3997
Sök

1000 frågor: Bil i USA

50 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
I sommar ska jag till usa.. eftersom vi ska besöka många ställen runt om i hela landet så tänkte vi att det är nog smidigast att göra det med bil! Men usa är inte Sverige, och jag är inte amerikan.. så det kanske blir lite problem?
Jag har sökt på google osv, men finner inga bra svar. Så jag vänder mig till er!

1. Hur är det med körkort? Jag är 19, och antagligen 20 innan jag åker. Räcker det med mitt vanliga B-körkort? Eller behöver jag ett Internationellt? (Ska bara vara där på vanligt turistvisum)

2. Kan man köpa en bil på plats? Eller måste man vara amerikanskmedborgare osv? (Måste ju ha en cool gammal v8!!)

3. Några speciella trakfikregler? (förutom högersväng vid rödljus?)

4. Övrigt att tänka på?

Tack på förhand!

10 287 Inlägg
21 september 2006
Jag googlade lite snabbt på "bila i usa" och fick en hel del att läsa.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

50 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Okej, det var kul att höra. Men istället för att svara med en spydig kommentar kanske du kan tänka dig att hänvisa till vilka sidor som svarar på de frågor jag ställer.

Jag vill inte läsa resedagböcker, se reklam om böcker man kan köpa eller liknande. Jag skrev här för att jag ville ha svar på frågorna.

10 287 Inlägg
21 september 2006
Jag var absolut inte spydig. Jag kommenterade bara att jag själv googlade och fick en hel del att läsa (läs min mening en gång till så fattar du nog). Är intresserad själv eftersom min äldsta dotter skall bila i USA nästa höst.

Och jag ser det som ett helt rimligt förslag även för dig.

Okej?

/Göran

Aceda skrev:
Okej, det var kul att höra. Men istället för att svara med en spydig kommentar kanske du kan tänka dig att hänvisa till vilka sidor som svarar på de frågor jag ställer.

Jag vill inte läsa resedagböcker, se reklam om böcker man kan köpa eller liknande. Jag skrev här för att jag ville ha svar på frågorna.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 september 2006
http://www.google.se/search?hl=sv&q … &meta=

För att underlätta för er två vuxna människor

Bmw osv..

Kejsare
547 Inlägg
22 september 2006
Spydig? Han tipsar dig som han tipsar alla andra, SÖK innan du skriver tråd

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök