hej jag har STORA problem med min ny byggda motor! jag fick motorras på min gammla motor och köpte då en ny motor och bestämde mig då och trimma motorn samtidigt!
jag gjorde då följande!
toppdekade blocket och O-ringade det fick då mellan 7,5 o 8,0 i komp! + smidda kolva H-profil nya lager i hela motorn samt packningar och större oljepump för bättre flöde, satte dit en 531 topp med VX3 kamm och har köpt en TB60 turbo ifrån turbo banditen har ställbar BTR och en IC av modell stor typ 10cm djup o 74cm bred har också chippad guld o tändingsbox har fått hydraul pressat nya olje slangar och olje retur till NYA turbon o ALLT fungerade INNAN jag fick LAGER RAS. NU BÖRJAR DÅ PROBLEMET!!!!!!!!
satte från början trigger hjulet fel åkte ner till en firma och dom satte dit det rätt (90 grader före ÖD) och bilen STARTADE
stannde efter ett par sek för att olje slangarna va inte riktigt klara till den nya turbon, bogserade hem bilen och skulle sätta dit oljetrycket till turbon samt returen efter jag hade gjort det startade inte BILJÄVELN! efter det har jag felsökt som en GALNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
o JA jag har studerat o JA jag har mätt NÄSTAN det mesta! jag har BYTT det vita reläet som sitter innanför ask koppen och jag har mätt spridarna till ca 0,20-0,25ohm och jag har bytt och mätat bränslereläet som sitter på vänstersidan av framskärmen, jag har haft av fuelrailen och kollat så att spridarna fungerar o det va grönt, jag har kollat vartenda stift och bytat tändspolen vi har TOM bytat termostaten ifrån min gamla 530 topp har kört testprogrammet vissa säger att bilen startar då det gör min fortfarande inte!
DOCK har jag inte oljetryck kontakten inkopplat eftersom på det gamla blocket sp lös oljelampan i instrument brädan då!!!! och ja soppa får den för det luktar soppa runt hela motorn samt jag såg det själv när jag hade av fuelrailen!!!!!!
VAD MER SKA JAG GÖRA!? VAR LIGGER FELET???? ALLA SÄGER DET E DET VITA RELÄET MEN DET HAR JAG JO BYTAT REDAN??????????????????????????????????????????????? SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLLA HJÄLP MIG JAG HAR SLUT PÅ IDEER NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MVH MAICK O SANDRA!!!!!!