halvsats.
Testat alla modeller, med endast 1 dämpare på slutet = brölade som fan, var roligt ett tag men öronproppar om man skulle åka landsväg då det brölade nått djävulskt.
Modellen med 3 dämpare(tror jag det var) som skulle vara "Tyst" var bättre, dock fortfarande jobbigt brölande vid 2500-3000rpm, landsvägs/långåkning...
Testade även en insats till japsdämparen då blev det tyst, dock ströp den flödet så helt onödigt med 3"...

Efter endel tjafs med JT, dem var inte samarbetsvilliga för 5öre och ganska otrevliga så köpte jag den nya modellen som säljs idag..
Ungefär samma resultat, låter helt okej om man väljer modellen med massor med dämpare, dock stoppar dem flödet något och man kommer inte ifrån att det brölar vid landsvägskörning. Det är roligt ett tag men ska man åka 10 mil eller mer så tröttnar man snabbt!

Nu ska man vell inte riktigt gämnföra en turbo mot sugis men på min M3 har jag ett finare system, och passformen är perfekt ( lite sisådär på JT) bilen låter inget vid gämn landsvägskörning men gasar jag så låter det. Kvalitén var lite sådär på JT oxå, mitt ändrör gulnade snabbt så fick gno av det med autosol 2ggr /år...

Låter väldigt märkligt. Jag kör med 2 dämpare från JT. Ingen japs. Det låter ganska precis som original förutom när man drar på, då låter det sportigare men det brölar absolut ingenting. Och då kör jag ändå med 3" DP på det.

Åkte med en igår som kör JT fast han har plockat bort den bakre stora dämparen och kör bara med den mittre kvar. Den bilen brötar och smäller väldigt mycket. Låter fint men inget man skulle vilja ha om man pendlar med bilen eller så smile

hur upplevde du passformen på jtsystemet:-)?

365 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
#32
Jackoo skrev:
På den röda har jag kört JT halvsats.
Testat alla modeller, med endast 1 dämpare på slutet = brölade som fan, var roligt ett tag men öronproppar om man skulle åka landsväg då det brölade nått djävulskt.
Modellen med 3 dämpare(tror jag det var) som skulle vara "Tyst" var bättre, dock fortfarande jobbigt brölande vid 2500-3000rpm, landsvägs/långåkning...
Testade även en insats till japsdämparen då blev det tyst, dock ströp den flödet så helt onödigt med 3"...

Efter endel tjafs med JT, dem var inte samarbetsvilliga för 5öre och ganska otrevliga så köpte jag den nya modellen som säljs idag..
Ungefär samma resultat, låter helt okej om man väljer modellen med massor med dämpare, dock stoppar dem flödet något och man kommer inte ifrån att det brölar vid landsvägskörning. Det är roligt ett tag men ska man åka 10 mil eller mer så tröttnar man snabbt!

Nu ska man vell inte riktigt gämnföra en turbo mot sugis men på min M3 har jag ett finare system, och passformen är perfekt ( lite sisådär på JT) bilen låter inget vid gämn landsvägskörning men gasar jag så låter det. Kvalitén var lite sådär på JT oxå, mitt ändrör gulnade snabbt så fick gno av det med autosol 2ggr /år...

då måste du har slarvat med monteringen så det har läckt när du kört.
för med två dämpare låter det inte så högt inne i bilen. bra isolerad också.
han som ringde upp mig idag va hur trevlig som helst.
jo men de tar 5min att putsa upp ändröret så de kan jag leva med.

141 Inlägg
4 juni 2012
#33
jaa du om man tigar systemet samt tätar efteråt så tror jag nog att det blir tätt.. Klart jag kunde ju röntgat systemet för att verkligen säkerställa att det var tätt............................

Mvh
Jacob "Jackoo" Sandström
Nöjd kund hos Waarwest.se & Blekingebilradio.se samt JAWS motorsport!

A.Sörman
1 299 Inlägg
4 juni 2012
#34
Jt är kanon har kört det på alla mina volvo bilar helsats å helvsats smile

Kör nu med 3tum hela vägen å en liten dämpare låter inte farligt i bilen men utanför dånar det ganska bra.
Senast redigerat av Drunk (4 juni 2012)


CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
4 juni 2012
#35
Jimmaiy skrev:
hur upplevde du passformen på jtsystemet:-)?

Det var inte jag som monterade det, men väl på plats så sitter det som gjutet smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

3 173 Inlägg
4 juni 2012
#36
har kört jt´s 3" på min gammla 855R med 2dämpare lätt orginal vid normal körning och lite mer vid på frestning..
nu på v70n kör ja JT`s 3" men 1st mitten dämpare låter helt kanon inte allt för mycket vid normal körning med riktigt mysigt vid hårdare körning... MMMmmmmumma..Passformen har ja aldrig haft problem med ..är väldigt nöjd med JT smile..hoppas du vart nöjd med systemet


Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 juni 2012
#37
Alltså JT är hur bra som helst, framförallt sett till priset och det låter gött. Andra systemen på markanden låter ju knappt mer än orginal.
Har haft JT på S40 Fas 1, där var det lite klurigt vid bakaxeln med 3 tums då det är dåligt med plats men efter lite justering satt det bra.
S60 T5, där passade det klockrent och lät riktigt fint.
V70 T5 98, där passade det med klockrent och lät bra.
Kört alla med 1 dämpare.
Tätt blir det med om man använder monteringspasta, snarare lättare att få det tätt än ett helt rostfritt system då det är enklare att klämma ihop rören i skarvarna då dom är mjukare än det stenhårda rostfria modellerna.
Visst, ska man köra året runt och ha bilen i många år så står sig inte JT lika bra som ett rostfritt system men andra sidan kan kan köpa två mot priset av ett rostfritt.

Autotech

365 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
#38
Busgrabb skrev:
Alltså JT är hur bra som helst, framförallt sett till priset och det låter gött. Andra systemen på markanden låter ju knappt mer än orginal.
Har haft JT på S40 Fas 1, där var det lite klurigt vid bakaxeln med 3 tums då det är dåligt med plats men efter lite justering satt det bra.
S60 T5, där passade det klockrent och lät riktigt fint.
V70 T5 98, där passade det med klockrent och lät bra.
Kört alla med 1 dämpare.
Tätt blir det med om man använder monteringspasta, snarare lättare att få det tätt än ett helt rostfritt system då det är enklare att klämma ihop rören i skarvarna då dom är mjukare än det stenhårda rostfria modellerna.
Visst, ska man köra året runt och ha bilen i många år så står sig inte JT lika bra som ett rostfritt system men andra sidan kan kan köpa två mot priset av ett rostfritt.

+1 är man noga med monteringen så blir det nog bra:-)

365 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
#39
Jackoo skrev:
jaa du om man tigar systemet samt tätar efteråt så tror jag nog att det blir tätt.. Klart jag kunde ju röntgat systemet för att verkligen säkerställa att det var tätt............................

har väl svetsat hål i det då.
gör det nästa gång så slipper du brölandet.........................................................................................
..............

365 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
#40
tobzter skrev:
har kört jt´s 3" på min gammla 855R med 2dämpare lätt orginal vid normal körning och lite mer vid på frestning..
nu på v70n kör ja JT`s 3" men 1st mitten dämpare låter helt kanon inte allt för mycket vid normal körning med riktigt mysigt vid hårdare körning... MMMmmmmumma..Passformen har ja aldrig haft problem med ..är väldigt nöjd med JT smile..hoppas du vart nöjd med systemet

låter bra:-) blir försenat då katen jag skulle ha var slut så dröjer ett tag:-)


Sök