2455
Sök

Peugeot 405GLX - Gnålande ljud

7 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
Tjenare!

Bilen är en 92:a och har gått 182537 km.

Efter att ha kört motorväg en längre tid sedan in i en rondell. Efter detta så börjar det komma missljud när jag kör rakt framåt. Vare sig om jag bromsar, gasar eller pressar ned kopplingen. När jag kör i kurvor slutar ljudet.
Det låter otroligt mycket och är svårt att bedömma varifrån det kommer. Jag trodde först det kom bakifrån. Men sist jag körde kunde jag konstatera att det kom ifrån höger framdäck/hjul.

Jag har frågat runt lite och många tror det är hjullagren som strular. Så jag har varit iväg och köpt två hjullager bak. Jag trodde nämligen tidigare ljudet kom bakifrån bilen.

Har nån här bytt hjullager förr på en peugeot 405? De skulle ha över 6k för BARA jobbet på lokala bilmeken. Tycker det lät snuskigt dyrt då jag gav 6k för bilen och finner det inte lönt alls att lämna in till verkstan. Då skrotar jag hellre och köper ny. Men i vilket fall som helst så skulle jag vilja göra detta själv.

Har köpt två st såna här:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … EOT-74039/

Det är torx som sitter på bultarna och sist vi skulle skruva så hade vi för liten torx. Nu har vi rätt storlek så vi ska prova igen vid tillfälle.
Senast redigerat av Elrinth (4 juni 2012)

Sök