3594
Sök

Startproblem Volvo 945FK

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
hej jag har STORA problem med min ny byggda motor! jag fick motorras på min gammla motor och köpte då en ny motor och bestämde mig då och trimma motorn samtidigt!

jag gjorde då följande!
toppdekade blocket och O-ringade det fick då mellan 7,5 o 8,0 i komp! + smidda kolva H-profil nya lager i hela motorn samt packningar och större oljepump för bättre flöde, satte dit en 531 topp med VX3 kamm och har köpt en TB60 turbo ifrån turbo banditen har ställbar BTR och en IC av modell stor typ 10cm djup o 74cm bred har också chippad guld o tändingsbox har fått hydraul pressat nya olje slangar och olje retur till NYA turbon o ALLT fungerade INNAN jag fick LAGER RAS. NU BÖRJAR DÅ PROBLEMET!!!!!!!!

satte från början trigger hjulet fel åkte ner till en firma och dom satte dit det rätt (90 grader före ÖD) och bilen STARTADE smile
stannde efter ett par sek för att olje slangarna va inte riktigt klara till den nya turbon, bogserade hem bilen och skulle sätta dit oljetrycket till turbon samt returen efter jag hade gjort det startade inte BILJÄVELN! efter det har jag felsökt som en GALNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

o JA jag har studerat o JA jag har mätt NÄSTAN det mesta! jag har BYTT det vita reläet som sitter innanför ask koppen och jag har mätt spridarna till ca 0,20-0,25ohm och jag har bytt och mätat bränslereläet som sitter på vänstersidan av framskärmen, jag har haft av fuelrailen och kollat så att spridarna fungerar o det va grönt, jag har kollat vartenda stift och bytat tändspolen vi har TOM bytat termostaten ifrån min gamla 530 topp har kört testprogrammet vissa säger att bilen startar då det gör min fortfarande inte!

DOCK har jag inte oljetryck kontakten inkopplat eftersom på det gamla blocket sp lös oljelampan i instrument brädan då!!!! och ja soppa får den för det luktar soppa runt hela motorn samt jag såg det själv när jag hade av fuelrailen!!!!!!

VAD MER SKA JAG GÖRA!? VAR LIGGER FELET???? ALLA SÄGER DET E DET VITA RELÄET MEN DET HAR JAG JO BYTAT REDAN??????????????????????????????????????????????? SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLLA HJÄLP MIG JAG HAR SLUT PÅ IDEER NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MVH MAICK O SANDRA!!!!!!
Senast redigerat av so_loud_it_hz (10 juni 2012)

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
ska tillägga att jag har org LMM och spridare har 3" LMM men den ligger sidanom mvh maick o sandra

Pim_Pim
10 juni 2012
Styckeindelning tack. smile

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
det känns som det e det MINSTA beskymmer just nu eller!???????????????????????????????

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
10 juni 2012
so_loud_it_hz skrev:
det känns som det e det MINSTA beskymmer just nu eller!???????????????????????????????

Ja, det kan jag hålla med dig om men när du skriver så där så slutar man läsa efter tre rader. Det blir väldigt jobbigt att läsa en sån text. Jag tror att det var det som Pim_Pim menade.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
ahh ok ber om ursäkt grabbar smile det e fixad nu smile hoppas det räcker!

385 Inlägg
10 juni 2012
Har du gnista nu då?

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
jaja gnista har jag! har kollat stiften o den e blå och fin!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
10 juni 2012
Räcker soppan till? Provat med startgas?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

385 Inlägg
10 juni 2012
Då har du gnista och bränsle in till motorn, korrekt? Sitter tändkablarna rätt på fördelaren? Står siffror på baksidan av fördelarlocket. Dubbelkolla även om du tror du satt dom rätt!! Nästa steg då är att kolla komp plus kamremmen så den inte har kuggat.

Mvh

385 Inlägg
10 juni 2012
Då har du gnista och bränsle in till motorn, korrekt? Sitter tändkablarna rätt på fördelaren? Står siffror på baksidan av fördelarlocket. Dubbelkolla även om du tror du satt dom rätt!! Nästa steg då är att kolla komp plus kamremmen så den inte har kuggat.

Mvh

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
ja men allt det e kollat jag har en exkat likadan 945:a här sidanom dock utan turbo men den fungerar så har kollat hur kablar o allt efter den! det låter precis som jag har en startspärr som spökar men det finns jo inte på denna årsmodellen!? :S

385 Inlägg
10 juni 2012
Kolla så du har komp.

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
det står redan om du läser så har jag 8,0 i komp eftersom blocker är toppdekat

385 Inlägg
10 juni 2012
starta den med startgas?

385 Inlägg
10 juni 2012
men då har du ju inte gnista? har du kollat tändsteget så att du har jord? samt är motorn jordad?

91 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
jodå jag har gnista det jag tror e att tändningen inte står rätt kanske!??????? jag har bränsle och jag har gnista och jag har nollat om motorn 2ggr idag och jag har mätt pumparna o jag hittar inte felet blir riktigt trött på det snart :S

385 Inlägg
10 juni 2012
Har du bränsle genom spridarna?

Sök